nog steeds honger

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: nog steeds honger

May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

[quote="Muisje"]
Sorry dit vind ik echt onzin, ik snap best dat dit een forum is waar iedereen vers voert en dat dit beter is voor de hond om verschillende redenen.
Maar zo als op ieder forum (stel nu dat iedereen hier brok voert) dan is brok weer het beste van de hele wereld.
Moet zeggen de hond van mijn tante is 11 en die heeft zijn hele leven op brok gestaan en begint nu door ouderdom gewoon af te takelen en zo ken ik
meerdere honden die op brok oud zijn geworden heeel oud zelfs (17) en dat zonder gebreken. Dus ik vind het een beetje onzin dat je hond op langere termijn
hier ziek van zou worden :( Laat iedereen doen waarbij ze zich goed voelen. Mijn ouders hadden Jack ook liever op brok, die hebben een programma gezien waarbij honden die op vlees stonden erg slechte tanden kregen en heeel erg veel tandsteen kregen. Als ik niet op dit forum was beland en mijn stage begeleider zijn honden niet op vers had staan waardoor ik het met Jack uit kon proberen was ik er nooit aan begonnen en ik blijf er bij dat meneer dan gewoon oud was geworden.

Hoop niet dat ik nu mensen boos maak met mijn reactie, want dat is echt niet de bedoeling!

[/quote]

Boos zal ik niet worden om wat je zegt want paar jaar geleden zou ik dit miss ook wel gezegd hebben (voerde toen nog brok).
Maar zal wel uitleggen dat het geen onzin is wat ik zei, het is waarheid.
Honden worden ziek van brokken  :-\

In brokken zitten stoffen die kankerverwekkend zijn en die nieteens aan menselijk voedsel toegevoegd mag worden om die reden.
Wij zijn alles-eters, dus zouden ook wel overleven op bv enkel groente met een vitaminepil, maar op lange termijn is dat niet goed en is de kans groot dat je alsnog ziek.
Zou je groente-eter enkel vlees te eten zou geven aangevuld met vitaminen wordt ook niet gezond oud.
In brokken zit ook een grote hoeveel graan en suikers, bedenk wat dat doet met de tanden van een hond, het plak en laat de tanden rotten.
Vlees heeft deze eigenschap niet.

Dus gaat niet zozeer om prediken of mensen overtuigen.
Maar wat mij betreft mag de hele wereld weten dat mensen hun honden vergiftigen als ze brokken voeren.
Veel mensen weten dat namelijk niet, dat vindt ik erg jammer.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

;)
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Jaaa begrijp mij goed, van mij ook hoor! Maar er zijn genoeg mensen die er om zeer uiteenlopende reden niet aan willen om vers te voeren. En wie ben ik dan om daar iets van te zeggen??? Ik probeer het soms als ik denk dat iemand daar voor openstaat, anders kan je praten als brugman, de lobby voor br*k is groot! Niet iedereen heeft gewoon de tijd en de zin om zich in de voeding te verdiepen.

Overigens heb ik het boekje van Tannetje Koning gekocht...ze/we zouden het moeten uitdelen onder de dierenartsen op 4 oktober ofzo......lijkt me wel een ludieke actie ;D Zelf zou ik inmiddels veel wijzer geworden als het niet anders kon Orijen voeren, maar misschien is 1 weekendje vasten tegen die tijd ook niet zo gek, nou nee dat overleefd de jongste niet, altijd honger......maar gelukkig eet ze niet van de straat. Groeten en fijne avond.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Jammer dat je terug valt naar brokken.
Van de ene kant te begrijpen van de andere kant denk ik dan: "ze is nog niet volledig overteugd van vers vlees, anders nam ze wel de moeite om te gaan barfen"
Dit is geen oordeel hoor, maar de mensen die écht overtuigd zijn van vers voeren, die stappen niet 'zomaar' over op brok, zullen er juist alles aan doen om geen brok te voeren.

Je hebt al verschillende alternatieven gehoord, maar het is jouw hond en jouw keuze om weer brokken te voeren.
Wie weet ga je in de toekomst alsnog volledig vers (barf) voeren.
boots16
2-sterren
2-sterren

Bericht door boots16 »

nou ik ben nu een paar dagen verder ik doe nou s'morgens voordat ik ga werken twee bekers brok en s'avonds krijgt hij gewoon kvv afwisselende merken heb ik altijd
het gaat nu weer goed hij heeft niks raar meer gegeten
hahaha en wel grappig de andere twee halen hun neus op voor brokken
tja en echt barfen zie ik me niet doen ik vind vers vlees vies uitzien als ik bij de slachter sta word ik al niet goed
:-\ kippenekken sla ik bevroren kapot maar dan ga ik nog over mijn nek
ben erg kieskeurig over mijn eigen vlees ziet het er niet smakelijk uit koop ik het ook niet pfff soms wel vervelend ik koop ook noooit vlees bij c1000
ik weet niet wat het is :D
het liefs eet ik geen vlees  :-[
dus barf is echt geen optie voor mij
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

Daar heb ik gelukkig geen last van dat ik vlees vies vind,integendeel een goed stuk vlees ruikt goed.
Trouwens de stank went mijn honden kregen/krijgen altijd pens,nu ruik ik het niet meer ben het gewoon.

Het lijkt me moeilijk om een hond goed vers te voeren als je vlees er vies vindt uitzien,de honden vinden
het vlees met een klein luchtje het lekkerst :biggrin2:

Ik barf ook niet,voel er wel iets voor maar mijn man staat er nog niet achter,kvv is hij nu gewoon en ik ben
begonnen met kleine dingetjes te geven,went mijn man ook een beetje en wie weet in verloop van tijd. :biggrin2:

Heb ook een hond die alles opvreet maar brokken zou ik niet meer naar toe terug gaan,het zou ook geen effect hebben
want hier mogen ze niet eten voor het lopen,spelen,rennen,vliegen,stoeien gebeurt hier met lege maag.
Het is aangeleerd gedrag die heel moeilijk af te leren is,je kan je hond niet constant met een volle maag laten lopen omdat hij
anders loopt te vreten. Het is hier na 2 jaar al een flink stuk geminderd,hij doet het bijna niet meer,gelukkig maar. :)
Laatst gewijzigd door moniqueo op vr 22 jan 2010, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
boots16
2-sterren
2-sterren

Bericht door boots16 »

[quote="Tossi"]
Daar heb ik gelukkig geen last van dat ik vlees vies vind,integendeel een goed stuk vlees ruikt goed.
Trouwens de stank went mijn honden kregen/krijgen altijd pens,nu ruik ik het niet meer ben het gewoon.

Het lijkt me moeilijk om een hond goed vers te voeren als je vlees er vies vindt uitzien,de honden vinden
het vlees met een klein luchtje het lekkerst :biggrin2:

Ik barf ook niet,voel er wel iets voor maar mijn man staat er nog niet achter,kvv is hij nu gewoon en ik ben
begonnen met kleine dingetjes te geven,went mijn man ook een beetje en wie weet in verloop van tijd. :biggrin2:

Heb ook een hond die alles opvreet maar brokken zou ik niet meer naar toe terug gaan,het zou ook geen effect hebben
want hier mogen ze niet eten voor het lopen,spelen,rennen,vliegen,stoeien gebeurt hier met lege maag.
Het is aangeleerd gedrag die heel moeilijk af te leren is,je kan je hond niet constant met een volle maag laten lopen omdat hij
anders loopt te vreten. Het is hier na 2 jaar al een flink stuk geminderd,hij doet het bijna niet meer,gelukkig maar. :)

[/quote]
liet je hem dan alles gewoon opeten ?? ik ben bang dat hij iets verkeerts opeet en dat het blijft zitten
kvv vind ik niet erg om te geven ontdooi in de koelkast en hoef er niet met mijn handen aan te zitten gewoon hup de bak in
Laatst gewijzigd door boots16 op vr 22 jan 2010, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

nee,ik laat/
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie