Jaia weer heel veel jeuk... :(

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jaia weer heel veel jeuk... :(

Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Ik ben blij dat je nu toch weet waar de oorzaak mag gezocht worden en dat er ook iets aan kan gedaan worden ( in de veronderstelling dat het allemaal aanslaat maar ik ben dan ook een optimistje  ::))
Wat betreft die druppels...wijhebben er hier ook al op alcoholbasis gehad en mengden die onder een klein beetje honing. Nena likte haar bordje steeds proper...
Een trukje dat de DA van mijn zus had was het aan de neus tikken/wrijven  dan likken ze automatisch hun neus proper en bij haar hond lukte dat aardig.
Ik zet mijn duimen op volle speed dat het allemaal snel mag aanslaan
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Dat is lief :)

De oorzaak weten we al heel lang...Dat blijft de mijtenallergie, maar doordat haar weerstand slecht is door de entingen kan ze hem niet onderdrukken....
Dat er iets aan gedaan kan worden is nog maar de vraag...Dat klinkt misschien een beetje pessimistisch, maar we hebben al zoveel geprobeerd...Erik zei het zelf ook al...dat allergieen, auto-immuunziekten heel erg moeilijk te behandelen zijn...
In ieder geval overnieuw beginnen voelt al goed...en dan vanaf daar het immuunsysteem weer opkrikken...!

Dat spul op dr neus druppen lijkt me niet een plan...ik zou iig geen alcohol in mn neus willen hebben...blegh! Zo met een spuitje en bronwater gaat het prima!

Wat ze ook nog zei was dat we haar absoluut geen kap om moesten doen...ze moet er gewoon bij kunnen...dus ook geen sokjes!

Op dit moment is ze erg rustig en ligt in een heel erg diepe slaap in haar mandje voor de kachel...Ze zal toch wakker moeten worden, want we moeten even en plasrondje doen en dan moet ik weer naar mn werk!
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

Ik zie dat jij, nicky over gelijksoortige kenmerken praat.
Als ik het heb ik mijn verhaal over sokjes reageer ik niet op jou nicky,
meer zoals mevrouw kruim zegt als jeuk zo erg is moet je niet met halve maatregelen komen
Dat is een moment dat je zelf moet bepalen.
jij kent je dier  jij ziet wat er gebeurt.
Speelt ook mee dat moos al 9 jaar is. en geen pup
Ik ga verder lezen naar de reactie's bij jou.
succes
éetje
1-ster
1-ster

Bericht door éetje »

Heb nu verder alle reakties gelezen over de holistische arts.
Meerdere mensen hier op Bp zijn daar erg positief over.
het is misschien voor ons ook een goede poging om achter de aanleiding van de atopie te komen
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Je wordt er in ieder geval heel fijn ontvangen, en niet geschoten is altijd mis! Succes!
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Merk je al wat bij Jaia.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Misschien wel, misschien niet...ze lijkt iets minder jeuk te hebben, maar dat kan ook zijn omdat we niet veel en ver hebben gelopen...even afwachten maar...  :-\
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Hoe gaat het nu met Jaia.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

hmm...niet goed...rode pootjes, rode bek, rode muts, veel jeuk aan dr flanken en kapot gekrabte oren...en pijn in dr buik bij het eten...Verder wel weer helemaal vrolijk en actief...

Kan erbij horen door het ontgiften, dan wordt het altijd erger...volgende week maandag terug naar de Bilt...We gaan stug verder!
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Daar zijn we weer...

Jaia heeft nog steeds erg veel jeuk, maar eigenlijk was ik blij dat ze het daar ook eens konden zien hoe erg het kan zijn...

Ze zit nu onder de kale plekken, waar gelukkig ook alweer een nieuw vachtje op komt...

Ze heeft jeuk op alle plekken waar ze ooit jeuk heeft gehad...Dr randjes van dr lippen, voor dr oren, in dr oksels, dr pootjes, dr staart en dr flanken...en last van dr maag en darmen (eet slecht en ontlasting is wisselend) Lekker heftig dus! Wel was ze weer lekker op weg om de oude eigenwijze vrolijke Jaia te worden...
Michelle vond het jammer dat er geen grote zichtbare veranderingen waren, maar wij zijn al blij met elke verbetering!
Ze heeft haar weer doorgemeten, en daarbij ook gemeten op evt. parasieten in dr darmen omdat ik Jaia al bijna 3 jaar niet meer (preventief) heb durven ontwormen omdat ze daar heel ziek van wordt. (ik zou natuurlijk wel goed de ontlasting in de gaten op wormen en/of eitjes..en laat ik eens per jaar haar ontlasting checkem bij de DA) Maar er was geen sprake van parasieten...

Alles vertoont verbetering!, maar het gaat allemaal heel erg langzaam volgens haar..Ik had niet anders verwacht...
Jaia heeft weer aan de bioresonantie gezeten, met een boost voor haar immuunsysteem erbij...Nou! volgens mij was dat eerder het potje voor een energieboost wat ze erbij had gedaan....Sinds vanmorgen is Jaia niet te stuiten! Jemig zeg...alle speeltjes liggen door de kamer, en we hebben al 2 keer meer dan een uur gewandeld en denkspelletjes gedaan...Ook is ze ontsnapt vanmiddag toen ik hier met iemand van de woningbouw een afspraak had (we gaan dit jaar verhuizen) dus ik stond mooi voor aap want ik had net gezegd dat ze heel goed luisterde  ::)

Verder moeten we gewoon doorgaan met de Nosoden en de ontgifting, maar dit maal ondersteund met probiotica speciaal voor dieren...Om haar weerstand nog extra te helpen...

Ik ben benieuwd...over 6 weken weer terug komen...!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Hoop dat het goed blijft gaan. En inderdaad het duurt lang, en het kan eerst erger worden. Maar dat is iets waar je doorheen moet. Wel fijn dat Jaia zo goed gemutst is, dan is haar koppie in ieder geval goed.
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Het gaat langzaam maar wel de goede kant op.
Wat heerlijk voor haar.
Wij moeten 27 januari weer heen.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Ja volgens de metingen gaat het goed, en met dr energie gaat het goed...alleen die rotjeuk blijft hè? Het is zo zielig nu...ze heeft dan heel weinig rust..
Bij wie zitten jullie daar? En waarvoor?
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Nicky schreef: Bij wie zitten jullie daar? En waarvoor?
Ook bij Michelle en dan voor Jopie d'r alvleesklier(EPI)
En vanwege de Weil enting daar is ze dus maanden ziek van geweest.
Bij Jopie gaat het ook heel langzaam maar er is vooruitgang
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Lief is ze he?

Als er maar verbetering in zit...die van ons is niet zo zichtbaar nog, maar Jaia zit wel weer veel lekkerder in dr vel, en das al een overwinning!

Succes! en we duimen ook voor jullie!

Plaats reactie