ik durf het bijna niet te zeggen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: ik durf het bijna niet te zeggen

May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

samantha! schreef: Over dingen als spiervlees etc. wordt niet gepraat, zover komen we niet eens.
Maar ik denk dat met vlees gewoon alles (spier,bot,orgaan) wordt bedoeld.
De leraar had het erover dat de hond afstamt van een bepaald soort wolf die in half woestijnen ofzo leeft.
En dat deze wolf in paartjes leeft en maar voor 40% vlees eet.
Ik ga gewoon eens navragen wat ze er nou precies mee bedoelen allemaal.
Het aparte ervan is, dat al die info wel ergens op gebaseerd is. Alleen is dan daar waar het om gaat weggelaten.
Ik heb pasgeleden ook eens een boekje gelezen van hill's over: hoe wordt ik voedingsadviseur.
Nou de waarheden die er in staan zijn dus maar half.
Dus ws hebben ze het bij jullie over 40% spiervlees en vergeten ze voor het gemak de rest.
Een wolf komt nog steeds voor 99,99% overeen qua spijsverteringskanaal met een (huis)hond, zou die hond dan een totaal ander dieet hebben en ineens herbivoor zijn?
Sterker nog het is wetenschappelijk bewezen dat de hond en wolf tot dezelfde soort horen, dezelfde latijnse naam hebben.
En deze Canis Lupus familie heeft min of meer hetzelfde dieet, van rauw vlees/vis als basis, aangevuld met wat kruiden,bessen,knollen enz.
Naar mijn inziens moet je de feiten dan wel heel erg om draaien wil je met een goed geweten vertellen dat brokken erg gezond zijn voor de hond.
Maargoed das mijn mening  ;)

Ze vertellen enkel datgene wat belangrijk is om in brokken te stoppen las ik er erg uit.
Ze maken mensen wijs dat tomatenafval goed is voor je hond, das toch wel knap.
Snap wel de beredenatie eruit, 40%vlees komt in de buurt van de 30% die hill's zit geloof ik.
Maar ik heb een hond/wolf ook nog nooit meer dan de helft van z'n leven maïs, aardappelen en tomaten zien eten.
Vindt het erg jammer dat nog steeds zo lesgegeven wordt aan jullie, die straks mensen weer moeten gaan adviseren.
lacota
1-ster
1-ster

Bericht door lacota »

samantha!
2-sterren
2-sterren

Bericht door samantha! »

Butch schreef: Ik zou als ik jou was wat meer doorvragen over die afkomst. Als die docent er zo zeker van is, zal hij je ook literatuur kunnen geven waar dat in staat en bewijzen geeft.

Waarom vind die leraar het wel goed om 4% vlees te geven in brokken terwijl hij al aangeeft dat het wolvendieet volgens hem uit 40% vlees bestaat. Dan zegt hij zelf toch al dat je eigenlijk 10 keer te weinig geeft? Maar dat vind hij dus wel goed, vind hij dat honden geen carnivoren maar herbivoren zijn dan??
Ik ga er uiteindelijk ook wel over door vragen hoor.
Maar ik wil dan wel eerst zelf alles weten voordat ik wat zeg.

Die leraar die het erover had dat de voorouder van de hond maar 40%vlees eet is van een andere les (gedragsleer).
Daar hebben we het verder nog niet over voeding gehad, het was alleen even een inleiding in de geschiedenis van de hond.

De andere leraren zijn dierenartsen en die hebben het dus over de brokken en dat alleen vlees niet goed zou zijn.
Wat zij hier precies mee bedoelen weet ik dus niet.
Ik zou de volgende keer eens vragen of ze hier alleen spiervlees mee bedoelen of toch ook het gehele plaatje.
Ik vrees echter dat zelf samenstellen sowieso onder geen volledige voeding zou vallen in hun ogen.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

samantha! schreef: Ik ga er uiteindelijk ook wel over door vragen hoor.
Maar ik wil dan wel eerst zelf alles weten voordat ik wat zeg.

Die leraar die het erover had dat de voorouder van de hond maar 40%vlees eet is van een andere les (gedragsleer).
Daar hebben we het verder nog niet over voeding gehad, het was alleen even een inleiding in de geschiedenis van de hond.

De andere leraren zijn dierenartsen en die hebben het dus over de brokken en dat alleen vlees niet goed zou zijn.
Wat zij hier precies mee bedoelen weet ik dus niet.
Ik zou de volgende keer eens vragen of ze hier alleen spiervlees mee bedoelen of toch ook het gehele plaatje.
Ik vrees echter dat zelf samenstellen sowieso onder geen volledige voeding zou vallen in hun ogen.
Aan jou de schone taak om munitie te verzamelen en ze straks omver te blazen met lastige vragen en een strak onderbouwd verhaal  ;)
Dus: hoppetteee aan de slag... lezen, lezen, lezen en verveel ons maar met je vragen  ;)
samantha!
2-sterren
2-sterren

Bericht door samantha! »

May Linn schreef: Het aparte ervan is, dat al die info wel ergens op gebaseerd is. Alleen is dan daar waar het om gaat weggelaten.
Ik heb pasgeleden ook eens een boekje gelezen van hill's over: hoe wordt ik voedingsadviseur.
Nou de waarheden die er in staan zijn dus maar half.
Dus ws hebben ze het bij jullie over 40% spiervlees en vergeten ze voor het gemak de rest.
Een wolf komt nog steeds voor 99,99% overeen qua spijsverteringskanaal met een (huis)hond, zou die hond dan een totaal ander dieet hebben en ineens herbivoor zijn?
Sterker nog het is wetenschappelijk bewezen dat de hond en wolf tot dezelfde soort horen, dezelfde latijnse naam hebben.
En deze Canis Lupus familie heeft min of meer hetzelfde dieet, van rauw vlees/vis als basis, aangevuld met wat kruiden,bessen,knollen enz.
Naar mijn inziens moet je de feiten dan wel heel erg om draaien wil je met een goed geweten vertellen dat brokken erg gezond zijn voor de hond.
Maargoed das mijn mening  ;)

Ze vertellen enkel datgene wat belangrijk is om in brokken te stoppen las ik er erg uit.
Ze maken mensen wijs dat tomatenafval goed is voor je hond, das toch wel knap.
Snap wel de beredenatie eruit, 40%vlees komt in de buurt van de 30% die hill's zit geloof ik.
Maar ik heb een hond/wolf ook nog nooit meer dan de helft van z'n leven maïs, aardappelen en tomaten zien eten.
Vindt het erg jammer dat nog steeds zo lesgegeven wordt aan jullie, die straks mensen weer moeten gaan adviseren.
Ja dat boekje heb ik ook.
Alle boekjes over voeding die we hebben zijn van Hills.
Ik zou er de volgende keer gewoon eens op in gaan en eens kijken hoe er gereageerd wordt.
Ik heb les van verschillende dierenartsen dus dan kan ik gelijk zien of zij er ook verschillend over denken.
Ik zou nog wel een update doen van mijn bevindingen.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Nog even terugkomend op de thesis van Erwin van Gijtenbeek [Any Animal] je kunt m ook lezen op de site van Carnivoer!
samantha!
2-sterren
2-sterren

Bericht door samantha! »

Too schreef: Aan jou de schone taak om munitie te verzamelen en ze straks omver te blazen met lastige vragen en een strak onderbouwd verhaal  ;)
Dus: hoppetteee aan de slag... lezen, lezen, lezen en verveel ons maar met je vragen  ;)
Ik ben me inderdaad helemaal suf aan het lezen :D
Ik wil het nu ook gewoon helemaal weten!
Ik ben vooral benieuwd naar het waarom gedeelte, eens zien of ik zover kom.
samantha!
2-sterren
2-sterren

Bericht door samantha! »

Too schreef: Nog even terugkomend op de thesis van Erwin van Gijtenbeek [Any Animal] je kunt m ook lezen op de site van Carnivoer!
Oke, bedankt!
Ik ga het eens goed doorlezen.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

samantha! schreef: Oke, bedankt!
Ik ga het eens goed doorlezen.
Voor een gastcollege kan je ons bellen hoor!  ;) :)
samantha!
2-sterren
2-sterren

Bericht door samantha! »

Fido schreef: Voor een gastcollege kan je ons bellen hoor!  ;) :)
Dat zou helemaal mooi zijn :)
Ik houd het zeker in gedachten!
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

waar we puppytraining krijgen vertelde de lesgeefjuf dat het voor honden niet uitmaakt wat ze eten  :( de brokken zijn harstikke goed samengestelt, jaja....
ik ben de discussie niet aangegaan, ik weet ook dat daar ik weet niet hoeveel proefzakjes liggen en als je een barcode inlevert van een zak krijg je een gratis ton met deksel, dus is het gewoon handel, ook voor haar

de da verklaarde me voor gek, brokken was veel beter dan hielden ze hun tanden beter schoon en hij wil me die zakken hills van 85 euro blijven verkopen natuurlijk  :o,
maar we zijn lekker over gegaan op kvv en barf, mijn herder springt gaten in de lucht als we gaan eten, vroeger moest er altijd van alles door de brokken heen en dan at hij het nog met tegenzin, eten is een feest en ik geniet weer van mijn honden. Al moest ik vanavond wel kokhalzen toen ik de fazantingewanden ( incl. eieren ) aan het verdelen was, ook elke keer die plassen bloed in mijn bakje na het ondooien vind ik ontzettend vies, maargoed zal wel een kwestie van gewenning zijn, hoop ik....ik heb het tot nu toe graag voor ze over...
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

boris2009 schreef: ook elke keer die plassen bloed in mijn bakje na het ondooien vind ik ontzettend vies, maargoed zal wel een kwestie van gewenning zijn, hoop ik....ik heb het tot nu toe graag voor ze over...
Die giet ik gewoon in de bak van de hond. Heerlijk vinden ze dat.  ;)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Sher schreef: Die giet ik gewoon in de bak van de hond. Heerlijk vinden ze dat.  ;)
:oohw nee dat gaat fout hoor ::) als ze eenmaal bloed hebben geproefd enz...dus voor die van jou is al geen hoop meer  ;) :D

Nee zonder gekheid ik gooi ook t vleessap ( of bloed tis maar hoe je t noemt) erbij
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

SandRRa schreef: :oohw nee dat gaat fout hoor ::) als ze eenmaal bloed hebben geproefd enz...dus voor die van jou is al geen hoop meer  ;) :D

Nee zonder gekheid ik gooi ook t vleessap ( of bloed tis maar hoe je t noemt) erbij
Is dat het?  :o Tilly moet 's morgens altijd even mijn hand in haar bek. Ze is gewoon aan het proeven.  :busted:
;D
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ja zie je... meteen muilkorf om doen dit gaat echt verkeerd  ;)

Plaats reactie