Onze Jeltje is over het algemeen een gezonde eter en je kunt haar altijd Carnibest lam-mix voorschotelen, ze eet het altijd met bijzonder veel smaak op. Echter, vanaf afgelopen dinsdag is ze aan het miepen met eten. Ze begint wel, maar na een paar voorzichtige hapjes stopt ze en loopt ze ervan weg. Qua gedrag merk ik niets aan haar dat ze zich niet lekker voelt, ze blijft gewoon lekker vrolijk. Ze zeurt ook wel om eten, maar zet je het voor haar neus, dan ruikt ze er even aan en that's it. Woensdagnacht had ze schijnbaar wel wat op, maar dat lag de volgende dag keurig in kotsvorm op de vloer

Ik kan zo niks aan haar bekje ontdekken of ze ergens last of pijn aan heeft. Ze is wel voorzichtig aan aan het verharen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben en zijn er meer katteneigenaren die rond deze verhaarperiode slechte eters hebben? Ze komt uit het asiel dus is gesteriliseerd voor een jaar terug.
Wat me trouwens opviel is dat zij stopte met eten toen ik een nieuwe rol Carnibest aansprak. Ik dacht eerst dat die niet goed meer was, maar inmiddels bij een andere rol vertoond ze nog steeds hetzelfde slechte eet-gedrag.