[quote="Esther en Reza"]
Thanks,
Als ik uit ga van 2% dan zou ze nu 340 gram per dag moeten hebben.
Ik was overgegaan naar 500 gram maar ze blijft nog steeds te dik.
Ga nu toch naar de 400 gram
Het lijk zo weinig voor een grote hond, maar dat is het dus toch niet!!
[/quote]
Je schrijft 7 november (zie quote hieronder) dat Reza te dik was geworden maar ik denk dat je 2 dagen later niet kunt verwachten dat ze al afgevallen is

. Maar als je haar ribben kan voelen is het toch goed? Of voel je op de ribben ook nog een dikke speklaag? 2% van het lichaamsgewicht van het lichaamsgewicht lijkt me voor een jonge hond veel te weinig.
Hoeveel weegt ze nu? 17 kilo? Dat lijkt mij niet erg te veel

.
Als je haar nou gewoon een hele tijd 500 gr blijft geven, dat zou dan nu zo'n 3% zijn, dan valt ze vanzelf af want ze groeit ook nog steeds en wordt het percentage in de loop van de groei vanzelf aangepast (500 gr voor een hond van 20 kilo is 2,5%). Ik vind een jonge hond in de groei op dieet zetten niet zo'n goed plan (tenzij ze moddervet is natuurlijk, maar ook dan lijkt het me beter om het geleidelijk te doen).
[quote="Esther en Reza"]
Ik denk dat het slechte eten ook met de hoeveelheid carnibest te maken had. Ik heb altijd 50 gram per kilo lichaamsgewicht gegeven. Nu blijkt Reza te dik te worden, ik heb de carnibest verlaagd naar 500 gram per dag, ze is al afgevallen en ik kan haar ribben nu wel goed voelen. (volgens de richtlijnen van carnibest zou ze nu 850 gram moeten hebben) wel een groot verschil. Ik heb dus echt het idee dat ze gewoon vol zat en daarom slecht at.
Ze eet nu als een bootwerker, super
[/quote]