visje geven
Moderator: eelke
visje geven
Hoi, onze honden (pup 18 weken en reu 2,5jr) zitten op Lotgering. Krijgen regelmatig een rauw eitje en iedere dag karnemelk.
1 of 2 keer per week een eendenek. Ik zou ze ook wel wat vis willen geven.
Wat kan ik dan bijv nemen? Ben een beetje huiverig voor graten. Pup was erg schrokkerig vanmiddag en piepte na het eten vd eendenek. Ik heb even mijn vingers diep in zijn keel gestoken waarna hij ging kokhalzen. Toen was alles weer ok.
Groet, Monique
1 of 2 keer per week een eendenek. Ik zou ze ook wel wat vis willen geven.
Wat kan ik dan bijv nemen? Ben een beetje huiverig voor graten. Pup was erg schrokkerig vanmiddag en piepte na het eten vd eendenek. Ik heb even mijn vingers diep in zijn keel gestoken waarna hij ging kokhalzen. Toen was alles weer ok.
Groet, Monique
Re: visje geven
Wat dacht je van een sardien of een horsmakreeltje, mooie kleine visjes met hele zachte graatjes
sardien, ansjovis.
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Iemand nog meer suggesties voor vis die zowel vet als klein is? De kat lust heel graag sardientjes, die zijn nu op en ik wil zaterdag nieuwe vis gaan halen op de markt, en dan het liefst wat verschillende. Het is maar een klein katje, en ze is behalve de sardines nog geen vers gewend, dus ik wil haar niet al te grote vissen voorzetten. Zijn ansjovissen bijvoorbeeld ongeveer dezelfde maat als sardines? (ik ken het alleen van op mijn pizza haha)
Ik had laatst sprotjes voor de hond. Die zijn ook klein
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

En sprot valt ook onder de vette vissoorten? Ik wil het liefst vette vis geven omdat dat ook echt iets toevoegd qua voedingswaarden, de kat staat op brok dus ik ben blij met alles wat ze eet buiten de brok om, maar vette vis is natuurlijk net wat beter dan witvis ofzo 
ansjovisjes zijn kleiner dan sardientjes. Die ik heb gehad waren een centimeter of 8
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Ah ok, da's een mooi maatje.
Dan ga ik zaterdag op de markt eens vragen naar ansjovis en sprot
Dan ga ik zaterdag op de markt eens vragen naar ansjovis en sprot
Wikipedia zegt dat sprot familie is van de haring. Haring valt onder de vette vis. Dan neem ik aan dat dit ook vette vis is, weet het echter niet zeker.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprot
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprot
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Heb even gegoogle'd (weet nooit hoe je dat schrijft haha)
"Vette vissoorten zijn: haring, makreel, zalm, paling, sprot en heilbot."
Bron: eten-en-drinken.infoyo.nl
Dus sprot telt ook als vette vissoort
"Vette vissoorten zijn: haring, makreel, zalm, paling, sprot en heilbot."
Bron: eten-en-drinken.infoyo.nl
Dus sprot telt ook als vette vissoort
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Oh ik vind net een hele handige site!
Op deze site kun je alle info vinden over heel veel vissoorten, er staat ook bij hoe hoog het gezonde vet gehalte is! Zo blijkt ansjovis maar weinig gezond vet te bevatten, haring bevat bv. 15-20%, en ansjovis slechts 3%. Erg interessant
Paling is de hoogste die ik tot nu toe gezien heb met een percentage van 25!
http://www.schmidtzeevis.nl/html/alle_v ... n_rij.html
Op deze site kun je alle info vinden over heel veel vissoorten, er staat ook bij hoe hoog het gezonde vet gehalte is! Zo blijkt ansjovis maar weinig gezond vet te bevatten, haring bevat bv. 15-20%, en ansjovis slechts 3%. Erg interessant
Paling is de hoogste die ik tot nu toe gezien heb met een percentage van 25!
http://www.schmidtzeevis.nl/html/alle_v ... n_rij.html
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op vr 11 feb 2011, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Angela_Bodhi
- 3-sterren

Een haring is niet al te groot... Anders deel je de haring door 2. Of geef je een stukje zalmmoot o.i.d..