GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

conleeuw schreef: mmm kijk, wat ik denk is dit. Het is prima als je de implantaat plaats om te bekijken hoe de hond zou zijn als hij gecastreerd is, maar als je van plan ben om hem intact te houden (of dat jij het nog niet zo weet en vaak is dat zo bij het plaatsen van implantaat ... het is even kijken of het nou wel voor echt moet of liever niet) lijk  het mij zaak om aan het trainen te slaan op dit soort ongewenste gedrag terwijl de implantaat werkt, dan kan jij later wellicht jou proffijt er mee doen en de hond intact houden :-\ Dus ik zou niet alleen kijken hoe hij reageert op een implantaat maar gaan kijken of je zijn gedrag kan bijsturen/nieuwe gedrag kan aanleren onder invloed van implantaat dus bij gebrek aan mannelijke hormonen :D

Ondanks dat wij nu besloten hebben om onze Tiki straks alsnog echt te laten castreren, was dat wel een van onze insteken. Dat hij door de werking van het implantaat beter stuurbaar zou worden zodat onze reuen weer samen zouden kunnen.
Want als hij die hormonen in zijn kop heeft, is er geen land mee te bezeilen :-X

Wij hebben wel het idee dat Tiki was liever/rustiger naar ons toe is geworden en hij speelt ook weer meer met Dara, maar we hebben afgelopen week weinig kans gezien hem bij Nanuk te laten (onder begeleiding natuurlijk). Dus kunnen we dat nog niet echt inschatten. Hopelijk kunnen we dit weekend weer wat meer daarop gaan trainen 8)
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

conleeuw schreef: mmm kijk, wat ik denk is dit. Het is prima als je de implantaat plaats om te bekijken hoe de hond zou zijn als hij gecastreerd is, maar als je van plan ben om hem intact te houden (of dat jij het nog niet zo weet en vaak is dat zo bij het plaatsen van implantaat ... het is even kijken of het nou wel voor echt moet of liever niet) lijk  het mij zaak om aan het trainen te slaan op dit soort ongewenste gedrag terwijl de implantaat werkt, dan kan jij later wellicht jou proffijt er mee doen en de hond intact houden :-\ Dus ik zou niet alleen kijken hoe hij reageert op een implantaat maar gaan kijken of je zijn gedrag kan bijsturen/nieuwe gedrag kan aanleren onder invloed van implantaat dus bij gebrek aan mannelijke hormonen :D
Dat is ook precies wat ik van plan ben om te doen .
Trainen en proberen zijn ongewenst gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.
Met een beetje hulp van het implantaat maar het werk zal door mij gedaan moeten worden daar ben ik me bewust van.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Fynn schreef: Na heel lang meegelezen te hebben en vaak getwijfeld of ik het wel of niet zou doen is het vanmiddag geplaats.
Ik wil hem zo graag intact houden maar de laatste weken zijn echt niet leuk.
Hij is zo gefixeerd op de plasjes van teven en gecastreerde reuen dat ik uitgelaten word ipv andersom.
Ik ga kijken hoe hij reageerd op een implantaat .
Hoe is het met de anderen ?

Nou Rian, ik ben benieuwd hoe het uitpakt.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Tsja, het lijkt wel alsof testosteron alle training doet vergeten  :-\ , bij Indy in ieder geval wel.....
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Hier even een brainstormpje.

Pim heeft implantaat (sinds 9 Juli), maar nog steeds knalt hij te pas en onpas bovenop elke reu  en soms ook teef die we op wandelingen tegenkomen.
Het is niet meer ontspannen lopen, vooral niet met 2 kleine kids erbij.
Nou kwam de volgende gedachte bij me op:
Wat zou er gebeuren als je hem tijdens de werking van implantaat laat castreren? dus zeg rond de 4de maand van werking bijv.?

Niet dat ik dat nu al wil doen, hij krijgt deze uit en dan nog 1 en misschien dan wel rond de 4de maand castr.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Jolly schreef: Hier even een brainstormpje.

Pim heeft implantaat (sinds 9 Juli), maar nog steeds knalt hij te pas en onpas bovenop elke reu  en soms ook teef die we op wandelingen tegenkomen.
Wat zou er gebeuren als je hem tijdens de werking van implantaat laat castreren? dus zeg rond de 4de maand van werking bijv.?

Niet dat ik dat nu al wil doen, hij krijgt deze uit en dan nog 1 en misschien dan wel rond de 4de maand castr.
je zou denken dat ie hormoon vrij dan is of hoe je dat noemt.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

wat ik denk he, als je dit bij jonge reu doet VOOR hij interesse hebt voor teven en dominant gaat doen tegen reuen dat je dan beste resultaat behaald.
want hij heeft dan nooit verkeerd gedrag aangeleerd.
nu haalt t misschien ergste weg, maar de gewoon blijft en misschien is het weg trainbaar maar toch moeilijk denk.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hoi Jolly

Bedoel je of dat kwaad kan als je hem laat castreren als hij dat implantaat heeft?
Het lijkt me van niet .
Jammer dat Pim nog steeds uitvalt,ben jij er ook bij aan het trainen?

Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Fynn schreef: Hoi Jolly

Bedoel je of dat kwaad kan als je hem laat castreren als hij dat implantaat heeft?
Het lijkt me van niet .
Jammer dat Pim nog steeds uitvalt,ben jij er ook bij aan het trainen?

jazeker wel.
Er is wel wat verbetering, maar gezellig mee op wandelingen is er niet echt bij.
Ik hoef nu meestal alleen een brul te geven en dan is het over, maar je voelt de spanning en als je dan van die mutserige eigenaren hebt, ben ik weer "die jonge moeder die ook zonodige een hond moest en der lab niet onder appel heeft staan."
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Ik zit met het probleem dat mijn Kaukaas uitvalt naar andere dominante niet gecastreerde reuen, maar de minste correctie dat ik hem dan geef of zelfs roep,
hits ik hem alleen maar op  :(, ik heb al hulp gaan opzoeken en die kwamen tot de dezelfde conclusie.
Hij gaat soms echt flippen (doordraaien) en dan hoort ie niets van commando's, alhoewel hij dus anders heel goed luistert
Hij veranderd gewoon in een ander hond op dat moment, echt waar.
Je mag hem ook niet aanraken op dat moment want dan denkt ie dat hij aangevallen word langs achter.
Of als je hem tegen je bil trekt, moet je dus oppassen dat je in zijn razernij niet gebeten word.
Dat is gelukkig nog nooit gebeurd hoor.

Ik denk en hoop dus dat dit hormonaal is, maar kan me dus niet permitteren dat hij erger zou worden en zelfs misschien naar teven of zo ook zou gaan uitvallen,
wat hij dus nu niet doet, teven en puppy's mogen zijn neus er af bijten en voor zover ik weet kan hij met de meeste gecastreerde reuen ook overweg.

Ik moet zeggen dat op zich ik er weinig last van heb, omdat ik echt ga wandelen in weilanden en bossen, waar ik toch bijna nooit iemand tegen kom, en ik mijd natuurlijk ook de mogelijke voorvallen, met resultaat dat dit nog eens 1 keer op de maand of zo voorkomt

Als het gebeurd, roep ik gewoon NEE en trek hem mee (daar moet ik veel kracht voor zetten, maar het lukt) naar de andere richting aan een lijn van 1,5 m , naar het schijnt als je dat vol houd, dat het ook wel zou minderen die uitvallen. We zien wel.

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik echt wel twijfel of ik het ga doen, als ik alles zo lees.
het risico dat hij erger word wil ik niet nemen en dan denk ik, ach voor die 1ne uitval af en toe, dan mag ik nog niet klagen natuurlijk.
Maar als er dan weer zo een uitval gebeurd dan besef ik weer van wat een monstertje er in mijn lieve Ares schuilt  :( , en zo zit ik dus regelmatig in een 2 strijd met mezelf.

En het meeste schrik heb ik, zoals ik deze week bijna voor had dat er een los lopende dominante reu ineens achter de bosjes vandaan komt, gelukkig blijven ze altijd even staan kijken naar elkaar en was de afstand nog 10 meter en kon de man zijn hond nog te grazen nemen die ook wel een robbertje wou vechten.
Ares loopt nooit los, alleen in mijn grote tuin en als ik ergens ver van alles ben, krijgt hij een lange lijn aan.

Ach ja, geen enkele hond is perfect, en geloof me mijn hond luister voor de rest heel goed, maar op dat moment dus helemaal niet.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolly schreef: Hier even een brainstormpje.

Maar waarom zou je hem castreren als dat implantaat niet werkt?
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

*Dorothea* schreef: Maar waarom zou je hem castreren als dat implantaat niet werkt?
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af.  ???
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Citaat van: Fynn op Vandaag om 15:38:13
Na heel lang meegelezen te hebben en vaak getwijfeld of ik het wel of niet zou doen is het vanmiddag geplaats.
Ik wil hem zo graag intact houden maar de laatste weken zijn echt niet leuk.
Hij is zo gefixeerd op de plasjes van teven en gecastreerde reuen dat ik uitgelaten word ipv andersom.
Ik ga kijken hoe hij reageerd op een implantaat .
Hoe is het met de anderen ?

mmm kijk, wat ik denk is dit. Het is prima als je de implantaat plaats om te bekijken hoe de hond zou zijn als hij gecastreerd is, maar als je van plan ben om hem intact te houden (of dat jij het nog niet zo weet en vaak is dat zo bij het plaatsen van implantaat ... het is even kijken of het nou wel voor echt moet of liever niet) lijk  het mij zaak om aan het trainen te slaan op dit soort ongewenste gedrag terwijl de implantaat werkt, dan kan jij later wellicht jou proffijt er mee doen en de hond intact houden  Dus ik zou niet alleen kijken hoe hij reageert op een implantaat maar gaan kijken of je zijn gedrag kan bijsturen/nieuwe gedrag kan aanleren onder invloed van implantaat dus bij gebrek aan mannelijke hormonen 

Ik haak ook ff in. Het gaat hier om Asani, Rianne?
Ik ben net zo aan het meelezen als jij. Falco reageert precies zo. Ik kan daar nog aan toevoegen; continue puspiemel en regelmatig 's avonds jankend voor de deur. Ik geloof niet dat ik de illusie mag hebben dat het met het ouder worden over gaat.
Maar alco is pas 13 maanden. Is dat niet erg vroeg om die hormonen op 0 te zetten. Ik snap dat het makkelijker is als ie geen gewoontes ontwikkeld. Als dat nog niet te laat is....
Maar wat dan met zijn lichamelijke ontwikkeling met dit implantaat? Hij is met 13 maanden toch nog nauwelijks volwassen /uitgegroeid ? Ow, ik vind dit heel moeilijk.

Laat je weten hoe het gaat? HOe is het trouwens met de knietjes?

Groetjes Juul
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

jalukrifa schreef: Ik haak ook ff in. Het gaat hier om Asani, Rianne?
Ik ben net zo aan het meelezen als jij. Falco reageert precies zo. Ik kan daar nog aan toevoegen; continue puspiemel en regelmatig 's avonds jankend voor de deur. Ik geloof niet dat ik de illusie mag hebben dat het met het ouder worden over gaat.
Maar alco is pas 13 maanden. Is dat niet erg vroeg om die hormonen op 0 te zetten. Ik snap dat het makkelijker is als ie geen gewoontes ontwikkeld. Als dat nog niet te laat is....
Maar wat dan met zijn lichamelijke ontwikkeling met dit implantaat? Hij is met 13 maanden toch nog nauwelijks volwassen /uitgegroeid ? Ow, ik vind dit heel moeilijk.

Laat je weten hoe het gaat? HOe is het trouwens met de knietjes?

Groetjes Juul

Nee Juul het gaat om Fynn die is nu 3 jaar .
Ik had ook hoop dat het minder zou worden naarmate ze ouder worden maar volgens mij zitten ze op de leeftijd van Fynn op het hoogtepunt van hun leven  ;D
Ik ken een aantal ridgeback reuen die een paar maanden terug zijn gecastreerd en de eigenaars zijn heel tevreden over het resultaat.
Niet meer markeren ,geen puspiemels,geen oversext gedrag meer ...wat houd me eigenlijk tegen :-\
Asani is nu 4 weken terug geopereerd en het gaat goed maar hij word nog wel apart uitgelaten en mag ook nog niet spelen.

Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Als je zeker bent dat je dan wilt laten castreren, lijkt me dat zelfs het beste. Als de hormonen na uitwerking van het implantaat weer weer op normaal niveau gaan komen, lijkt me dat weer een soort pubertijd worden. Heel verwarrend voor de hond en vervelend voor de eigenaar.
Ik denk zelfs dat in die periode het effect van alle training weer ernstig afgezwakt gaat worden.

Plaats reactie