Red_Hunter schreef:
Ik zou het niet weten, is van horen zeggen, maar door jou reactie en een reactie van een DA (Ik had een DA gemaild met de vraag over GnRH en vacht verandering en zijn antwoord was: Ik ben bang van wel.), ben ik eens gaan speuren op internet en vond deze zin in een artikel:
The treatment of urinary incontinence in spayed bitches with GnRH analogs had also a positive effect on the coat changes due to spaying.
Dan zou je dus denken dat het GnRH implantaat dus geen effecten geeft voor de vacht aangezien het bij gestereliseerde teven juist vebetert na het geven van GnRH.
Ik heb een artikel gedownload en ga dat eens rustig doorlezen, maar ik zag daar even snel in staan dat in een onderzoek 79% van de vachten van gestereliseerde teven verbeterde na het geven van GnRH.
Verder is er nog weinig te vinden over dit onderwerp, daar is het nog te vers voor denk ik.
Groetjes Trudie
Ik ken dat artikel, mogelijk dat de vachtveranderingen dan veroorzaakt zouden worden door hoge concentraties LH en FSH uit de hersenen. Die zijn er nl niet bij het implantaat.
Inmiddels blijkt wel uit onderzoek dat de urine uncontinentie niks met LH en FSH te maken heeft, maar dat het GnRH uit het implantaat een werking heeft op de blaas.
Er is gewoon niet zoveel bekend, dus het is afwachten hoe de vacht blijft.
Er werd ook gezegd dat reuen niet dik zouden worden met het implantaat, ik heb inmiddels verschillende honden gezien die toch flink waren aangekomen.