conleeuw schreef: mmm kijk, wat ik denk is dit. Het is prima als je de implantaat plaats om te bekijken hoe de hond zou zijn als hij gecastreerd is, maar als je van plan ben om hem intact te houden (of dat jij het nog niet zo weet en vaak is dat zo bij het plaatsen van implantaat ... het is even kijken of het nou wel voor echt moet of liever niet) lijk het mij zaak om aan het trainen te slaan op dit soort ongewenste gedrag terwijl de implantaat werkt, dan kan jij later wellicht jou proffijt er mee doen en de hond intact houdenDus ik zou niet alleen kijken hoe hij reageert op een implantaat maar gaan kijken of je zijn gedrag kan bijsturen/nieuwe gedrag kan aanleren onder invloed van implantaat dus bij gebrek aan mannelijke hormonen
![]()
Ondanks dat wij nu besloten hebben om onze Tiki straks alsnog echt te laten castreren, was dat wel een van onze insteken. Dat hij door de werking van het implantaat beter stuurbaar zou worden zodat onze reuen weer samen zouden kunnen.
Want als hij die hormonen in zijn kop heeft, is er geen land mee te bezeilen
Wij hebben wel het idee dat Tiki was liever/rustiger naar ons toe is geworden en hij speelt ook weer meer met Dara, maar we hebben afgelopen week weinig kans gezien hem bij Nanuk te laten (onder begeleiding natuurlijk). Dus kunnen we dat nog niet echt inschatten. Hopelijk kunnen we dit weekend weer wat meer daarop gaan trainen 8)