[quote="roos79"]
oi... au

oke, duidelijk... dank je Lizzy....
Ik dacht: "Dogshape het heeft over huismerk etc, die laat vast zijn spul bij Smuldier maken, en plakt zijn eigen label erop..."
Ook heb ik ooit eens een topic hier gelezen dat er 2 merken zijn met gelijke analyse, de ene in schijven de ander in 3-hoekjes, wat wel exact hetzelfde is.. daarom mijn voorzichtige conclusie dat bovenstaande merken in dit topic wél gelijk zijn.

Maar goed dat je het even opmerkt Angelique...!

[/quote]
Nou, het kan natuurlijk best hoor, dat ze Smuldier als eigen merk, onder hun eigen naam gaan verkopen. Het kan ook zijn dat ze wat pluk en sleepwerk verrichten.
Het is maar om aan te geven hoe verdomd slecht de controle op hondenvoer is. Zo gaat het in z'n werk: Je maakt een hondenvoer, je zegt tegen de controlerende instantie "dit zit er in en dit is de daarbijbehorende analyse". De controlerende instantie kijkt er ff naar en zegt "OK, prima, hartelijk dank". Zij gaan dus
niet controleren of wat er op de analyse staat ook echt in het voer zit!
Want, een analyse trekken uit een homogeen brokkie is 1 ding (doen ze ook
niet trouwens!). Een analyse maken van een KVV is weer een heeeeeel ander ding. Daar begint de controlerende instantie dus echt niet aan. Want, wat zouden ze moeten doen daarvoor? Ze moeten eerst een paar kilo voer dusdanig gaan bewerken dat het 1 homogene massa is. En dan moeten ze het hapje dat ze eruit gaan nemen gaan analyseren. Enig idee wat dat kost? Dat kost zo verschrikkelijk veel geld: dat gebeurd dus niet en nooit.
Dus geloof me: de analyses op die voeders: dat is een wasse neus in het kwardraat maal 1000.
Meer informatie over de controle op hondenvoeding?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 436.0.html