Nieuw hier met vraag.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Nieuw hier met vraag.

Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

welkom hier,
toen roef nog een pup was kreeg hij ook alleen maar kvv,naar mate hij ouder werd voerde ik steeds meer barfdingetjes er bij tot dat hij helemaal op barf stond.zodoende kon de rest van de familie er rustig aan wennen ;)
als je kvv geeft zou ik gaan varieeren in een aantal merken kvv,omdat ze toch allemaal net anders zijn samen gesteld.zodoende weet je dat er geen te korten kunnen ontstaan.
en idd alleen brokken voeren voor de vakantie,dat hoeft echt niet(dacht ik n.l. ook)er zijn in nederland een aanal pensions waar rauwgevoerde honden gewoon welkom zijn hoor,en ga je kamperen dan lukt dat ook prima :)
succes en veel plezier met je puppert
essie74
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door essie74 »

hallo cor,

Weet niet waar je woont maar er zijn echt pensions waar je gewoon rauw vlees mee kunt geven!

gr,

Esther
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ook hier komt er geen brok meer in.  ;) En sinds we dat doen (ook voor de kat) zijn de maagdarmkwaaltjes tot een minimum teruggebracht.
Tijdens vakanties krijgen de honden hun kvv (CB) mee naar pension. Er zijn zelfs pensions waar kvv gevoerd wordt (wel tegen een kleine meerprijs, maar ja, anders moet je toch ook je eigen eten meegeven.).
En als ze meegaan op vakantie blijkt er ook in het buitenland uiteindelijk genoeg aan kvv of barfdingetjes gekocht te kunnen worden.
Misschien is het voor de andere huisgenoten iets minder "eng"om te beginnen met kvv hamburgers (duck, rodi of energique) voor het ontbijt van jullie kanjer? Dat oogt wat minder vleesachtig  ::)
Tyndareus
1-ster
1-ster

Bericht door Tyndareus »

Inmiddels contact gehad met de pensionhouders waar ik mijn vorige honden ook altijd onderbracht. Uitgelegd dat ik mijn hond nu vers vlees geef en gevraagd of dit een probleem is bij de logeerpartijtjes. Is niet het geval.....gewoon pakketjes maken en dan kan dat daar in de vriezer.  Geen probleem dus..... :)

Volgende vraag...ik wil mijn pup kippenekjes laten proberen. Geef ik dit nu naast de CB maaltijden of in plaats van een maaltijd?
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

ah kijk probleem met pensioen opgelost  :)
een kippennekje kun je om uit te proberen er gewoon naast geven.
ga je er wat meerdere geven, kun je wat minder cb voeren.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

[quote="Tyndareus"]
Inmiddels contact gehad met de pensionhouders waar ik mijn vorige honden ook altijd onderbracht. Uitgelegd dat ik mijn hond nu vers vlees geef en gevraagd of dit een probleem is bij de logeerpartijtjes. Is niet het geval.....gewoon pakketjes maken en dan kan dat daar in de vriezer.  Geen probleem dus..... :)

Volgende vraag...ik wil mijn pup kippenekjes laten proberen. Geef ik dit nu naast de CB maaltijden of in plaats van een maaltijd?
[/quote]

Als je regelmatig iets van BARF, zoals de kippennekken, naast de CB wil geven zou ik het er niet naast geven. Een enkele keer een nekje als snack maakt natuurlijk niets uit, maar als je het als maaltijd wil gaan doen zou ik de hoeveelheid vleesbot die je geeft aftrekken van de normale hoeveelheid CB. Dat doe ik met mijn pupje (inmiddels 5,5 maand) ook en dat gaat goed. Ze krijgt inmiddels elke dag een vleesbotje van een andere diersoort. Ze krijgt momenteel 550 gram per dag, als ze dan 150 gram eendennek krijgt, krijgt ze nog 400 gram CB per dag (verdeeld over 2 maaltijden CB en 1 barf).
Overigens zou ik, als je regelmatig BARF wil geven, op zoek gaan naar andere diersoorten waar je beginnersbotten van kan vinden. Kip en rund zit al in de CB dus dan is het het beste om juist die diersoorten niet te geven maar anderen. Ik denk dat je pupje bv. eendennekken al wel zou kunnen eten, of een stukje konijnkarkas.
Succes! Ik hoop dat als je vrouw en dochter zien hoe lekker jullie pupje het vind en hoe tevreden hij zal zijn na het knagen, ze het al minder zielig zullen vinden :).
Tyndareus
1-ster
1-ster

Bericht door Tyndareus »

Nog even over de kippennekken. Ik het stuk van Mogens Eliassen lees ik dat de nekken van gevogelte tot de gevaarlijkste botten behoren vanwege hun vorm en dus niet gegeven moeten worden totdat de hond weet hoe ze botten moet eten. Dit strookt dus niet met met wat sommigen zeggen dat dit geschikte botten zijn om mee te beginnen voor een pup. Hoe zit dat?

Voor het overige begint de ontlasting nu mooi stevig te worden, dus ze went aan de CB. Ze wordt helemaal gek als ik met de bak aan kom :biggrin2:. Bakkie CB binnen 15 seconden weggeschrokt.  ::)
Ik ga de komende tijd ook af en toe eens een ander merk/smaak geven. Kan ze daar ook aan wennen.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

[quote="Tyndareus"]
Nog even over de kippennekken. Ik het stuk van Mogens Eliassen lees ik dat de nekken van gevogelte tot de gevaarlijkste botten behoren vanwege hun vorm en dus niet gegeven moeten worden totdat de hond weet hoe ze botten moet eten. Dit strookt dus niet met met wat sommigen zeggen dat dit geschikte botten zijn om mee te beginnen voor een pup. Hoe zit dat?

Voor het overige begint de ontlasting nu mooi stevig te worden, dus ze went aan de CB. Ze wordt helemaal gek als ik met de bak aan kom :biggrin2:. Bakkie CB binnen 15 seconden weggeschrokt.  ::)
Ik ga de komende tijd ook af en toe eens een ander merk/smaak geven. Kan ze daar ook aan wennen.
[/quote]

Kippennekjes zijn superzacht. Toen ik begon heb ik ze 1 dag platgeslagen, maar dat was al snel niet meer nodig  :D Ik denk dat eendennekken / kalkoennekken enz meer bedoelt worden dat ze te hard zijn...

Plaats reactie