Sorry dit vind ik echt onzin, ik snap best dat dit een forum is waar iedereen vers voert en dat dit beter is voor de hond om verschillende redenen.
Maar zo als op ieder forum (stel nu dat iedereen hier brok voert) dan is brok weer het beste van de hele wereld.
Moet zeggen de hond van mijn tante is 11 en die heeft zijn hele leven op brok gestaan en begint nu door ouderdom gewoon af te takelen en zo ken ik
meerdere honden die op brok oud zijn geworden heeel oud zelfs (17) en dat zonder gebreken. Dus ik vind het een beetje onzin dat je hond op langere termijn
hier ziek van zou worden
Hoop niet dat ik nu mensen boos maak met mijn reactie, want dat is echt niet de bedoeling!
[/quote]
Boos zal ik niet worden om wat je zegt want paar jaar geleden zou ik dit miss ook wel gezegd hebben (voerde toen nog brok).
Maar zal wel uitleggen dat het geen onzin is wat ik zei, het is waarheid.
Honden worden ziek van brokken
In brokken zitten stoffen die kankerverwekkend zijn en die nieteens aan menselijk voedsel toegevoegd mag worden om die reden.
Wij zijn alles-eters, dus zouden ook wel overleven op bv enkel groente met een vitaminepil, maar op lange termijn is dat niet goed en is de kans groot dat je alsnog ziek.
Zou je groente-eter enkel vlees te eten zou geven aangevuld met vitaminen wordt ook niet gezond oud.
In brokken zit ook een grote hoeveel graan en suikers, bedenk wat dat doet met de tanden van een hond, het plak en laat de tanden rotten.
Vlees heeft deze eigenschap niet.
Dus gaat niet zozeer om prediken of mensen overtuigen.
Maar wat mij betreft mag de hele wereld weten dat mensen hun honden vergiftigen als ze brokken voeren.
Veel mensen weten dat namelijk niet, dat vindt ik erg jammer.