Nieuwe Barfer, doe ik het goed?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Nieuwe Barfer, doe ik het goed?

verwonderd

Bericht door verwonderd »

Frummel schreef: Heb het net ook even geprobeerd met die rekenhulp maar als ik hem unprotected wil malekn vraagt ie om een wachtwoord :D
Dus inderdaad how did you do that?

-edit-
Heb de file maar even gekraakt zodat ik 'm kan veranderen :-X
Kan ik mijn menu 3-dubbel checken (hoezo perfectionist :P)

;D ;D ;D
How did you do that?
verwonderd

202 Spots schreef: Je vult in het gewicht van de kat en geeft 3% van het gewenste gewicht,wanneer je kat precies goed is dan vul je dus 4.5 kilo in, en neem je dus 3% van die 4.5 kilo als hoeveelheid wat je gaat voeren.
Kijk anders even wat Marlène in haar berekening heeft staan in eerste berichtje hier.
Dan zie je hoeveel zij geeft en dat kan je de hoeveelheid aanpassen voor jou katHet fijne van zelf samenstellen is dat je echt niet heel precies hoeft te doen met de dagelijkse berekeningen.
Wanneer je alles over 2 weken balanceerd is het ook goed.
:-* Dank je 202spots. Had ik het idd goed uitgerekend, ben trots! heb net gezien dat Koekje haar menu voor ot of sien? hihi op kattenbarf heeft geplaats dus ik ga wat afkijken.
Lief dat je noemt dat het over 2 weken 'verspreid' kan worden.

Grappige is dat ik sinds gisteren loop te rekenen en te doen en dat ik ws op het gevoel iedere keer toch die dingen naast kvv heb bijgegeven die zo ong moeten worden gegeven. Maar dat ongeveer zoals ik het de laatste maanden heb gedaan wilde ik checken en toen raakte ik in de war :)

Goed, al met al zal ik er komen, daar niet van, het is gewoon wennen. Was blij met een kvv kat, maar kat geeft eigenlijk nu wel aan niet blij (meer) met kvv te zijn, dus tja, dan moet je wel he!
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

maxime schreef: Als kippennekken meer kraakbeen bevatten dan gewoon bot, kan ik dan niet gewoon een hoger percentage kippennek geven??
Nee kraakbeen heeft andere samenstelling dan harde(re) botten en meer nekken geven is niet 't zelfde ;)
Probeer anders om 'n kippen karkasje met die kleine ribbetje erbij klein knippen en dat erbij te geven?
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Goed, al met al zal ik er komen, daar niet van, het is gewoon wennen. Was blij met een kvv kat, maar kat geeft eigenlijk nu wel aan niet blij (meer) met kvv te zijn, dus tja, dan moet je wel he!
Tja..nu de kat heeft aangegeven wat 't personeel moet doen...
weet je in ieder geval wat er van je word verwacht! ;D ;D
Gaat best wel lukken hoor!!
verwonderd

202 Spots schreef: Tja..nu de kat heeft aangegeven wat 't personeel moet doen...
weet je in ieder geval wat er van je word verwacht! ;D ;D
Gaat best wel lukken hoor!!
;D ;D ;D
Wilde ook gaan clickeren met haar, lijkt me geweldig. Maar, zoals ik elders al had geschreven: voorlopig clickert zij en doe ik de kunstjes >:( ;D ;D ;D

Na ja...ik doe het met alle liefde :)
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Tja katten hebben nu eenmaal personeel.. ::)
Ach ja, je kent het idee toch wel van:

een hond denkt: ze gaan lekker met me wandelen, geven met goed te eten en zijn lief voor me, ZE moeten wel god zijn
een kat denkt: ze geven me goed te eten. zijn lief voor me en laten zich lekker met me knuffelen: IK moet wel god zijn ;D

Ik ga dit topic ook maar eens wat verder uitspitten

@verwonderd:
Zullen we samen onze katten van de kvv af helpen en de gok wagen om ze volledig aan het barfen te krijgen (met behulp van de porkert nr 10? ;))
Lijkt me wel een aardige uitdaging...
verwonderd

@ Brie: ja, ik vind het een goed idee. Zei zij bibberend. Ik heb voor morgenochtend weliswaar cb voor de diabetes kat er uit gehaald...
Vandaag heeft boslief slechts zo'n 30 ? 40 gram Prins op (zou moeten zijn volgens verpakking: 50 a 75 gr). Maar ik heb er maar 40 gr kippenlever doorheen gekwakt, dat vindt ze nl heerlijk dus de kvv doordrenkt met bloed ging er op die manier ook in. Vanavond thuisgekomen heb ik haar zo'n 40 gr kipfilet gegeven.

Voor morgenochtend een kuikentje uit de vriezer gehaald, ja dat vindt ze enorm lekker en dat gaat altijd schoon op. En wat soepvlees zo'n 30 gram. En dan hopelijk aangevuld met kvv.

Ik ga ook het menu van Ot of was het nou Sien zodirekt overschrijven (nee heb geen cartridges meer, la ma) en dan half om half kvv half om half barfen. In principe knaagt ze nl wel aan de botten. Ze is wel, heb ik gemerkt echt zo'n tiep van: geef mij vlees, daar kan ik op kauwen.
Maar Brie: ik voel me wel gesterkt door je! Dank je! En ik ga toch ook dat boek aanschaffen om wat spelletjes met haar te doen. Volgens mij verveelt ze zich nl en gaat ze mij daardoor lopen jennen met het eten (je wil niet weten in haar ziekte-periode! en ja hoor, ik gaf het uit de hand, smekend, om haar te laten eten, rukte van alles aan, om haar te laten eten en ik denk dat ze dat nog heeeeeel goed weet!)

btw: propjes gooien, achter haar aan rennen (vindt ze geweldig, het klinkt raar, rennen achter je kat aan, maar echt, ze daagt heerlijk uit, rondjes rennen door het huis) met een veer, met een touwtje, met de tenen, achter het douchegordijn, noem maar op...dat doe ik en ook mijn dochter, veel met haar.

YEP ze is een godin  ::)  ;D ;D En ik knettergek  :-X
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

verwonderd schreef: @ Brie: ja, ik vind het een goed idee. Zei zij bibberend. Ik heb voor morgenochtend weliswaar cb voor de diabetes kat er uit gehaald...
Ach joh, ik heb nog 6 kilo cb in de vriezer liggen, stapels rekeningen voor de komende maand dus de porkert 10 (en dus het begin en de moed voor het echte barfen) moet nog ff een maandje op zich wachten.

en btw: een beetje knettergek moet je toch ook wel zijn als je aan het barfen begint ;D
verwonderd

;D ;D ;D
Hou op schei uit.
En jouw " de weg is lang als je... " gaat op dit moment helaas voor mij op, ben bezig overeind te blijven, maar het vervelende is dat ik tijdens dat struikelen heel veel vergeet.

Dus hier liggen heel veel briefjes en krabbels die ik in de loop van de tijd van barfplaats heb verzameld...maar nog niet helemaal compleet, dus dat ben ik nu bij elkaar aan het schrapen. Dus het echte barfen zal echt geleidelijk aan moeten gaan, maar ondertussen moet boslief WEL goed eten  :)
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

De krabbels scheppen weer wat orde in de chaos, tenzij je een rotzooitje van de krabbels maakt, anders heb je nog meer moeite overeind te blijven (heel herkenbaar ::))

en: hoe gestresster=hoe vergeetachtiger
Vorige week zou ik de honden van mijn ouders uitlaten omdat ze een dag weg waren. Ik had net met mn zus gebeld om het een en ander af te spreken over het hoe en wat van de honden van ze. Toen ik ophing dacht ik, goh, laat ik mn moeder eens bellen om te vragen of ze zin heeft om ergens een kop koffie te drinken ( ??? :nono2:)
Dus ik met mn stomme kop bellen, kreeg ik mn zus weer aan de lijn (die maakt schoon bij mn ouders eens per week en was daar dus)
hoezo vergeetachtig
Frummel
3-sterren
3-sterren

Bericht door Frummel »

Pff wat herkenbaar allemaal :D
Gelukkig valt de stresskip niet onder de prooidieren :P
Tsja hier ook een kat die niets van kvv wil weten.
Gisteren smuldier geprobeerd, nou vooruit dan maar met lange tanden wat eten...
Vanochtend een halve kwartel en daar word op aangevallen. Gelukkig is dat dan wel een compleet pakketje.
Die excel file heb ik trouwens bewerkt met een Excel password recovery utility ::)
verwonderd

Wat lucht DAT op te lezen dat ik niet de enige ben!  ;D ;D ;D

Nou ja...stresskip valt niet onder prooidieren...mwah, las een artikel hoe plofkippen leven (nou ja, leven)  :-X

khebgeenexcelpasswordrecoveryutility
ruis
1-ster
1-ster

Bericht door ruis »

Jullie raad opvolgend heb ik zaterdag toch weer kippenvleugels voor Maxime gehaald (karkassen kon ik op zo'n korte termijn niet bestellen). Inplaats van snijden (de vorige keer) heb ik ze deze keer met een hamer platgeslagen en vervolgens geknipt -- de akelige puntige stukjes heb ik weggegooid.
Resutaat: zondagochtend holderderbolder naar de dierenarts ..., een hard stukje bot was vast komen te zitten in haar keel/slokdarm.

Zondagavond had ze toch weer trek, maar ik durf haar nu echt niets anders aan bot te geven dan kippennek...
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Jeeeezz!!  :o Gelukkig wel goed afgelopen dan!
Maar waarom wil ze geen gemalen kip eten dan?
Of bedoel je alleen de KVV?
Eet ze ook niet wanneer je de kip zelf maald?
ruis
1-ster
1-ster

Bericht door ruis »

verwonderd schreef: Hi Marlene, hoe heb jij het voor elkaar gekregen om in het gele gedeelte al die teksten te kunnen veranderen? De xls is nl protected? en nu kan ik niet invullen wat ik wens in te vullen, bijvoorbeeld Kat ipv Hond! ;-) over al het spiervlees ed maar niet te spreken. How did you do that?
Alles selecteren (CTRL+A in windows command A in OSX), kopie (CTRL+C), nieuwe excel sheet en dan plakken (CTRL+V) ;)

Plaats reactie