BSS schreef:
Ik niet in ieder geval want ik ben juist met brok goedkoper uit dan met vers. Maar..... is het zo erg als mensen vanwege het geld vers zouden gaan voeren? Voor een aantal mensen die er inderdaad in slagen om met vers goedkoper uit te zijn zal het een leuke bijkomstigheid zijn, maar wie vanwege het geld voor vers kiest mag daar m.i. niet om veroordeeld worden.
ik veroordeel niemand, maar ik denk dat mensen die alleen vanwege het geld versvoeren een risico bestaat dat die menu's maken met alleen het allergoedkoopste spul. dit kan volgens mij zeker leiden tot vlees voeren van mindere kwaliteit en zeker ook een karig menu.
zou ik een uiterst goedkoop menu voor mn katten maken, dan verlies ik daar 3/4 van mn variatie op. minder variatie is gewoon minder gezond, en volgens mij niet in overeenstemming met alle gezondheidsvoordelen van barfen. ik zou dan me moeten beperken tot kip, rund, misschien witvis, en af en toe wat goedkope eendenonderdelen misschien. dit zijn 2 tot 4 diersoorten, tot de 8 tot 10 die ik nu voer.
ik vind dat mensen die puur alleen het financiele aspect bekijken niet optimaal het welzijn van hun huisdier nastreven. ik denk ook dat het risico groot is dat mensen dan het totale plaatje uit oog verliezen, en zich minder goed inlezen en informeren.
versvoeren heeft voor mij ook een besparing gebracht, en ik ben ik nog steeds blij mee. ik ben minder geld kwijt aan kattengrit, dokterskosten (ze zijn eigenlijk zowat nooit ziek en siens pica is er meer mee onder controle), voer, antiparasitaire middelen en allerlei speeltjes om ze maar bezig te houden. dit zijn allemaal prettige bijkomstigheden, maar het belangrijkste is toch echt het welzijnsverhogende effect wat barfen heeft op mn katten.