Het aparte ervan is, dat al die info wel ergens op gebaseerd is. Alleen is dan daar waar het om gaat weggelaten.samantha! schreef: Over dingen als spiervlees etc. wordt niet gepraat, zover komen we niet eens.
Maar ik denk dat met vlees gewoon alles (spier,bot,orgaan) wordt bedoeld.
De leraar had het erover dat de hond afstamt van een bepaald soort wolf die in half woestijnen ofzo leeft.
En dat deze wolf in paartjes leeft en maar voor 40% vlees eet.
Ik ga gewoon eens navragen wat ze er nou precies mee bedoelen allemaal.
Ik heb pasgeleden ook eens een boekje gelezen van hill's over: hoe wordt ik voedingsadviseur.
Nou de waarheden die er in staan zijn dus maar half.
Dus ws hebben ze het bij jullie over 40% spiervlees en vergeten ze voor het gemak de rest.
Een wolf komt nog steeds voor 99,99% overeen qua spijsverteringskanaal met een (huis)hond, zou die hond dan een totaal ander dieet hebben en ineens herbivoor zijn?
Sterker nog het is wetenschappelijk bewezen dat de hond en wolf tot dezelfde soort horen, dezelfde latijnse naam hebben.
En deze Canis Lupus familie heeft min of meer hetzelfde dieet, van rauw vlees/vis als basis, aangevuld met wat kruiden,bessen,knollen enz.
Naar mijn inziens moet je de feiten dan wel heel erg om draaien wil je met een goed geweten vertellen dat brokken erg gezond zijn voor de hond.
Maargoed das mijn mening
Ze vertellen enkel datgene wat belangrijk is om in brokken te stoppen las ik er erg uit.
Ze maken mensen wijs dat tomatenafval goed is voor je hond, das toch wel knap.
Snap wel de beredenatie eruit, 40%vlees komt in de buurt van de 30% die hill's zit geloof ik.
Maar ik heb een hond/wolf ook nog nooit meer dan de helft van z'n leven maïs, aardappelen en tomaten zien eten.
Vindt het erg jammer dat nog steeds zo lesgegeven wordt aan jullie, die straks mensen weer moeten gaan adviseren.