Dogshape

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Dogshape

Nouchka
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nouchka »

Inhoud van Vlees Compleet

Produkten die Dog Shape gebruikt zijn ; pens, vlees, hart van gezonde runderen, lever, schapenvet, zonnebloemolie, vitamines en mineralen.  Vlees Compleet heeft als basis puur rundsvlees.

Voedingsanalyse
Toegevoegd per kg
vitamine A    7100 I.E.
vitamine D3    720 I.E.
vitamine E        22 I.E.
koper              0, 07 mg

Voedingswaarde per 100 gr
ruw eiwit            14,8 %
ruw vet              14,6 %
ruwe celstof          1,7 %
ruwe as                2,2 %
vocht                  62,0 %
calcium                  0,5 %
fosfor                    0,3 %
aminozuren            3-6

Is dit goed? :P  Ik als leek weet daar immers niets van. 
roos79
3-sterren
3-sterren

Bericht door roos79 »

[quote="Nouchka"]
Inhoud van Vlees Compleet

Produkten die Dog Shape gebruikt zijn ; pens, vlees, hart van gezonde runderen, lever, schapenvet, zonnebloemolie, vitamines en mineralen.  Vlees Compleet heeft als basis puur rundsvlees.

Voedingsanalyse
Toegevoegd per kg
vitamine A    7100 I.E.
vitamine D3    720 I.E.
vitamine E        22 I.E.
koper              0, 07 mg

Voedingswaarde per 100 gr
ruw eiwit            14,8 %
ruw vet               14,6 %
ruwe celstof          1,7 %
ruwe as                2,2 %
vocht                   62,0 %
calcium                  0,5 %
fosfor                    0,3 %
aminozuren             3-6

Is dit goed? :P  Ik als leek weet daar immers niets van. 
[/quote]

Zie deze link: http://www.diervoeding.com/index.php?load=2  is de samenstelling van Smuldier vlees compleet.....
Zoek de verschillen  :D
(ik zeg niet dat het hetzelfde is...  ;) )
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="roos79"]

Zie deze link: http://www.diervoeding.com/index.php?load=2  is de samenstelling van Smuldier vlees compleet.....
Zoek de verschillen  :D
(ik zeg niet dat het hetzelfde is...  ;) )
[/quote]

Dat hoeft ook helemaal niet zo te zijn omdat de analyse gelijk is. We hebben hier al eerder kvv's gezien die gemaakt waren naar hun grote voorbeeld, met identieke analyses, maar waarbij een dooie hond het verschil nog wel zag, rook en proefde. (en dat hoefde dan niet per definitie slechter te zijn, maar wie dacht hetzelfde produkt te kopen kwam van een kouwe kermis thuis)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Angelique"]
Dat hoeft ook helemaal niet zo te zijn omdat de analyse gelijk is. We hebben hier al eerder kvv's gezien die gemaakt waren naar hun grote voorbeeld, met identieke analyses, maar waarbij een dooie hond het verschil nog wel zag, rook en proefde. (en dat hoefde dan niet per definitie slechter te zijn, maar wie dacht hetzelfde produkt te kopen kwam van een kouwe kermis thuis)
[/quote]

Ja, volgens mij is het niet zo moeilijk. Je rommelt wat in mekaar, je doet copy van de analyse van een website die een KVV maakt en dan paste op je eigen website/mailtje/stickertje voor op het voertje en klaar is Kees.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lizzy"]
Ja, volgens mij is het niet zo moeilijk. Je rommelt wat in mekaar, je doet copy van de analyse van een website die een KVV maakt en dan paste op je eigen website/mailtje/stickertje voor op het voertje en klaar is Kees.
[/quote]

Ik dacht....het is woensdag...laat ik niet meteen het slechtste denken ::) ;D  Maar zo zal het wel een beetje gaan. :-X
roos79
3-sterren
3-sterren

Bericht door roos79 »

[quote="Lizzy"]
[/quote]

oi... au  :-[  oke, duidelijk... dank je Lizzy....  :-X

Ik dacht: "Dogshape het heeft over huismerk etc, die laat vast zijn spul bij Smuldier maken, en plakt zijn eigen label erop..."

Ook heb ik ooit eens een topic hier gelezen dat er 2 merken zijn met gelijke analyse, de ene in schijven de ander in 3-hoekjes, wat wel exact hetzelfde is.. daarom mijn voorzichtige conclusie dat bovenstaande merken in dit topic wél gelijk zijn.  ::)
Maar goed dat je het even opmerkt Angelique...!  :)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="roos79"]

Ik dacht: "Dogshape het heeft over huismerk etc, die laat vast zijn spul bij Smuldier maken, en plakt zijn eigen label erop..."

Ook heb ik ooit eens een topic hier gelezen dat er 2 merken zijn met gelijke analyse, de ene in schijven de ander in 3-hoekjes, wat wel exact hetzelfde is.. daarom mijn voorzichtige conclusie dat bovenstaande merken in dit topic wél gelijk zijn.  ::)
[/quote]

Dat zijn Prins en Energique en die worden/werden toevallie wel in 1 fabriek gemaakt.
Maar leg alle varianten van CB naast elkaar en dan zie je ook maar hele kleine verschillen in de analyses terwijl in de praktijk de eend/rijst toch een heel ander voer is dan de lam/rijst.
Conclusie 2...een analyse verteld je 0, weinig over het voer.
roos79
3-sterren
3-sterren

Bericht door roos79 »

[quote="Angelique"]
Dat zijn Prins en Energique en die worden/werden toevallie wel in 1 fabriek gemaakt.
Maar leg alle varianten van CB naast elkaar en dan zie je ook maar hele kleine verschillen in de analyses terwijl in de praktijk de eend/rijst toch een heel ander voer is dan de lam/rijst.
Conclusie 2...een analyse verteld je 0, weinig over het voer.
[/quote]

Ik wil dit topic niet vervuilen, maar mag ik je PB'en over wat vragen mbt analyse?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="roos79"]
Ik wil dit topic niet vervuilen, maar mag ik je PB'en over wat vragen mbt analyse?
[/quote]

Ja hoor.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="roos79"]

[/quote]

Nou, het kan natuurlijk best hoor, dat ze Smuldier als eigen merk, onder hun eigen naam gaan verkopen. Het kan ook zijn dat ze wat pluk en sleepwerk verrichten.

Het is maar om aan te geven hoe verdomd slecht de controle op hondenvoer is. Zo gaat het in z'n werk: Je maakt een hondenvoer, je zegt tegen de controlerende instantie "dit zit er in en dit is de daarbijbehorende analyse". De controlerende instantie kijkt er ff naar en zegt "OK, prima, hartelijk dank". Zij gaan dus niet controleren of wat er op de analyse staat ook echt in het voer zit!

Want, een analyse trekken uit een homogeen brokkie is 1 ding (doen ze ook niet trouwens!). Een analyse maken van een KVV is weer een heeeeeel ander ding. Daar begint de controlerende instantie dus echt niet aan. Want, wat zouden ze moeten doen daarvoor? Ze moeten eerst een paar kilo voer dusdanig gaan bewerken dat het 1 homogene massa is. En dan moeten ze het hapje dat ze eruit gaan nemen gaan analyseren. Enig idee wat dat kost? Dat kost zo verschrikkelijk veel geld: dat gebeurd dus niet en nooit.

Dus geloof me: de analyses op die voeders: dat is een wasse neus in het kwardraat maal 1000.

Meer informatie over de controle op hondenvoeding? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 436.0.html

Plaats reactie