Ingevroren herkennen...
Moderator: Lizzy
Ingevroren herkennen...
We hebben vorige week 37 kg barf staan verwerken.....................pfffffffffff
We hebben het in zakjes gedaan en soort bij soort. Gelukkig in 1 la spier en in 1 la orgaan, maar als het dan eenmaal ingevroren is, lijkt het ineens bijna onherkenbaar geworden.
Dan valt het mooie inelkaar "gedraaide" menu ineens in het honderd.
Hoe doen jullie dat??
We hebben het in zakjes gedaan en soort bij soort. Gelukkig in 1 la spier en in 1 la orgaan, maar als het dan eenmaal ingevroren is, lijkt het ineens bijna onherkenbaar geworden.
Dan valt het mooie inelkaar "gedraaide" menu ineens in het honderd.
Hoe doen jullie dat??
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Ingevroren herkennen...
geen idee, maar ik weet aardig in bevroren toestand wat wat is..
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ik heb overal stickertjes op 
Ik herken 't ook...maar je kan eventueel met vilt stift/ pen op de zak schrijven wat er in zit?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wat netjes!MarijeEnBoomer schreef: Ik heb overal stickertjes op![]()
soms heel soms als ik daar zin in heb doe ik het ook, maar meestal niet
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
aan de kleur kan je het vaak herkenen.
-
Daphne&Jayden
- 4-sterren

Ik niet er altijd van die gekleurde boekenleggerplakkertjes aan vast. Daar schrijf ik dan de inhoud op en de datum van invriezen. Dat zijn van die gekleurde plakkertjes die onder andere van post-it verkocht worden. Zo kun je ook met kleurencodes werken. Bijvoorbeeld een kleur per diersoort of een kleur orgaansoort.
Eerst heb ik er ook stickertjes op gedaan... nu herken ik het wel dus zijn de stickertjes niet meer nodig.
Heb alleen nog moeite met paard en hert uit elkaar te houden als het bevroren is..
Heb alleen nog moeite met paard en hert uit elkaar te houden als het bevroren is..
Ik heb er een label writer voor gekocht ,gaat perfect 
Stickertjes vallen bij mij eraf..
Maar ik herken ook eigenlijk direct wat het is. Heb nu een dikke 100 kilo ingevroren.. kan alles zonder problemen vinden.. Ik moet wel zeggen.. Heb bv. 20 kg hert, waarvan ik er maar steeds 5 kilo portioneer. Zodat ik maar een beperkt aantal kleine zakjes heb.
Alleen hert, paard en haasvlies wil ik soms wel verwisselen.. maar ach, das niet zo'n ramp.
Maar ik herken ook eigenlijk direct wat het is. Heb nu een dikke 100 kilo ingevroren.. kan alles zonder problemen vinden.. Ik moet wel zeggen.. Heb bv. 20 kg hert, waarvan ik er maar steeds 5 kilo portioneer. Zodat ik maar een beperkt aantal kleine zakjes heb.
Alleen hert, paard en haasvlies wil ik soms wel verwisselen.. maar ach, das niet zo'n ramp.
Met zo'n label writer blijft het heel goed zitten,ik heb er wel een plastic rol bij gekocht ,zelfs op bekers enz, kan je het zelfs in de vaatwasser doen blijft het nog zitten.
- Charlie Angel
- Moderator
Ook ik doe er stickertjes op.
Stickertjes blijven niet zitten.
ik heb het per lade gesorteerd en op de vriezers hangen briefjes met wat er per lade in zit.
In de kist zit het in zakken gesorteerd en op de zak staat wat er in zit.
Maar ik herken het inmiddels wel aan de buitenkant, zie zelfs het verschil tussen runderpens en lamspens, dus oefening baart kunst
ik heb het per lade gesorteerd en op de vriezers hangen briefjes met wat er per lade in zit.
In de kist zit het in zakken gesorteerd en op de zak staat wat er in zit.
Maar ik herken het inmiddels wel aan de buitenkant, zie zelfs het verschil tussen runderpens en lamspens, dus oefening baart kunst
Diepvries etiketten van de Hema blijven prima zitten
Ik label niet meer elke portie alleen de grote zak waar de portie in gaan, over t algemeen herken ik bijna alles in t zakje
Ik label niet meer elke portie alleen de grote zak waar de portie in gaan, over t algemeen herken ik bijna alles in t zakje
-
Biancatje88
- 3-sterren

Maar hoe halen juliie dan de juiste hoeveelheid van zon groot bevroren stuk af? Ik ben dus nog maar pas begonnen en heb van mijn eerste lading vlees alle menus voor elke dag in aparte zakjes zitten. Alles gewogen en afgesneden. Een heel werk hoor voor 1 hond en 5 katten.. Ben 3 en half uur bezig geweest voor 2 weken voor de hond en 1 week voor de katten