femke heeft een gat in haar voetzool dat open blijft (foto van Do. 19-3 op P3)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: femke heeft een gat in haar voetzool dat open blijft

brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

danielle1980 schreef: ja het is voor inwendig, dus je moet wel de granules hebben ;D
het zorgt van binnenuit dat iets uit het lichaam gaat :P
zalf hebben ze er niet van, want het moet inwendig gebruikt worden.
Okeej, dan zal ik zo terug lopen. Ze krijgen zo langzamerhand een punthoofd van me daar...haha

Het wondje is wel schoon, toen ik er net waterstof op deed bruiste het bijna niet. Het wondje is nog steeds erg diep, kwam ik net achter  :-\
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

brie schreef: Okeej, dan zal ik zo terug lopen. Ze krijgen zo langzamerhand een punthoofd van me daar...haha

Het wondje is wel schoon, toen ik er net waterstof op deed bruiste het bijna niet. Het wondje is nog steeds erg diep, kwam ik net achter  :-\
haha bel anders gewoon is 2x zo snel :P

dan is het meeste nu dicht, dan is het kwestie van tijd voor het dicht gaat.
er valt dan niets meer schoon te maken en ontsmetten.
of er zit nog zalf voor
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Had al gebeld intussen  ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Inderdaad de korrels bedoel ik.
Omdat het open blijft en zo diep is, denk ik dat er nog iets in zit. Of het duurt zo lang voor het geneest omdat het een heel diep gat was.
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Hitam schreef: Inderdaad de korrels bedoel ik.
Omdat het open blijft en zo diep is, denk ik dat er nog iets in zit. Of het duurt zo lang voor het geneest omdat het een heel diep gat was.
ja precies, dat denk ik dus ook.
Maar ik denk ook: als er nog wat in zou zitten, dan zou ze toch wel moeite hebben met lopen? Als ik een splinter in mn voet zou hebben, zou me dat verrekte pijn doen, vooral op de plek waar je met je volle gewicht op steunt.
Ze loopt echt niet anders dan normaal..

Naja, de silica komt morgen binnen, ik blijf het ontsmetten (ik kan met het spuitje gewoon in het gaatje, dus daar spuit ik het dan ook in) en als we gaan wandelen doe ik haar maar een sok om vanwege het zand en andere rommel wat erin kan komen.

Ik blijf temperaturen, als het weer gaat ontsteken neem ik weer contact op met mn da.

Het wondje is zowieso wel een cm of dieper..als dat van binnenuit dicht moet groeien kan dat nog wel even duren denk ik?
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Dit is het wondje vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik er vanochtend wat waterstof op druppelde bruiste het bijna niet, dus het is wel mooi schoon. Doordat ik het wondje gister ook van binnen heb volgespoten met waterstof peroxide had ze er echt veel last van gisteravond. Ik denk dat ik er veel te veel mee heb lopen klooien  :-[
Ze lag te hijgen en liep op 3 poten. Ik was er zelf misselijk van, het arme beest.
Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter, echt in het wondje heb ik niet gespoten. Gister kon er makkelijk een wattenstaafje zo'n 2 cm naar binnen, vandaag lijkt het een stuk dichter te zitten, dus ik laat het zo. Vanochtend heb ik een klein beetje binnenin gespoeld, dat gene wat er uit kwam was redelijk helder van kleur, het zag een beetje rood van bloed wat mee kwam.

Tijdens het wandelen krijgt ze nu een schoentje om (gister bij de dsz gekocht), ik spoel het nu 2x per dag met waterstof peroxide en zodadelijk ga ik de silica D12 ophalen bij de drogist. Ook blijf ik haar 2x per dag temperaturen om te kijken of ze toch verhoging heeft wat zou kunnen wijzen op een ontsteking.
En nu maar hopen dat het netjes van binnen uit geneest zonder troep  :-\

Kan ik verder nog iets doen? Of doe ik het goed nu? Hoe lang duurt het voordat zoiets geneest?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: femke heeft een gat in haar voetzool dat open blijft (foto van Do. 19-3 op P3)

Bericht door danielle1980 »

tja ik zou gewoon geduld hebben nu, meer kun je niet doen :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: femke heeft een gat in haar voetzool dat open blijft (foto van Do. 19-3 op P3)

Bericht door me and my boys »

ziet er mooi schoon uit, in de gaten houden, zal wel effies duren voordat het helemaal dicht is..
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Jeetje wat een diep gat! Maar het ziet er verder wel mooi schoon uit. Ik zou stoppen met de waterstofperoxide en honingzalf gaan gebruiken, dat desinfecteerd ook maar zorgt tevens voor een goede wondgenezing. Schoentje vind ik een heel goed idee en zou ik zeker buiten gebruiken. Probeer wel regelmatig de poot te 'luchten' dus bv binnen het schoentje uit (en dan ff geen honingzalf, dat geeft zo'n kliederboel  ;)
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Beau heeft vorig jaar een flinke snee in zijn voetzooltje gehad, het was zeker voor driekwart door. Gelukkig was het het zooltje (of hoe noem je dat) wat bij het polsgewricht zit, dus vies werd het niet. Maar het heeft zeker anderhalve maand geduurd voor het dicht was. Ik ben er nog mee naar de DA geweest, maar die vond het beter er niets aan te doen. Zolang het open is, is de kans op ontsteking kleiner, omdat alle troep eruit kan. Uiteindelijk is het goed gekomen, met veel geduld.

Sterkte voor Femke  :-*
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Kan zijn dat ze er nog wel een week best last van heeft en daarna duurt het nog wel even voor het echt dicht is maar zal ze minder pijn hebben.
Het ziet er netjes uit.

Plaats reactie