GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

*Evalien* schreef: Ik meende dat ik hier ergens las dat het rond de 150 euro koste maar
de DA zei dat het 75 a 80 euro was incl consult enz.
dat is echt duur het kost echt veel minder max 65 euro zou t moeten zijn inc consult of zo.
de ballen worden echt super klein niet normaal meer, bij shane moet je echt goed zoeken naar 2 ballen hoor.
ik denk de keurmeester die vind dat erg maf ;D
en als je t doet voor alleen druppelen als je hier even gaat zoeken, staan er veel goede tips die daar tegen helpen.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Hier zijn de ballen wel gekrompen, maar niet vreselijk klein. Net even nagekeken de implantaat zit er vanaf 1 december in, gaat het dan nog verder krimpen??

Groetjes Trudie
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

jalukrifa schreef:

Zou dit bij een implantaat beter zijn dan?
Er wordt verteld dat dat geen invloed heeft, omdat je niets weghaalt. Het probleem is als je zijn ballen weghaalt of bij de teef de eileiders dan haal je ook een hormoon weg die invloed heeft op de vacht.

Groetjes Trudie
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Red_Hunter schreef: Er wordt verteld dat dat geen invloed heeft, omdat je niets weghaalt. Het probleem is als je zijn ballen weghaalt of bij de teef de eileiders dan haal je ook een hormoon weg die invloed heeft op de vacht.

Groetjes Trudie
Met het implantaat haal je ook de hormonen weg hoor, ik denk niet dat dat wat uitmaakt.

Bij de teef worden trouwens de eierstokken verwijderd  ;)
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Dorothea* schreef: Met het implantaat haal je ook de hormonen weg hoor, ik denk niet dat dat wat uitmaakt.

Bij de teef worden trouwens de eierstokken verwijderd  ;)
Ja maar niet de hormonen die voor de vacht zorgen, maar we gaan het nog wel zien.
Ik heb het rondgevraagd en ook volgens de DA is het met het implantaat geen probleem.

Groetjes Trudie
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Dorothea* schreef: Bij de teef worden trouwens de eierstokken verwijderd  ;)
Ja sorry schrijffoutje :-[
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Red_Hunter schreef: Ja maar niet de hormonen die voor de vacht zorgen, maar we gaan het nog wel zien.
Ik heb het rondgevraagd en ook volgens de DA is het met het implantaat geen probleem.

Groetjes Trudie
Welke hormonen zorgen er voor de vacht dan?
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik zou het niet weten, is van horen zeggen, maar door jou reactie en een reactie van een DA (Ik had een DA gemaild met de vraag over GnRH en vacht verandering en zijn antwoord was: Ik ben bang van wel.), ben ik eens gaan speuren op internet en vond deze zin in een artikel:

The treatment of urinary incontinence in spayed bitches with GnRH analogs had also a positive effect on the coat changes due to spaying.

Dan zou je dus denken dat het GnRH implantaat dus geen effecten geeft voor de vacht aangezien het bij gestereliseerde teven juist vebetert na het geven van GnRH.

Ik heb een artikel gedownload en ga dat eens rustig doorlezen, maar ik zag daar even snel in staan dat in een onderzoek 79% van de vachten van gestereliseerde teven verbeterde na het geven van GnRH.

Verder is er nog weinig te vinden over dit onderwerp, daar is het nog te vers voor denk ik.

Groetjes Trudie
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Red_Hunter schreef: Ik zou het niet weten, is van horen zeggen, maar door jou reactie en een reactie van een DA (Ik had een DA gemaild met de vraag over GnRH en vacht verandering en zijn antwoord was: Ik ben bang van wel.), ben ik eens gaan speuren op internet en vond deze zin in een artikel:

The treatment of urinary incontinence in spayed bitches with GnRH analogs had also a positive effect on the coat changes due to spaying.

Dan zou je dus denken dat het GnRH implantaat dus geen effecten geeft voor de vacht aangezien het bij gestereliseerde teven juist vebetert na het geven van GnRH.

Ik heb een artikel gedownload en ga dat eens rustig doorlezen, maar ik zag daar even snel in staan dat in een onderzoek 79% van de vachten van gestereliseerde teven verbeterde na het geven van GnRH.

Verder is er nog weinig te vinden over dit onderwerp, daar is het nog te vers voor denk ik.

Groetjes Trudie

Ik ken dat artikel, mogelijk dat de vachtveranderingen dan veroorzaakt zouden worden door hoge concentraties LH en FSH uit de hersenen. Die zijn er nl niet bij het implantaat.
Inmiddels blijkt wel uit onderzoek dat de urine uncontinentie niks met LH en FSH te maken heeft, maar dat het GnRH uit het implantaat een werking heeft op de blaas.
Er is gewoon niet zoveel bekend, dus het is afwachten hoe de vacht blijft.
Er werd ook gezegd dat reuen niet dik zouden worden met het implantaat, ik heb inmiddels verschillende honden gezien die toch flink waren aangekomen.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

*Dorothea* schreef:
Er werd ook gezegd dat reuen niet dik zouden worden met het implantaat, ik heb inmiddels verschillende honden gezien die toch flink waren aangekomen.
nou idd mijn reuen eten al tijden zelfde hoeveelheid maar nu sinds 2 maanden dus minder want ze werden dik
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Hier ook, ik ben ook gaan minderen met voer omdat ik na een paar weken al verschil zag. Het kan ook de leeftijd zijn, natuurlijk, maar voorheen kon ik echt niet minder voeren, dan zag ik na een week al ribben.

Bij onze dierenarts, kostte het incl. consult ook iets van in de 80 euro............
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Flynn is nog niet dikker, maar ik vind hem wel een stuk luier en dat vind ik wel jammer.

Groetjes Trudie
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Hier is de implantaat toch echt an het uitwerken hoor, hij likt weer veel onderweg en klappes tanden is weer veel levendiger en zeurt 's morgens weer een beetje.

Zijn vacht vind ik wel stugger geworden sinds de implantaat.

Dikker werd hij niet, integendeel, maar was ook van voeder verander en moest hem meer geven want hij viel af.

Ik  vond hem ook te rustig geworden met de implantaat.
Voor mij wegen de nadelen van het niet castreren niet op tegen de wel dus.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

mmm, rustig worden met het implantaat,, dat klinkt wel goed in m'n oren..
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

ja bij sommige honden kan ik dat best begrijpen  ;)

Plaats reactie