vachtproblemen met kivo ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: vachtproblemen met kivo ?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="daanentous"]
Gewoon even uit nieuwsgierigheid en of topic (sorry) ;) Hoe weten jullie zeker dat de samenstelling van Kivo regelmatig wisselt? Wij hadden vandaag namelijk een klant in de winkel die bij hoog en bij laag beweerde dat de samenstelling van de nieuwe worsten anders was dan de samenstelling van de eerdere kennelverpakking in blokken. Dus wij meneer Kivo gebeld en die beweerde dat er absoluut niets veranderd was. En  ik moet zeggen dat hij over het algemmen heel open is over wat er in zijn voer gaat. We zijn eerder ook bij hem langs geweest om te kijken hoe het gemaakt werd en daar deed hij bepaald niet geheimzinnig over.  Als jullie dus iets weten over een wisselende samenstelling hoor ik dat heel graag! Alvast bedankt voor de info.
[/quote]

Ja sorry, niet voor meneer Kivo alleen, maar deze hebben we natuurlijk al veel vaker gehoord. :-\...ineens gaan tig honden aan de dunne van merk x, of raken er verstopt van, of tuffen het terug...ineens zomaar en de fabrikant houd 9 van de tien keer z'n tater dicht.

Iemand op het hondenforum met nogal een gevoelige hond die erg sterk reageerd op veranderingen vertelde een tijdje terug dat Kivo haar had gezegd dat de samenstelling binnen bepaalde marges kon wisselen. Dit was afhankelijk van de aanvoer en an sich kan ik me daar best in vinden, alleen als je hond daar niet tegen kan dan is dat erg vervelend natuurlijk.
athos 1
1-ster
1-ster

Bericht door athos 1 »

[quote="Gimli & Thorin"]

Terwijl ik dit type zie ik ineens een vlo  :o !!!
Gaat goed hier. :-X
[/quote]
Ik denk dat dat weleens een verklaring zou kunnen zijn van de huidklachten van je hond?
djipys haus
1-ster
1-ster

Bericht door djipys haus »

Ik heb tot 2 maanden geleden ook Kivo gegeven.  Ik ben er mee gestopt omdat mijn honden er verstopt van raakte en mijn pup het niet lusten.
Na ruim een tijdje wat anders gegeven te hebben raakte een van mijn honden extreem in de rui. Zelfs zo erg dat ze echt helemaal kaal was en zo op de huid keek. Ook zat haar rug vol schilfers. Eigenlijk sinds ik kivo gaf was er problemen met de huid van deze hond.
Ook 2 pups op mijn club die kivo aten waren dof en ook bij deze kun je de haren er zo uittrekken. Heel eerlijk gezegt denk ik dat het aan de kivo ligt.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Hm... ik heb GEEN aandelen Kivo ofzo ;-) maar ik vind niet dat de honden het er anders op doen.
Guinnie krijgt het als hoofdvoer, nadat ik cb toch wat duur begon te vinden.

Ze heeft dan wel die schurft nu, maar DAT kan niet aan het voer liggen ;-)

Haar ontlasting is goed, stevig en constant. Haar vacht begon meer te glanzen (nu na de Stronghold niet meer, maar dat komt wel weer terug) en ik vind eigenlijk dat ze het er zeker 1,5 maand goed op heeft gedaan. Vind nu nog steeds dat Kivo geen slecht voer is, maar ik ben zeker geneigd te denken dat cb beter is. Er zit echter een grens aan de rekbaarheid van mijn bankrekening, zeker na de operatie EN de kosten nu met de schurft.

Ook de kereltjes doen het goed op hun "mengsel / afwisseling" van cb en kivo. De kerels krijgen dus afwisselend cb en kivo, Guinnie alleen kivo; ik wil zo min mogeljk van merk wisselen bij haar...

Suzanne
Kyra08
1-ster
1-ster

Bericht door Kyra08 »

Ik geef Kyra ook Kivo, maar hier absoluut geen problemen mee.
Ze glanst super, verhaart weinig, goede ontlasting, stinkt niet en vind het heerlijk.

Merkte inderdaad ook dat de kleur iets anders was, heb 1,5 week geleden weer gehaald en heb nu die worsten gekregen. Het is inderdaad iets rooiiger en minder vet.

Maar het kan natuurlijk toch dat er iets in zit waar de honden niet tegen kunnen. Heb wel van meerdere mensen gehoord dat niet iedere hond Kivo lekker vind, daar hebben wij dan weer geen last van want Kyra vreet alles ;)
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

ja kivo is veranderd zit stukke minder bot in is veel fijner gemalen en ziet er anders uit qua kleur. ik ben al aan het bijvoeren met kipkarkassen anders raken ze er hier van aan de race ik heb hem ook gemaild met die vraag maar nooit antwoord gehad. als bij mij die kivo is ga ik weer volledig over op de barf. dan weet ik iig wat ik voer
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Ach, weet je... dat is het nadeel eigenlijk met dit soort vragen...

Volgens mij is het toch "het voer waar je hond het goed op doet is een goed voer".... (okay, met uizondering van brokken dan)

En, dus is het denk ik hond-afhankelijk... waar die van mij problemen hebben met X, kunnen "die van jou" dat met Y hebben. Dat maatk X of Y niet tot een fout voer... hooguit fout voor jouw hond... toch?

Suzanne
will
1-ster
1-ster

Bericht door will »

Ik voer momenteel ook KIVO. Maar nu was ik laatst bij iemand met 3 border collie's die ongeveer een jaar kivo voert. En zijn honden kregen alle 3 een koper (bruin) kleurige gloed over hun vacht. Terwijl ze altijd echt zwart waren geweest. Iemand meer last van?

Plaats reactie