poet is een zeer moeilijke eter, en merkt het direct als er pilletjes in haar voer zitten. ze eet trouwens ook geen mousse en geen geleiblikjes. c1000zakjes met saus wel, maar die eet ze al een half jaar. het komt een beetje haar neus uit, en ik ben bang met commercieel voer dat ze daar op de lange termijn (en dan 1 soort) tekorten van krijgen (de meeste mensen zijn juist bang dat ze op de lange termijn tekorten krijgen van barf, bij mij is t juist andersom

).
ik ging net het avondeten voor ot en sien klaarmaken (ritme beetje om zeep, en met de toestanden van poet hebben ot en sien pas gistermiddag hun ontbijt gehad, en daarna ging ik slapen). voor sien een stuk nijn. dat was een stuk van ruim 200 gram, en voor sien alleen een beetje te veel, ondanks dat ze het wel weg zou krijgen. dus ik hakte het stuk in 2, en gaf poet het zachtste gedeelte (borststuk) en de botjes een beetje geplet met de vleeshakker.
poet heeft het gegeten! en met smaak!
ik had zin om haar een hele dikke kus te geven en te kroelen, maar dan wordt ze gelijk boos. de botjes heeft ze netjes helemaal kaal gevreten en naast het bordje laten liggen. dus mn moeder mag gaan hameren of een vleesmolen aanschaffen.
de smaak van vers bevalt haar wel, maar dat wist ik ergens al wel (poet doet ook graag aan dhz-barf). maar ze het het dus ook als je iets wat je zelf hebt 'gevangen' in haar bakje doet. hele botjes eet ze niet, maar dat vergt veel techniek en ook van haar spijsvertering, en met de kap is dat helemaal moeilijk eten.
een lijstje wat ze eet:
- konijnenvlees
- rodi lamshart
- makreel uit blik
- kipfilet
- rundspiervlees
smuldier kip gaat nog niet helemaal van harte, maar als ze dat ook goed eet, kan dat als vleesbot worden gerekend. ikmoet het wel zo makkelijk en logistiek het eenvoudigst maken voor mn moeder, dan wordt de kans alleen maar groter dat poet op vers zal blijven staan. nu nog poet ook wat meer orgaan laten eten.
mn moeder heeft een grote vriezer, en weet waar chubby woont, zodat ze in de mogelijkheid is om mee te bestellen met een herbybestelling.
als poet nu ook kwartels gaat eten, is dat helemaal makkelijk. mn moeder is er in het weekend niet, en zet dan normaal een grote bak brokken voor poet weg. die bak brokken kan vervangen worden voor een kwartel. kan mn moeder haar gewone weekendindeling blijven houden, en kan poet toch vers blijven eten in het weekend.
ik denk dat ik eens een menuutje voor 4 kilo poet ga maken 8)