Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Sietie schreef: ik ben ongeveer  1.00 per kilo kwijt heb twee volwassen honden die elk zon 800 gram eten is zon 48 euro per maand...en ik voer ook de dure soorten! (kwartel, duif, haas, konijn, eend, hert, parelhoen) en uiteraard kip en rund en zalm...ik haal erg veel bij de groothandel poelier vandaan...en bij hele grote slachterijen.
Dat red ik dus echt niet. Ik geef de honden samen zo ongeveer 1,5 kilo en de katten samen zo'n 200 gram dus zo ongeveer dezelfde totaalhoeveelheid als jij. Jij bent de helft minder kwijt dan ik. Hoe doe jij dat?

Hoeveel ik zo ongeveer per dier uitgeef weet ik niet. Ik heb 2 honden en 1,5 kat die vers eten. Ik bestel altijd voor het hele zwikje in een keer en ben dan tussen de 110 en 130 euro kwijt. Hangt er een beetje vanaf wat ik bestel.
kojak
4-sterren
4-sterren

-

Bericht door kojak »

-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ik ben zo'n 120 euro per 6 weken kwijt. Inclusief groenten. Falco eet 1.5 kilo per dag, dus dat komt per dag op iets minder als 2.00 euro. Dat zou ik aan een 'goeie brok' ook kwijt zijn. En ik voer alles evenredig, dus niet heel veel meer meer kip of rund, als b.v. konijn, parelhoen of haas.
Het zou dus nog iets goedkoper kunnen als het moet.
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

Mijn honden knagen zo'n 4 kg vleesproducten weg, mijn katten 500 gram kvv per dag. Heel lang kon ik uit met een kiloprijs van € 2,00 maar door het aangepaste menu van Brian (niersparend) lukt me dat inmiddels niet meer. Als ik de groenten ed niet meetel ben ik ongeveer € 12,50 per dag kwijt oftewel dik € 375,00 per maand alleen aan vlees. Daar komen dan de kosten van groenten en supplementen en de kosten van medicatie voor Brian nog bij.

Ik vind overigens die vraag over de kosten niet relevant, dat is iets wat je je moet bedenken vóórdat je aan een hond begint. Dat is het moment waarop je je moet afvragen of je het aangaan van de verantwoordelijk die je dan op je neemt ook (financieel) aankunt. Onvoorziene omstandigheden daargelaten natuurlijk.
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

Huskymeisje schreef: Dat red ik dus echt niet. Ik geef de honden samen zo ongeveer 1,5 kilo en de katten samen zo'n 200 gram dus zo ongeveer dezelfde totaalhoeveelheid als jij. Jij bent de helft minder kwijt dan ik. Hoe doe jij dat?

Hoeveel ik zo ongeveer per dier uitgeef weet ik niet. Ik heb 2 honden en 1,5 kat die vers eten. Ik bestel altijd voor het hele zwikje in een keer en ben dan tussen de 110 en 130 euro kwijt. Hangt er een beetje vanaf wat ik bestel.
ik koop grote hoeveelheden bij de poelier en grote slachterijen... voor rundvlees (en dat is geen raar spul! betaal ik 0.50 cent per kilo, (gaat anders door de gehakt)) voor kippenruggen 0.30 cent per kilo, en die kan ik eventueel nog goedkoper krijgen 0.10 eurocent per kilo...maar dan zitten er ook vellen en losse botjes bij!) bij wild is het zo dat je de seizoenen hebt ...en als dat seizoen voorbij is kan de poelier niet veel haas meer "kwijt"zeg maar...dus dan heb ik weer een dealtje voor zon 100 kilo hazenbouten voor 1.50 per kilo...de zalm heb ik gratis...(hele zalmen waar de filet vanaf wordt gesneden)wordt ook nog thuisgebracht door de bevriende visboer :D..
voor parelhoen zwaar bevleesd (zon 700 of 800 gram) betaal ik 0.90 cent de kilo... duif is wel erg duur 2.50 evenzo hert of reevlees (dat is prachtig vlees, is geen afval! gewoon spiervlees)daar betaal ik ook 2.50 voor...
voor runderhart, rundernier en runderlever betaal ik ook 0.50 cent per kilo...hele konijnen of konijnbout ook 2.50 per kilo...kwartels gaan per stuk voor 1.15 euro dus dat is ook duur daar krijgen ze een paar van in de week (2 per hond)....maar het is wel zo dat ik per keer wel meer dan 100 kilo afneem....en altijd even vraag of ie ook nog wat "leuks" heeft in de aanbieding (dingen die net over de datum zijn bijvoorbeeld die kan ie niet meer voor menselijke consumptie verkopen, aar mankeert niks is is gewoon diep gevroren
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

ik heb wel twee enorme vriezers 1400 liter netto vriesinhoud ik heb de stroom niet meegerekend :-\...

en hele pensen koop ik voor 2.50 per stuk... zon 7 a 8 kilo per pens
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Jeetje, zo'n adresje zou ik ook wel willen :o, maar volgens mij zit jij een heel eind uit de buurt of niet? :-\
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Sietie schreef: ik koop grote hoeveelheden bij de poelier en grote slachterijen... voor rundvlees (en dat is geen raar spul! betaal ik 0.50 cent per kilo, (gaat anders door de gehakt)) voor kippenruggen 0.30 cent per kilo, en die kan ik eventueel nog goedkoper krijgen 0.10 eurocent per kilo...maar dan zitten er ook vellen en losse botjes bij!) bij wild is het zo dat je de seizoenen hebt ...en als dat seizoen voorbij is kan de poelier niet veel haas meer "kwijt"zeg maar...dus dan heb ik weer een dealtje voor zon 100 kilo hazenbouten voor 1.50 per kilo...de zalm heb ik gratis...(hele zalmen waar de filet vanaf wordt gesneden)wordt ook nog thuisgebracht door de bevriende visboer :D..
voor parelhoen zwaar bevleesd (zon 700 of 800 gram) betaal ik 0.90 cent de kilo... duif is wel erg duur 2.50 evenzo hert of reevlees (dat is prachtig vlees, is geen afval! gewoon spiervlees)daar betaal ik ook 2.50 voor...
voor runderhart, rundernier en runderlever betaal ik ook 0.50 cent per kilo...hele konijnen of konijnbout ook 2.50 per kilo...kwartels gaan per stuk voor 1.15 euro dus dat is ook duur daar krijgen ze een paar van in de week (2 per hond)....maar het is wel zo dat ik per keer wel meer dan 100 kilo afneem....en altijd even vraag of ie ook nog wat "leuks" heeft in de aanbieding (dingen die net over de datum zijn bijvoorbeeld die kan ie niet meer voor menselijke consumptie verkopen, aar mankeert niks is is gewoon diep gevroren
jeetje, ben best wel een beetje jaloers.
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

Ik heb begrepen dat ongeveer € 2 per kilo voor Barf redelijk is, en daar zit ik zo ongeveer wel aan. Met 4 grote honden die samen 3100 gram eten kom ik dan op  ongeveer € 190 per maand. Eerlijk gezegd vind ik de vergelijking met brok niet geheel eerlijk. Toen ik nog brok voerde als onwetende, kregen Faydor en Balou ongeveer 280 gram brok per dag. Nu krijgen ze beiden ongeveer 500 gram Barf per dag, Faydor iets minder, Balou iets meer. Een op een vergelijken van kiloprijzen tussen brok en Barf kan mijns inziens dus niet, in ieder geval niet met iedere brok. 
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

wat eet Falco veel ! word hij anders graadmager?

Denk het wel, hij wordt in ieder geval zeker niet dik op deze hoeveelheid.  Maar ik las een paar pagina's terug in deze topic dat de mechelaars van crutz ook zoveel eten. Dus het zal wel normaal zijn...voor een zeer beweeglijke en onvermoeibare hond dan?
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Buran en Co schreef: Een op een vergelijken van kiloprijzen tussen brok en Barf kan mijns inziens dus niet, in ieder geval niet met iedere brok. 
Nee eens, MAAR... Ze krijgen nu ook geen botjes/kluifjes/knaagdingen of wat dan ook voor koekjes.... Want dat hebben ze niet nodig!
En als ik eens kijk naar wat ik daaraan uitgaf bij mn vorige honden...PJOEEE dan ben ik weer quite!!

Aiji eet iets van 250 gr pd. Kosten........gemiddeld denk ik €0,50-0,60 per dag.... Brokken waren zeker duurder!!!
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

Anthraciet schreef: Jeetje, zo'n adresje zou ik ook wel willen :o, maar volgens mij zit jij een heel eind uit de buurt of niet? :-\
ik woon in Friesland :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vind het ook niet relevant meer of ik met een brok duurder of goedkoper uit zou zijn. Want al zou het nog zo goedkoop zijn, al kreeg ik ze gratis, ik zou ze toch niet meer geven. Pike is voor zijn darmen niet meer bij de dierenarts geweest sinds hij 2,5 jaar geleden op barf over ging (daarvoor zaten we er regelmatig), en hij is elke dag weer zielsgelukkig als hij zijn bak met eten krijgt (en dat was vroeger wel anders). Een gezonde, gelukkige en blije hond heb ik er voor terug gekregen en dat is voor mij toch het belangrijkste!
bumper
2-sterren
2-sterren

Bericht door bumper »

Ik heb ook even zitten rekenen en kom  uit op  ongeveer E 1.7O per dag  voor 2 honden.Valt mij eigenlijk erg mee.
ellyenrob
4-sterren
4-sterren

Bericht door ellyenrob »

Wij zijn aan de honden ongeveer 150 euro kwijt voor bijna 95 kg.
Daar zit duur spiervleesbij van 3,00 uro de kilo maar ook kippenneken/karkassen van 0,30 of 0,40 ct
Ik vind het totaal niet duur.
Er wordt zoveel geld uitgegeven aan auto's,vakanties,kleding en voor je eigen eten, ik vind het heel normaal dat honden eten ook best wat mag kosten.

Plaats reactie