Veel succes verder met je Golden maar wel lid blijven van deze lijst hè?
Worden veel goede tips gegeven die je pup alleen maar ten goede komen
Moderator: Lizzy

Advantage heeft een andere werkzame stof dan Frontline, dus een allergische reactie op frotline kan weg blijven bij Advantage.ducktails schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen vlooien middelen gebruikt heb tot eind augustus.
Famke had last van verminderde weerstand en daardoor pukkels, na de schijnzwangerschap.
Alle drie de honden en katten hadden last van vlooien en voor Famke was het misschien nu wel niet zo goed.
Ik lig niet zo wakker van een vlo, kam de honden regelmatig met een vlokam en haal ze op die manier weg.
Was hun kleden vaak en dweil regelmatig.
De vlooien komen van de katten en die behandel ik dus wel, maar de zomer was wel erg lang en heet dit jaar......
Mijn pupkoper sprayen echter wel en willen van mij advies over vlooibestrijdingsmiddelen.
Dus van het minste wil ik dus erg graag het beste.......wat de minste reaktie geeft.
gr. Ria
Lizzy, waar koop je de spray van Beaphar en hoe heet ie??Lizzy schreef: Hoi Ria, tja, wij gebruiken niks tegen vlooien... Ik beschouw het namelijk allemaal als gif. Het valt helemaal niet mee om een gezonde vlo te doden en van al deze middelen vallen ze allemaal dood neer. En dat kan dan niet slecht zijn voor de hond? Ik geloof er gewoon helemaal niets van! Of het spul nu een filmpje op de huid legt (die opgelikt kan worden) of dat het in het bloed van de hond komt (waardoor de vlo dood gaat wanneer hij het bloed drinkt) of dat de vlo onvruchtbaar wordt, het kan gewoon niet gezond zijn. Da's mijn mening.
Ik kam mijn honden zeeeeer regelmatig met de vlooienkam. Dit jaar heb ik 2 vlooien gezien bij onze drie honden en 1 kat. Overigens heb ik wel een plavuizen vloer en dweil ik zeer regelmatig. Dat scheelt al meer dan de helft om vlooien weg te houden (soort vloer). De deur-mat en kleed spuit ik in de zomer wel in met de natuurlijke vlooienspray van Beaphar. Bevat citroenolie en andere olieen.
Ik blijf denken dat verse en rauwe voeding invloed heeft op vlooien. Mijn honden lijken tenminste verdomt onaantrekkelijk voor vlooien. Overigens geef ik mijn honden wel knoflook. Ongeveer 3/4 teentje over drie honden verdeeld, per dag. En, ik sla ook wel eens een paar dagen over.
Groetjes, Lizzy

Zover mij bekend trekken die middelen niet in de bloedbaan hoor.aalsmeer schreef: dat is dus de reden waarom ik het homiopatisch wil doen.
ik wil die frontline of stronhold niet.
dat trekt de bloed banen in en jack heeft toen ook een epelepsie aanval gehad.
er zit een stof in die de mensen in weet ik wat voor land gebruiken voor op het land tegen het ongedierte is me ooit verteld..
en ze spuiten het erop met mondkap op.
nou lekker als dat in die sprayen zit.

Ik denk dat die spray vergelijkbaar is met de espree knock out spray, die bevat ook citroen olie (bevat: geranium, geraniol,Helen schreef: Lizzy, waar koop je de spray van Beaphar en hoe heet ie??
groetjes Helen