Zou als ik jouw was eerst een zijn schildklier laten nakijken.. uitvallen en depressie (gedragproblemen) kunnen daarvan een oorzaak zijn.Ikke1980 schreef: Lees mijn stukje nog eens na en zie nu dat ik mijn hond heb omschreven als een @#$$!!%$. Dit is natuurlijk niet helemaal waar, heb het een beetje overdreven, om mijn punt duidelijk te maken. Bovenalles is ie:
- Aanhankelijk en erg lief (niet ech naar vreemden)
- Luistert ie erg goed (als er tenminste geen reu in de buurt is)
- Ontzettend enthousiast, actief en speels
- Gek op apporteren
- Ontzettend grappig
- Mooi gespierd
Hoop dan ook niet dat hier iets van verdwijnt, want dan laat ik desnoods het implantaat er weer uithalen
Het uitvallen aan de riem gaat in elk geval een stuk beter, kan hem meestal goed afleiden. Heb veel cursussen gedaan en gedragstherapie gevolgd en ben er echt heel veel mee bezig. Dit is ook geen reden voor castratie. Het waaks zijn en snuffelen/markeren zijn voor mij ook geen redenen voor castratie.
Maar de baknijd tov de kat (ben echt bang dat ie hem een keer iets aandoet) en de depressieve buien (ik weet niet of dat echt bestaat of dat ik me dat inbeeld?) wel. En vooral het gedrag tov van de reu van mijn ouders kan ik echt niet tolereren. Tegenwoordig doet ie niet meer echt iets bij de reu (gaat af en toe nog mis), omdat we goed hebben ingegrepen. Maar als hij bij mijn ouders is (ik laat hem best vaak daar, als ik weg moet oid), dan loopt ie alleen maar dominant stijfjes te paraderen en te markeren en doet niks anders dan de reu in de gaten houden. Die reu hoeft maar 1 verkeerde blik in zijn richting te werpen en het is foute boel. De reu durft niet eens meer bij ons te komen zitten en doet niks anders dan oogcontact vermijden, gapen etc. Echt heel zielig. Dus dat is de belangrijkste reden eigenlijk. Hoop echt zo dat het nut heeft en dat onze hond niet meer angst gaat ontwikkelen, want aan de andere kant is het ook best een mietje.
* zie dat er iemand heeft gereageerd. @ vanaalst: Bedoel je dat cynisch? J.J. (zo heet ie) is nu 15 maanden.
Schildklier kan ontzettend veel invloed hebben, heb zelf een hond met een schildklier probleem, echt vage klachten, geeneen leek op "echte schildklierproblemen"
De behandelend arts versleet me voor gek, omdat ik zei: Testen, Zij zei: "die hond heeft geen schildklierproblemen"... Nou echt wel dus.....!!!
Ik zou zelf altijd met deze klachten even laten testen!!