vet/vel op kippenrug
Moderator: Lizzy
vet/vel op kippenrug
geef deze week voor het eerst kippenrug aan Lodewijk en het viel me op dat er best een dikke plak vel/vet op zit (ziet er wit uit). Trekken jullie dit eraf?
Re: vet/vel op kippenrug
gewoon geven. trouwens het wordt winter dus dan kunnen de honden wel extra brandstof gebruiken 
- HannekeKjell
- 5-sterren

Soms wel soms niet. Over het algemeen haal ik het er in de zomer af en laat het in de winter zitten.
Kjell is geneigd wat af te vallen in de winter, dus dan laat ik het sowieso zitten.
Kjell is geneigd wat af te vallen in de winter, dus dan laat ik het sowieso zitten.
Ik snij ze eraf, vind het teveel. En daarom koop ik ze ook niet meer want dan blijft er niet veel van over.
Ik haal er voor Rocky iets vanaf,hij krijgt er diarree van Donder heeft nergens last van 
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
hier blijft dat er gewoon aan; De honden crossen genoeg om dat beetje er af te kijgen.
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier hetzelfdeorinake schreef: hier blijft dat er gewoon aan; De honden crossen genoeg om dat beetje er af te kijgen.
Hier wordt Tinus er vreselijk beroerd van met zeer opgeblazen buik dus ik haal alle vel er vanaf.
Ook voor Tara want zij is snel te vet.
Ook voor Tara want zij is snel te vet.
ik laat het zitten 
Samenvattend kan je dus stellen dat iedereen het zo doet als hem/haar uitkomt 
Gewoon kijken hoe je hond er op reageert zou ik zeggen
Gewoon kijken hoe je hond er op reageert zou ik zeggen
Hier laat ik het ook gewoon zitten . Verder eten ze niet zo vet , mager spiervlees met als uitzondering geit wat wel weer vetter is . Ze verdragen het allemaal goed en bewegen ook genoeg
-
BubbaBling
- 5-sterren

Ik geef het juist wel. omdat dat vet hier wel nodig is.
Zijn het hele klompen met vel, dan sorteer ik het wel wat.
Maar in principe gaat alles wat eraan zit de bak in
Denk dat je naar je eigen hond moet kijken of hij wat (meer) vet nodig heeft.
Zijn het hele klompen met vel, dan sorteer ik het wel wat.
Maar in principe gaat alles wat eraan zit de bak in
Denk dat je naar je eigen hond moet kijken of hij wat (meer) vet nodig heeft.
Ik laat het ook zitten (meeste vet aan elk vlees/bot). Heb enorm energieke hond die veel rent en actief is dus ze kan het el gebruiken.
Je weet zelf het beste hoe je hond is qua actief zijn en uiterlijk en dan weet je of ze het kan gebruiken of niet.
Je weet zelf het beste hoe je hond is qua actief zijn en uiterlijk en dan weet je of ze het kan gebruiken of niet.
- Angelique
- 5-sterren

Wat vast zit laat ik zitten, wat er aan losse vellen en dellen bijhangt haal ik eraf. Op de een of andere manier moeten ze dat hier niet en kan ik het anders alsnog van de vloer rapen.