Milo hijgt vrij snel met wandelen, ondanks de kou...
Moderator: Lizzy
-
Edelgrijsje
- 4-sterren

Milo hijgt vrij snel met wandelen, ondanks de kou...
Mijn labrador van bijna 12 jaar, gaat de laatste tijd al vrij snel ( na een minuut of 5/10 , hijgen tijdens de wandeling...Hij loopt nog prima en heeft het goed naar z`n zin, maar dit valt mij op ???. Ondanks de barre kou afgelopen week hijgt hij, de andere honden niet. Misschien heeft z`n hart het iets zwaarder? Verder eet hij goed en is vrolijk
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken...
Re: Milo hijgt vrij snel met wandelen, ondanks de kou...
Het kan ook komen door de droge lucht van de afgelopen tijd. Vrieskou is volgens mij droge lucht.
-
Edelgrijsje
- 4-sterren

Ja, daar heb je gelijk in, da`s droog.
Ik zal morgen weer eens extra opletten, nu is het behoorlijk vochtig.
Ik zal morgen weer eens extra opletten, nu is het behoorlijk vochtig.
Als hijgen niet alleen met warmte afdrijving te maken heeft dan kan ik misschien een vergelijking maken met mezelf. Ik heb astma en ben er redelijk overheen gegroeid, maar toen het zo koud was had ik het heel erg benauwd, vanwege de koude lucht, kan het zoiets zijn?
- spreeuwtje
- 5-sterren

of t is een hart probleem.. gezien zijn leeftijd is dat een mogelijkheid..
dat is heel simpel door de d.a. vast te stellen..
dat is heel simpel door de d.a. vast te stellen..
ik zit ook aan het hart te denken...
Zou hij vocht vast kunnen houden...als ze vocht achter de longen hebben dan kunnen ze ook moeilijker ademen...misschien even bij de da langs die kan even luisteren....
- spreeuwtje
- 5-sterren

en dat.. heeft dus vaak met het hart te maken..Danny schreef: Zou hij vocht vast kunnen houden...als ze vocht achter de longen hebben dan kunnen ze ook moeilijker ademen...misschien even bij de da langs die kan even luisteren....
Ik zou hem even laten checken bij de da. Het kan idd zijn hartje zijn al dan niet i.c.m. vocht achter de longen.
-
Edelgrijsje
- 4-sterren

Ja, ik zal even laten luisteren, volgende week moeten ze toch allemaal even voor de jaarlijkse check.
Vandaag heb ik echter geen vreemde dingen opgemerkt, hij was niet extra vewmoeid ofzo, tijdens de wandelijng
Ik heb het idee dat het toch de vrieskou is geweest, maar zal hem toch even extra laten controleren 
Vandaag heb ik echter geen vreemde dingen opgemerkt, hij was niet extra vewmoeid ofzo, tijdens de wandelijng
- spreeuwtje
- 5-sterren

nou liever de vrieskou dan zijn hart.. 
kan zijn door de luchtvochtigheid en omdat het een hond op leeftijd is dat ie der moeite mee heb..ik loop hard en met deze kou is het moeilijk omdat er weinig zuurstof in de lucht zit..dit merk je pas bij inspanning..dion duurd het ook langer voordat ie op adem is .. maar kan ook wat anders zijn natuurlijk! suc6
-
Edelgrijsje
- 4-sterren

Ben vandaag bij de DA geweest. Milo is volkomen gezond
Z`n hart klinkt prima en z`n longen ook. Het is toch de kou geweest gelukkig 
Super! Toch fijn als je het zeker weet?Edelgrijsje schreef: Ben vandaag bij de DA geweest. Milo is volkomen gezondZ`n hart klinkt prima en z`n longen ook. Het is toch de kou geweest gelukkig
![]()
Hallo,
Gelukkig dat het zijn hart niet is.Als het wel zo was, zou dat vervelend zijn.Ik heb namelijk ook een hond met hart problemen.
Groetjes croky

Gelukkig dat het zijn hart niet is.Als het wel zo was, zou dat vervelend zijn.Ik heb namelijk ook een hond met hart problemen.
Groetjes croky