Nu is Bikkel al ruim een jaar oud en zal wel ongeveer een kilootje wegen, denk ik.
Nee, Bikkel is niet tam....Bikkel is een getemd wild konijn
Ze heeft ook nooit in een hokje gezeten (alleen toen ze nog blind was, maar zelfs toen wurmde ze zich er al uit), dan sprong ze namelijk steeds tegen de tralies aan, dus kooi maar snel afgeschaft. Ze heeft ruim een half jaar in mijn huis gewoond, overdag beheerste ze de bovenverdieping, s nachts de onderverdieping....(daar zocht ze contact met mijn eigen tamme konijn, maar die was daarvoor niet echt ontvankelijk...ze had meer aansluiting met de katten en Yuki.
Toen ze nog melk kreeg kon ik haar roepen en dan kwam ze. Later werd dat minder en eigenlijk wilde ik haar weer terug de natuur in helpen. Vandaar dat we vorig voorjaar een groot hok in de tuin bouwden, om haar van daaruit weer geheel op groenvoer te kunnen zetten en ze zou kunnen graven. Graven deed ze echter niet en daardoor heb ik besloten haar niet uit te zetten (en konijn zonder hol is volgens mij kansloos). Het hok vond ze te klein (3,5mtr bij 1,5mtr), dus gaas open geknipt. Mevrouw heeft nu de hele tuin en een vriendje erbij, Bo.
Mocht ze aankomend voorjaar nog proberen haar grenzen te verleggen (ze is een paar keer 'weggelopen' door over een muurtje te klimmen (ca. 1,50mtr hoog)), dan overweeg ik opnieuw haar uit te zetten...