Verkleuring van de vacht door CB ?!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Verkleuring van de vacht door CB ?!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Adinda"]
Ik vind dat de CB er goed uit ziet. Niet droog of nat, en de rode kleur is volgens mij gwn bloed :)
Maar ik geef het nog niet zo lang, weet niet hoe het 'vroeger' was.

Maar die man had tegen mijn vriendin gezegt dat het pas na ongeveer 3 jaar zou zijn.
Een oranje gloed over zijn witte vacht. Ik blijf bij CB tot dat er ook iemand is met een witte hond die dat ook echt heeft meegemaakt.

Ik had namelijk het idee dat deze man mijn vriendin en/of mij ook om wou hebben om bij hem HB te kopen. Dit omdat mijn vriendin eerst haar zinnen had gezet op CB. Ik zei ook al tegen haar, doe maar wat jij goed vind en waar je goed bij voelt. Jij hoeft niet aan de CB omdat ik dat geef en er tevreden over ben.

Maar zo'n man kan mij dan weer zo onzeker maken.  :( Dat ik het verkeerde aan mijn dog's geef.
[/quote]

Iemand die zo vaag uit z'n nek toetert, die zou ik gewoon lekker laten tokkelen en me er niks van aan trekken. Zo iemand, die met wat vage kreten komt, is het niet waard om serieus genomen te worden of om je onzeker te voelen. Bovendien, er staat een topic hier op Barfplaats (en ik geloof zelfs 2) van mensen met honden die hun vacht een rode gloed krijgt en wat krijgen ze te eten? Juistem, Haaks. Zolang jouw hond het goed doet op dit voer en jij het prettig vindt om het te voeren (je mag trouwens altijd meerdere merken voeren hoor!): laat je dan vooral niet gek maken!
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

Thanks Liz en de andere die op mijn topic hebben gereageerd waar ik wat mee kan!  :-*
Ik ga me niet meer druk maken :)
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="Cindy de Wolf"]
Ik maakte er een opmerking over op een wedstrijd dat Jesse zo'n rode buik krijgt en vaal krabt en toen kwamen er meerdere mensen die al jarenlang CB geven met hetzelfde. Vind niet dat je dit kunt afdoen als zijnde een of andere roddel.

Nee, ik ben gewoon op zoek gegaan naar wat anders. Want veranderen zullen ze het toch niet.

Nou ik gaf al jarenlang CB dus ik kan echt wel met mijn eigen ogen zien of er iets verandert is, daar heb ik Bunschoten echt niet voor nodig!! Er zijn daar overigens de afgelopen 3 jaar veel veranderingen geweest op elk vlak dus dit is op zich niet zo vreemd, helemaal in ogenschouw genomen dat de vleesprijzen de pan uitrijzen. Dan is het niet vreemd dat ze kiezen voor een ander ingredient boven een eventuele prijsverhoging. Mensen die nooit de oude versie gegeven hebben weten het verschil toch niet.  Nynke zegt het toch ook. Maar blijkbaar kan een bepaald % honden er nu niet meer tegen. Het rode is overigens echt geen bloed, dat verschil kan ik nu ook wel zien na jarenlang KVV en barf te geven!!

Toch lijkt het me eerlijker, om het te gaan vragen , dan te oordelen of te veroordelen,daar help je niemand mee en met klachten over wat dan ook,kunnen ze dan wat aan gaan doen,nu niet,geld voor iedere kvv fabrikant,denk ik dan.
Heb zelf ook wel eens een zending gekregen,die roder van kleur was,waar de hond niet echt gek op was ,en waar 1 klant haar hond ook niet erg van hield,maar waar ze geen last van kregen in de vorm van jeuk of roodheid en de rest van de klanten heb ik er nooit over gehoord.

Ps Spetter was een dalmatier en heeft 4 jaar Cb gekregen en niks geen verkleuring van het wit of ,de zwarte stippen ook niet!:-)

[/quote]
Laatst gewijzigd door boskat op vr 14 nov 2008, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

Ik heb nu ook zelf al een mail gestuurd naar Corine Bunschoten met de vraag over die verkleuring van de vacht. Dat dat soort dingen wordt gezegd over haar kvv.
Ik heb denk ik vanavond wel een reactie, had al eerder vragen en ze is vlot en erg uitgebreid met haar mailtjes, dus ik ben benieuwd.
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

Heb al een reactie terug van haar!
En ik ga hem hier niet helemaal neer zetten, maar ik ben tevreden en blijf lekker CB geven aan mijn dogs.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Dat vind ik klasse ,dat er gewoon gevraagd wordt aan de CB fabrikant ,over het hoe of wat,dit is wel zo eerlijk ,dan zo maar praatjes rond te strooien over internet,zonder navraag !
Of aan welke kvv fabrikant ook ,waar klachten over zijn,natuurlijk. ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Cindy de Wolf"]
Ik maakte er een opmerking over op een wedstrijd dat Jesse zo'n rode buik krijgt en vaal krabt en toen kwamen er meerdere mensen die al jarenlang CB geven met hetzelfde. Vind niet dat je dit kunt afdoen als zijnde een of andere roddel.

[/quote]

;D ;D  Neee, zo bedoelde ik het helemaal niet naar jou toe. Met de meest gebruikelijk weg bedoelde ik dus dat als er iets veranderd was bij Cb, ander vlees, visolie ipv lijnzaad en dat soort dingen dat dat altijd uit de wandelgangen moest komen. Klanten op fora wisten het uit 1ste hand te vertellen terwijl de verkopers nog van niks wisten en er zoals bij de visolie en het glucosaminedramaatje ook niks op het etiket was terug te vinden.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="Angelique"]
;D ;D  Neee, zo bedoelde ik het helemaal niet naar jou toe. Met de meest gebruikelijk weg bedoelde ik dus dat als er iets veranderd was bij Cb, ander vlees, visolie ipv lijnzaad en dat soort dingen dat dat altijd uit de wandelgangen moest komen. Klanten op fora wisten het uit 1ste hand te vertellen terwijl de verkopers nog van niks wisten en er zoals bij de visolie en het glucosaminedramaatje ook niks op het etiket was terug te vinden.

[/quote]

Ah op die fiets ;) duidelijk.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="boskat"]

[/quote]

Ik heb geen zin om elke keer de/een fabrikant aan te schrijven, waarom zou zoiets eerlijker zijn? Er komt een vraag, nou die vraag beantwoord ik simpel met wat ik ZELF heb geconstateerd en dat er iets is verandert dat is wel duidelijk. Er wordt hier op BP zoveel gevraagd over bepaalde kvv's en wat zou er dan mis zijn met mijn antwoord :-\ daarnaast wordt het ook bevestigd door Nynke dat het droger en roder is.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Cindy de Wolf"]
Ik heb geen zin om elke keer de/een fabrikant aan te schrijven, waarom zou zoiets eerlijker zijn? Er komt een vraag, nou die vraag beantwoord ik simpel met wat ik ZELF heb geconstateerd en dat er iets is verandert dat is wel duidelijk. Er wordt hier op BP zoveel gevraagd over bepaalde kvv's en wat zou er dan mis zijn met mijn antwoord :-\ daarnaast wordt het ook bevestigd door Nynke dat het droger en roder is.
[/quote]

En als verkoper zijnde kan Boskat ons natuurlijk ook wel vertellen wat er veranderd is.
M.P
4-sterren
4-sterren

Bericht door M.P »

als het droger en roder is , dat is in mijn ogen bieten en of wortelpulp, dat denk ik er van.....maar wie ben ik..

groetjes
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

[quote="Adinda"]
Toen zei deze man dat mijn Dogo over 3 jaar een oranje gloed zou hebben over zijn vacht door de CB.
Omdat in CB een goedje zou zitten wat dat veroorzaakt. Hebben jullie hier ook weleens over gehoord?  :o
Of is het een verkooppraatje?  ???
[/quote]

Dit is de grootste onzin !
Typisch een uitspraak van iemand, die over de rug van een ander, zijn eigen handeltje probeert te slijten.

Als het zo zou zijn, dan zouden mijn witte Pyrs al helemaal rood moeten zijn, want die eten al ruim 5 jaar Carnibest ....
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

[quote="Angelique"]
En als verkoper zijnde kan Boskat ons natuurlijk ook wel vertellen wat er veranderd is.

Ik zei  dus: Het is wel zo eerlijk als je  het zelf vraagt, aan de kvv fabrikant ,of iets veranderd is of niet
Heeft niks te maken met het feit dat ik verkoper  ben ,als je er geen problemen mee hebt,is niet verboden dacht ik zo ,Angelique
.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb even wat teksten uit dit topic verwijderd en we gaan nu weer on topic.
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

[quote="K@rin"]
Dit is de grootste onzin !
Typisch een uitspraak van iemand, die over de rug van een ander, zijn eigen handeltje probeert te slijten.

Als het zo zou zijn, dan zouden mijn witte Pyrs al helemaal rood moeten zijn, want die eten al ruim 5 jaar Carnibest ....
[/quote]

Nou, en dat bedoel ik nou! Ook aan dit soort info heb ik wat aan ....

Plaats reactie