ziektekostenverzekering

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ziektekostenverzekering

Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Mijn advies is verzekeren maar ik sta aan dezelfde kant als jouw da ;)
Kan deze kant wel belichten uit ons oogpunt.

Eigenaren waarvan de dieren verzekerd zijn gaan veel eerder akkoord met een goed diagnostisch onderzoek dan niet verzerkerden. Dan wordt er eerder uit kostenbesparing gekozen voor een injectie of tabletje en als dat dan niet werkt..........
Eigenaren gaan ook eerder naar de da, dier is immers verzekerd, waardoor er sneller en vaak makkelijker ingegrepen kan worden.

En dan het punt een dure levensreddende operatie? Wat doe je als je geen geld daarvoor hebt? De dierenarts vragen of het goedkoper kan? de dierenarts vragen om later te betalen of in gedeeltes te betalen? of de dierenarts vragen om het dier dan maar in te laten slapen?
Ik kan je vertellen dat ik geen van drie keuzes een optie vind!!! Ik zeg inderdaad heel duidelijk geen van de drie ;)
Ik hou me hart al vast met de recessie :-X Ook al zou ik willen ik kan als da praktijk niet als bank en/of kredietverstrekker fungeren heb ook mijn verplichtingen naar personeel, fabrikanten enz.

Hoe meer dieren verzekerd om minder bovenstaande! Want dat is voor alle partijen geen leuke situatie ;)
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Ik heb ze ook verzekerd bij Dier&Zorg, meteen.
Vorig jaar heeft Nimmie mij in totaal 1200 euro gekost.. Dat gebeurt met niet meer. Laatste grapje met Guus kostte ook 50 euro. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

ik hb 2 honden verzekerd en 2 niet. ik had er 4 verzekerd maar 2 bij een andere (hele slechte) verzekering. die is gelukkig failliet. ik heb ze enkelt nooit verzekerd bij mijn huidige verzekering. daar zou ik me nu krom voor moeten betalen. heb daar overigens ook 4 katten verzekerd
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

We hebben, voor het eerst, wel een verzekering. Nu met Milik als jonge hond nog geen onkosten gehad, maar heb wel jaren gekend dat we al met al wel een paar duizend euro kwijt waren met onze andere ( oude) honden :(
Heb je al wat besloten n.a.v. je vraag?
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ik heb mijn honden nooit verzekerd en daar heb ik wel eens spijt van gehad... (bv. dure operatie van Fedor na een beenbreuk en alle kosten die we met Gitte hebben gehad). Maar aan de andere kant, als ik de bedragen zie die je voor een verzekering moet neerleggen en wat er dan nog allemaal uitgesloten is, dan weet ik weer waarom ik voor niet verzekeren heb gekozen.

Gelukkig zijn wij in de omstandigheid dat we een spaarpot achter de hand hebben, zou ik die niet hebben, dan zou ik denk ik wel voor een verzekering kiezen.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Waar ik wel van baalde is dat homeopathie alleen vergoed word als die dierenarts is aangesloten bij een bep. organisatie. Ik heb dus een holistisch da in het dorp waar ik graag heen zou gaan met Guus. Ze titert ook zag ik. Maar helaas... Niet aangesloten..
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

ik heb kiek en 2 van mijn katjes ook verzekerd..
mijn ervaring is dat ook als ik spaargeld heb ik toch eerder nadenk over of het nou wel nodig is enzo..
eigenlijk net wat fido zegt..
op een gegeven moment zie je je spaargeld minder en minder worden.. en ik vind dat persoonlijk best wel eng..

paapie.. mijn ouwe hondje heb ik ook verzekerd (op t laatste moment)..
en die koste me in het laatste jaar zon 5000 euro..
dat laatste jaar van paap overlapte 2 jaar van de verzekering.. dus ik kreeg alles vergoed!!!
terwijl ik net een jaar betaalde voor hun diensten.. ;)

dus.. eigenlijk heb ik de komende tig jaar voor kiek er al uit..  ;D
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik heb me er nog nooit in verdiept, maar wat kost zo'n verzekering gemiddeld per maand??
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

tt-tjes schreef: Ik heb me er nog nooit in verdiept, maar wat kost zo'n verzekering gemiddeld per maand??
Hangt af van het volwassen gewicht van de hond en van het pakket wat je neemt. Ben bij Milik uitgegaan van 40 kg. (maar denk dat hij dat niet gaat halen) en een aanvullende verzekering van 3 euro voor b.v. homeopathie, samen 23 euro geloof ik,  bij kleinere honden kan het 10 euro schelen. Best veel geld, maar ik weet dat ik niet de discipline heb om dat zelf per maand te gaan sparen.
hetty2
2-sterren
2-sterren

Bericht door hetty2 »

Ik heb de hond en de kat niet verzekerd. Je kan mazzel hebben en er een keer geld mee 'verdienen'. Maar uiteindelijk zal je gemiddeld meer betalen aan verzekering dan dat je werkelijk kwijt bent. Die verzekering moet er ook zijn mensen van betalen. En zijn PR, de aandeelhouders, de huur, de sponsoring etc. En dat betalen uiteindelijk de verzekerden.
We hebben zelf een potje voor onvoorziene uitgaven, en daar hoef ik geen personeel voor te betalen  :P
Ik zou zeggen, heb je een potje met geld dat je apart kan zetten, gebruik dat dan. Maar als dat gewoon niet kan, dan is verzekeren wel zo handig...
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik heb 2 van de 3 honden ook verzekerd. Ik zou het mezelf niet vergeven als ik 1 van de honden in moet laten slapen omdat ik een behandeling niet kan betalen. Ik heb 2 verschillende verzekeringen. De een heeft een hogere premie, maar een lager eigen risico en bij de een kan ik maar eens per kalenderjaar declareren, en bij de ander moet ik het binnen 6 weken declareren. Ook verschillen ze iets in de dekking.

Van Dusters verzekering krijg ik wormenkuur en entingen al vergoed. Hij heeft kort na het afsluiten van de verzekering (ongeveer 6maanden geleden) 2x een darminfectie gehad, 1x een snee in zijn mond, verstopte anaalklieren en dan de entingen en ontworming.
Kyra moet foto's laten maken van iets meer dan 100euro, daarna moet ze of geopereerd worden, of krijgt ze fysio...nou dat zou een 'leuke' extra uitgave zijn, maar ik declareer dat direct en dan is het weer oke.

Hele grote bedragen zul je misschien in overleg met de DA niet direct hoeven betalen wanneer je verzekerd bent, ik geloof zelfs dat ik de gedeclareerde kosten op de rekening van de DA kan laten storten ipv op de mijne.

(de derde hond heb ik niet laten verzekeren omdat ik voor haar een te hoge primie moet betalen omdat ze zwaar en al bijna 5jaar is)
xolopodenco
2-sterren
2-sterren

Bericht door xolopodenco »

Na een klein rekensommetje kom ik uit op 16.560 euro voor 5 honden die gemiddeld 12 jaar worden en 23 euro per maand aan verzekering kosten...
Mijn honden zijn allemaal op volwassen leeftijd hier komen wonen in de leeftijd van 1 tot 4 jaar, het maandbedrag zou dus waarschijnlijk hoger uitvallen.

Ik heb mijn honden niet verzekerd en ik beperk bezoeken aan de dierenarts tot het minimum. Ik heb gelukkig een stel heel gezonde honden. Hopelijk blijft het zo.
Ik denk inderdaad dat ik ook eerder naar de arts zou gaan als ik verzekerd zou zijn...omdat de verzekering betaald. Nu los ik kleine probleempjes net zo makkelijk zelf op.
Ik hoop dat mij peperdure operaties bespaard zullen blijven, maar in het geval dat dan zorg ik er gewoon voor dat ik het geld bij elkaar krijg, het is onzin om om die reden een hond in te laten slapen, ik betwijfel of daar een dierenarts aan zal meewerken trouwens.
nelb
4-sterren
4-sterren

Bericht door nelb »

Tel bij die 16.560 nog de 19 of 20% eigen risico die je hebt.
xolopodenco
2-sterren
2-sterren

Bericht door xolopodenco »

:-[ :P nog erger...
Maar ja als je hond in 1 jaar 3000 euro kost aan dierenartskosten heb je het bedrag van ruim 3.650 euro in een hondenleven er wel snel uit.

Het valt me trouwens op, ook in deze rubriek van vragen en problemen over gezondheid, dat er heel snel naar de dierenarts wordt gegaan. Waarschijnlijk veel verzekerde mensen...of rashonden met grote gevoeligheden. Al kan een ongeluk (aanrijding bijvoorbeeld) natuurlijk ook zomaar in een klein hoekje zitten en dan wil je er natuurlijk alles aan doen.

Ik dank god op mijn blote knieën dat ik van die lekkere sterke slanke gezonde taaie spaanse honden heb.
Mijn mexicaanse stamboomhond heeft wel rasgerelateerde ongemakken zoals een gebit dat wat gevoelig is. Maar ja, daarvoor hoef je ook niet naar de tandarts, tandsteen kan ik makkelijk zelf weghalen en elke dag even poetsen is ook een kleine moeite.

Eigenlijk hebben ze nooit iets gehad de afgelopen 5 jaar waar ik zelf niet een oplossing voor had of wat het hondenlichaam niet zelf kon oplossen (klop, klop). Op 1 uitzondering na, ik heb ooit 1 hond geadopteerd die tijdens een controle na 5 weken een gigatumor in haar darm bleek te hebben, geopereerd is, niet operabel bleek en die op advies van de dierenarts is ingeslapen. Dat was vreselijk en heeft ook veel geld gekost. Maar dat was het enige. Toch was ik veel goedkoper uit dan als ik voor de zekerheid voor alle honden een dure verzekering had afgesloten al die jaren.

Ik heb een vrij groot vertrouwen in het herstellend vermogen van een relatief gezond lichaam. Wanneer je dan op de hoogte bent van zaken waarvoor je accuut een arts nodig hebt om grote schade te voorkomen, dan hoef je nu eenmaal niet vaak naar de dierenarts.
Als ik soms lees waarvoor mensen allemaal naar de dierenarts gaan, kale plekjes, anaalklieren, tandjes, wondjes, sneetjes, wat afwijkend gedrag. Met een paar goede medische handboeken voor honden en een klein arsenaal aan eerste hulp middelen (vaak op basis van natuurlijke middelen) kom je een heel eind.
Maar het is natuurlijk ook een zaak van een beetje geluk hebben!
Laatst gewijzigd door xolopodenco op zo 08 mar 2009, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Ik neem aan dat je dan zelf ook geen ziektekostenverzekering hebt? Want dat kost ook geld. of ga je dan ook niet naar de huisarts en zelf lopen modderen. De idee dat je hoopt nooit bij een DA te komen en de bezoeken nu al te beperken, ik deel deze mening beslist niet. Hoe weet je nu van te voren of je dier nooit ziek wordt? Of een ongeval krijgt? Ik betaal voor Djeena 25 euro per maand en dat heb ik er al uit in een half jaar door haar medicijnen. Ik vind het pennywise pound foolish om hierop te bezuinigen.

Plaats reactie