Vandaag gaan er voor het eerst konijnenoren in mijn droger
De plukken haar heb ik eraf geknipt en apart gehouden (deze krijgen ze af en toe rauw bij hun maaltijd) en de oren liggen er nu op!
De honden hebben ontzettende interesse in het hok waar de droger aanstaat, dus ben heel benieuwd
Iemand enig idee hoe lang die oren gedroogd moeten worden ?
(buiten dat vind ik het ook wel ok als ruwe vezel )
Ok, dan snap ik het. Ik heb haar nooit als ruwe vezel bekeken.
Mijn hond heeft problemen met groentes en ik ben geinteresseerd in andere vormen van vezels in de voeding.
Dank je wel.
Ik heb vaak konijnenoren gedroogd. Een heerlijk knabbeltje voor mijn hond als ik weg ging. Hij heeft een voedselallergie en ik ben begonnen met konijn.
Alleen is het vrij prijzig, dus nu droog ik konijn hart/long als snackje.
Maar de oren idd 8 uurtjes en ze zijn heerlijk, volgens mijn honden.
Ik heb ook weer een kilo besteld. Oscar vindt ze heerlijk! Ik laat het haar er gewoon aan zitten, maar ik had dan ook geen ruimtegebrek. Vind konijnenoren het leukste om te drogen, leuker dan orgaan of spiervlees.
Ik heb ze eventjes niet meer gehad, maar volgens mij zitten er 7 tot 10 oren in. Sommige zijn gewoon heel groot en sommige kleiner.
De grote oren knipte ik door midden als ze gedroogd waren. Ze kregen ze bij mij als snackje als ik weg ging. Want met een Golden en Berner is het wel hap slik weg. Dus ik deelde er eentje voor beide honden.