[quote="Tyndareus"]
Inmiddels contact gehad met de pensionhouders waar ik mijn vorige honden ook altijd onderbracht. Uitgelegd dat ik mijn hond nu vers vlees geef en gevraagd of dit een probleem is bij de logeerpartijtjes. Is niet het geval.....gewoon pakketjes maken en dan kan dat daar in de vriezer. Geen probleem dus.....
Volgende vraag...ik wil mijn pup kippenekjes laten proberen. Geef ik dit nu
naast de CB maaltijden of
in plaats van een maaltijd?
[/quote]
Als je regelmatig iets van BARF, zoals de kippennekken, naast de CB wil geven zou ik het er niet naast geven. Een enkele keer een nekje als snack maakt natuurlijk niets uit, maar als je het als maaltijd wil gaan doen zou ik de hoeveelheid vleesbot die je geeft aftrekken van de normale hoeveelheid CB. Dat doe ik met mijn pupje (inmiddels 5,5 maand) ook en dat gaat goed. Ze krijgt inmiddels elke dag een vleesbotje van een andere diersoort. Ze krijgt momenteel 550 gram per dag, als ze dan 150 gram eendennek krijgt, krijgt ze nog 400 gram CB per dag (verdeeld over 2 maaltijden CB en 1 barf).
Overigens zou ik, als je regelmatig BARF wil geven, op zoek gaan naar andere diersoorten waar je beginnersbotten van kan vinden. Kip en rund zit al in de CB dus dan is het het beste om juist die diersoorten niet te geven maar anderen. Ik denk dat je pupje bv. eendennekken al wel zou kunnen eten, of een stukje konijnkarkas.
Succes! Ik hoop dat als je vrouw en dochter zien hoe lekker jullie pupje het vind en hoe tevreden hij zal zijn na het knagen, ze het al minder zielig zullen vinden

.