frontline - allergie ??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re:frontline - allergie ??

Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Joy,

Veel succes verder met je Golden maar wel lid blijven van deze lijst hè?
Worden veel goede tips gegeven die je pup alleen maar ten goede komen ;)
ducktails
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door ducktails »

Hoe zijn jullie ervaringen met advantage?
Mijn DA schrijft n.l. advantage voor.
Omdat twee boxers uit mijn nest ook reakties hebben op waarschijnlijk frontline , heb ik ze advantage aangeraden, omdat dat bij mijn honden geen problemen geeft.
Of is dit dezelfde troep onder een andere naam?
Ria :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Ria, tja, wij gebruiken niks tegen vlooien... Ik beschouw het namelijk allemaal als gif. Het valt helemaal niet mee om een gezonde vlo te doden en van al deze middelen vallen ze allemaal dood neer. En dat kan dan niet slecht zijn voor de hond? Ik geloof er gewoon helemaal niets van! Of het spul nu een filmpje op de huid legt (die opgelikt kan worden) of dat het in het bloed van de hond komt (waardoor de vlo dood gaat wanneer hij het bloed drinkt) of dat de vlo onvruchtbaar wordt, het kan gewoon niet gezond zijn. Da's mijn mening.

Ik kam mijn honden zeeeeer regelmatig met de vlooienkam. Dit jaar heb ik 2 vlooien gezien bij onze drie honden en 1 kat. Overigens heb ik wel een plavuizen vloer en dweil ik zeer regelmatig. Dat scheelt al meer dan de helft om vlooien weg te houden (soort vloer). De deur-mat en kleed spuit ik in de zomer wel in met de natuurlijke vlooienspray van Beaphar. Bevat citroenolie en andere olieen.

Ik blijf denken dat verse en rauwe voeding invloed heeft op vlooien. Mijn honden lijken tenminste verdomt onaantrekkelijk voor vlooien. Overigens geef ik mijn honden wel knoflook. Ongeveer 3/4 teentje over drie honden verdeeld, per dag. En, ik sla ook wel eens een paar dagen over.

Groetjes, Lizzy
ducktails
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door ducktails »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen vlooien middelen heb gebruikt tot eind augustus.
Famke had last van verminderde weerstand en daardoor pukkels, na de schijnzwangerschap.
Alle drie de honden en katten hadden last van vlooien en voor Famke was het misschien nu wel niet zo goed.
Ik lig niet zo wakker van een vlo, kam de honden regelmatig met een vlokam en haal ze op die manier weg.
Was hun kleden vaak en dweil regelmatig.
De vlooien komen van de katten en die behandel ik dus wel, maar de zomer was wel erg lang en heet dit jaar......
Mijn pupkoper sprayen echter wel en willen van mij advies over vlooibestrijdingsmiddelen.
Dus van het minste wil ik dus erg graag het beste.......wat de minste reaktie geeft.
gr. Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op ma 03 nov 2003, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique

Bericht door Angelique »

ducktails schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen vlooien middelen gebruikt heb tot eind augustus.
Famke had last van verminderde weerstand en daardoor pukkels, na de schijnzwangerschap.
Alle drie de honden en katten hadden last van vlooien en voor Famke was het misschien nu wel niet zo goed.
Ik lig niet zo wakker van een vlo, kam de honden regelmatig met een vlokam en haal ze op die manier weg.
Was hun kleden vaak en dweil regelmatig.
De vlooien komen van de katten en die behandel ik dus wel, maar de zomer was wel erg lang en heet dit jaar......
Mijn pupkoper sprayen echter wel en willen van mij advies over vlooibestrijdingsmiddelen.
Dus van het minste wil ik dus erg graag het beste.......wat de minste reaktie geeft.
gr. Ria
Advantage heeft een andere werkzame stof dan Frontline, dus een allergische reactie op frotline kan weg blijven bij Advantage.
Mijn ervaring met advantage is dat h et veel minder goed werkt, dus moet je weer vaker spuiten en je hebt alsnog ongedierte. Zelf verkies ik qua effectieve werking na Fronline de Exil. Deze mag je niet op hele jonge pups gebruiken, maar dat vindt ik uberhaupt een slecht plan. De hond goed wassen en de shampoo er minimaal 10 minuten in laten zitten is een heel effectief en veilige methode om de hond snel vlovrij te krijgen. Eventueel zou je nog een flinke scheut teatree-olie aan de shampoo toe kunnen voegen wat een voor vlooien onsmakelijk smaakje achterlaat en wat eventuele bijtplekjes goed ontsmet. Het spuiten met gif zouden je mensen dan kunnen beperken tot de leefomgeving. Het is natuurlijk wel even iets omslachtiger dan een spuitbus, maar met boxers (lees: glad/kortharigen)moet dat te doen zijn.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Lizzy schreef: Hoi Ria, tja, wij gebruiken niks tegen vlooien... Ik beschouw het namelijk allemaal als gif. Het valt helemaal niet mee om een gezonde vlo te doden en van al deze middelen vallen ze allemaal dood neer. En dat kan dan niet slecht zijn voor de hond? Ik geloof er gewoon helemaal niets van! Of het spul nu een filmpje op de huid legt (die opgelikt kan worden) of dat het in het bloed van de hond komt (waardoor de vlo dood gaat wanneer hij het bloed drinkt) of dat de vlo onvruchtbaar wordt, het kan gewoon niet gezond zijn. Da's mijn mening.

Ik kam mijn honden zeeeeer regelmatig met de vlooienkam. Dit jaar heb ik 2 vlooien gezien bij onze drie honden en 1 kat. Overigens heb ik wel een plavuizen vloer en dweil ik zeer regelmatig. Dat scheelt al meer dan de helft om vlooien weg te houden (soort vloer). De deur-mat en kleed spuit ik in de zomer wel in met de natuurlijke vlooienspray van Beaphar. Bevat citroenolie en andere olieen.

Ik blijf denken dat verse en rauwe voeding invloed heeft op vlooien. Mijn honden lijken tenminste verdomt onaantrekkelijk voor vlooien. Overigens geef ik mijn honden wel knoflook. Ongeveer 3/4 teentje over drie honden verdeeld, per dag. En, ik sla ook wel eens een paar dagen over.

Groetjes, Lizzy
Lizzy, waar koop je de spray van Beaphar en hoe heet ie??
groetjes Helen
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Lizzy, Lizzy, earth to Lizzy ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oeh! SORRY! Ik heb deze spray bij de Intratuin gekocht!

Groetjes, Lizzy
Felix
1-ster
1-ster
Contacteer:

Re: frontline - allergie ??

Bericht door Felix »

Hier nog een Labrador die een allergische reactie gekregen heeft van Frontline ... De symptomen zoals praktisch overal jeuk krijgen, tot van het puntje van haar neus, tot het kruintje in haar grote teen!

Zelfs op haar flank (vooral aan de linker kant) heeft ze zelfs last van haar uitval, er zitten op het moment van schrijven alleen nog een aantal haren die haar buitenvacht moeten voorstellen, de ondervacht is echter compleet weg !!

Ook als ik haar, haar gang laat gaan, dan schuurt ze met haar neus door het gras heen gewoon net zo lang tot het kapot is  :'(

Inmiddels zijn we bij de dierenarts geweest, en die heeft een antibioticakuur voorgeschreven, en voor de rest moet dé 'natuur' zijn werk doen (ontgifte) ...

Dus frontline en andere middeltjes tegen vlooien, teken en andere kleine kruipende beestjes, die komen hier de deur niet meer in!!
aalsmeer
3-sterren
3-sterren

Bericht door aalsmeer »

dat is dus de reden waarom ik het homiopatisch wil doen.
ik wil die frontline of stronhold niet.
dat trekt de bloed banen in en jack heeft toen ook een epelepsie aanval gehad.

er zit een stof in die de mensen in weet ik wat voor land gebruiken voor op het land tegen het ongedierte is me ooit verteld..
en ze spuiten het erop met mondkap op.
nou lekker als dat in die sprayen zit.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

aalsmeer schreef: dat is dus de reden waarom ik het homiopatisch wil doen.
ik wil die frontline of stronhold niet.
dat trekt de bloed banen in en jack heeft toen ook een epelepsie aanval gehad.

er zit een stof in die de mensen in weet ik wat voor land gebruiken voor op het land tegen het ongedierte is me ooit verteld..
en ze spuiten het erop met mondkap op.
nou lekker als dat in die sprayen zit.
Zover mij bekend trekken die middelen niet in de bloedbaan hoor.

Het is inderdaad geen fris spul maar als je hond (en/of huis) onder de vlooien zit, heb je helaas niet veel keus meer, die beesten zijn knetterhard  :-X

Ik gebruik voor die van mij knock-out spray van espree om vlooien en teken af te weren, maar als het erg wordt met de teken of ze vlooien krijgen, dan gaat er een 'stevig' middel op, toen we met Stippie elke week naar de hondenschool gingen, druppelde ik haar met advantage. Ze liggen bij ons ook wel eens in bed, en dan hoef ik geen vlooien erbij  :-X

Met advantage heb ik dus goede ervaring, ze krijgen er ook niet zo'n vieze plek van.
Frontline heb ik jaren geleden bij Waffie wel eens gebruikt, ging toen ook prima. Maar goed verschilt denk ik echt per individuele hond, hoe die er op reageert.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
aalsmeer
3-sterren
3-sterren

Bericht door aalsmeer »

uhm wat ik weet is de druppels die je in de nek doet met een piepet die trekken de bloed banen in.
en frontline kan je sprayen en die spray je op de huid.
maar ook dat werkt bij jack niet. :(

het is niet zo dat ik hier veel vlooien heb:P
nee heb er een afgehaald en daar heeft ie al last van.
maar ik spuit me huis ook 1x per half jaar grondig met spul en daar gaan geen vlo tegenop:P
whahwhahwha en heb vloerbedekking op me trap die spuit ik flink onder.
en ga dan op vakantie:P
kan het lekker een week intrekken.
het werkt ook een jaar.
is echt bagger.
maar goed ze komen niet de trap op:P ;D
Felix
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Felix »

Heb hier een zwemhond, dus vlooien kom ik hier zo wie zo toch nooit tegen, wel regelmatig een teek, alleen die trekken we zo eruit met een spelciale pincet ;)
aalsmeer
3-sterren
3-sterren

Bericht door aalsmeer »

[
ja hier zwemmen ze idd ook.
maar helf dat echt?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Helen schreef: Lizzy, waar koop je de spray van Beaphar en hoe heet ie??
groetjes Helen
Ik denk dat die spray vergelijkbaar is met de espree knock out spray, die bevat ook citroen olie (bevat: geranium, geraniol,
citroengras en citrusoliën). Ook geschikt voor het behandelen van de slaapplaats etc.

Daar spray ik ze hier dus mee in voordat we naar het bos gaan, ruiken ze heerlijk naar citroentjes :P

Plaats reactie