Huskymeisje schreef:
Dat red ik dus echt niet. Ik geef de honden samen zo ongeveer 1,5 kilo en de katten samen zo'n 200 gram dus zo ongeveer dezelfde totaalhoeveelheid als jij. Jij bent de helft minder kwijt dan ik. Hoe doe jij dat?
Hoeveel ik zo ongeveer per dier uitgeef weet ik niet. Ik heb 2 honden en 1,5 kat die vers eten. Ik bestel altijd voor het hele zwikje in een keer en ben dan tussen de 110 en 130 euro kwijt. Hangt er een beetje vanaf wat ik bestel.
ik koop grote hoeveelheden bij de poelier en grote slachterijen... voor rundvlees (en dat is geen raar spul! betaal ik 0.50 cent per kilo, (gaat anders door de gehakt)) voor kippenruggen 0.30 cent per kilo, en die kan ik eventueel nog goedkoper krijgen 0.10 eurocent per kilo...maar dan zitten er ook vellen en losse botjes bij!) bij wild is het zo dat je de seizoenen hebt ...en als dat seizoen voorbij is kan de poelier niet veel haas meer "kwijt"zeg maar...dus dan heb ik weer een dealtje voor zon 100 kilo hazenbouten voor 1.50 per kilo...de zalm heb ik gratis...(hele zalmen waar de filet vanaf wordt gesneden)wordt ook nog thuisgebracht door de bevriende visboer

..
voor parelhoen zwaar bevleesd (zon 700 of 800 gram) betaal ik 0.90 cent de kilo... duif is wel erg duur 2.50 evenzo hert of reevlees (dat is prachtig vlees, is geen afval! gewoon spiervlees)daar betaal ik ook 2.50 voor...
voor runderhart, rundernier en runderlever betaal ik ook 0.50 cent per kilo...hele konijnen of konijnbout ook 2.50 per kilo...kwartels gaan per stuk voor 1.15 euro dus dat is ook duur daar krijgen ze een paar van in de week (2 per hond)....maar het is wel zo dat ik per keer wel meer dan 100 kilo afneem....en altijd even vraag of ie ook nog wat "leuks" heeft in de aanbieding (dingen die net over de datum zijn bijvoorbeeld die kan ie niet meer voor menselijke consumptie verkopen, aar mankeert niks is is gewoon diep gevroren