lian schreef:
Hallo allemaal, na wat rond te hebben gelezen wil ik graag over gaan op KVV in beginsel en later waarschijnlijk Barf.
Heb ik een paar vraagjes:
- Ik wil smuldier gaan geven is dit een goed merk? En kan ik ook 1 x op een dag gaan voeren? en hoeveel staat nl niet op de verpakking??!!
Het is heel moeilijk voor anderen om te zeggen wat een goed merk is, dat hangt af van wat jou eisen zijn. Wil je dat er groentes in zitten en neem je genoegen met een calciumpreparaat of zijn gemalen botten als calciumbron een vereiste? Dat zijn allemaal dingen die je je af moet vragen en zo kan jij bepalen of jij smuldier een goed merk vind. Wat ik je wel kan vertellen is dat veel mensen tevreden zijn over smuldier, maar sommigen ook niet, dit zou je moeten uitproberen.
- Ik heb gelezen dat ik naast kvv wat barf bij kan doen, maar is dat niet erg dat de samenstelling dan veranderd? (bot, orgaan etc.?)
Als je voornamelijk kvv geeft zou ik me niet te druk maken om de percentages ed, wel zou ik zorgen dat je als je barf er bij geeft dat je voornamelijk dingen geeft die niet in de kvv zitten en volgens mij zit er veel orgaanvlees in de meeste kvv's en volgens mij bestaat smuldier voornamelijk uit rund en kip, dus dat zou je dan niet moeten geven naast smuldier.
- Is het erg om een enkele x brok te geven als mijn hond ergens anders logeert?
Ik zou het wel erg vinden om mijn honden een enkele keer brok te geven, maar als jij dat niet erg vindt dan is dat voor jou niet erg
- rauwe eieren kan ik die er gewoon over het kvv doen? met of zonder schil?
Je kan de eieren gewoon bij de kvv geven (als extraatje) en je kan ze gewoon met schil in hun geheel geven en als ze het niet herkennen als eten dan kan je het ei een breken.
hebben jullie nog tips????
Kies een merk wat aan jou eisen voldoet en waar jouw hond goed op reageert en geef lekker vaak barfmateriaal, maar begin wel met beginnersbotjes.
- kan ik ook af en toe vis geven en zo ja wat voor vis? tonijn uit blik vind ze erg lekker of is dat niet de bedoeling?
Je kan zeker 1 keer per week of per twee weken rauwe vis geven, ik zou beginnen met rauwe sardines, dat vinden de meeste honden lekker. Tonijn uit blik vinden ze erg lekker, maar dat zou ik niet te vaak geven, allereerst is verse rauwe vis veel beter en daarnaast bevat kan tonijn veel kwik bevatten en daarom is het niet goed om dat te vaak te geven, maar af en toe kan zeker geen kwaad. Je hebt ook makreel, sardines en zalm uit blik, dat kan je dan beter geven.
Succes! Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt!