Mijn meisje (18mnd) heeft HD, wat te geven?? Update

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Mijn meisje (18mnd) heeft HD, wat te geven?? nu met foto's

Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

*Evie* schreef: Ja ze heeft een heel licht roesje gehad, maar ze was niet helemaal weg zeg maar.
We wouden met haar fokken als alles goed zou zijn, in gezondheid, bouw en gedrag,
vind ook niet dat je zomaar aan fokken kan beginnen. Dit geeft ons nog veeeeel meer tijd om te leren.
ben nu druk met KK1 en E&B bezig, planning is dit jaar ook nog dieren EHBO te doen.
Maar die droom om te fokken met haar is al voorbij, want denk ook niet dat dit meer goed te "kraken" is.
Het is jammer, maar het is niet anders, ze is er voor ons niks minder om. Het is en blijft mijn prinsesje!
We hebben ook al een kane met een hartruis dus we gaan voor de 3x is scheepsrecht voor een "gezond" hondje   ::)
Ik vind het nu gewoon heel belangrijk dat ze er geen pijn aan krijgt, net als kane met zn hartje
Zelfs de DA stond met tranen in dr ogen  :-\

Wat is het verschil tussen een osteopaat en een chiropractor??

Die bochten, springen enz is zooooooooo moeilijk tegen te houden bij een jonge RR,
dat is juist hun spel  :-\  maar we gaan ons best doen.
Als ik met haar fiets, loopt ze ook altijd scheef, dat zal daar dan ook wel mee te maken hebben.

Ze krijgt glucosamine van de groene os

Ja meid die pech hebben wij ook gehad,met dat verschil dat wij niet willen foken.
Je houd van je honden en wil gewoon van ze genieten zonder dat ze pijn hebben.
Wij kiezen ervoor om Asani gewoon lekker zijn ding te laten doen.
Beter een korter goed geleefd leven dan een levenlang aan de lijn.
Het is een beetje een tussenweg erin vinden.
Maar Asani heeft OCD dat is weer anders .

Groetjes Rian
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

danielle1980 schreef: wat vervelend zo'n uitslag zeg, je hoopt altijd op een A, zeker als je fokplannen hebt.

maar mijn mening is een c helemaal niet zo erg hoor, ze kunnen prima oud mee worden en alles mee doen vaak.
bij ons ras mag je trouwens gewoon met C fokken, en ken redelijk wat honden met een c die nergens last van hebben.

je kan suplementen geven en gaan zwemmen, fietsen enz om bij te houden.
maar vind operatie of wat dan ook wel behoorlijk overdreven hoor :-X :-[
Bij onze rasvereniging niet en dat vind ik eigenlijk beter ook als ik eerlijk ben.

Groetjes Rian
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Wat vervelend voor zowel jullie als Saba! Je hoopt toch op een mooie uitslag en gezonde heupen. Ik vind het wel heel goed dat je direct gaat denken en kijken wat je extra kan doen.
Ik ken de Ridgeback redelijk door verschillende vrienden, oa Rian, en idd: hoe een (jonge) RR speelt is nou eenmaal met springen en bochtjeswerk. Ik zou zelf naast natuurlijk die rechtlijnige beweging enz haar ook willen laten spelen. Hopelijk vind je er een tussenweg in, Saba is nog zo jong!

Overigens, volledig andere discussie, maar ik denk ook dat het bij de RR niet nódig is om met C heupen te fokken: er zijn er méér dan genoeg die wel A hebben en evengoed een prima uiterlijk en karakter hebben. Klinkt heel hard maar een fokdier moet een compleet pakketje zijn en in zo'n -in aantal- groot ras kun (en moet je, in mijn ogen) streng zijn. De Pyreneer is geloof ik een in aantal veel kleiner ras met een veel smallere genenbasis.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Fynn schreef: Bij onze rasvereniging niet en dat vind ik eigenlijk beter ook als ik eerlijk ben.

Groetjes Rian
het gaat mij er niet om of het wel of niet goed is.
maar wel erom dat normale C heupen echt geen drama zijn en zeker niet genoeg om te opereren, dat is gewoon eigenaar aan schrikken maken.
zeker niet met maar aan 1 kant C en andere gewoon goed.

je kan nu alleen goed opletten, goede bespiering opbouwen en er iets voor geven zodat minder snel last van heeft.
ikzelf zou de hond gewoon alles laten doen wat die wil, spelen, rennen enz.
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Dat is ook zo hoor, er zijn genoeg gezonde honden, net als met kane en zn hartruis.
De foto's waren gemaakt en ik zei gut eerst kane al en nu saba...
Andere DA die erbij was vroeg zich af wat ie had, ik verhaal samen met onze eigen da uitgelegt
en hij zei... MAAR DAAROM HOU JE HEM TOCH NIET TERUG VAN DE FOK HE??!
Uhm jawel, heb hem ook al gecastreerd, er zijn meer dan genoeg gezonde reuen en erbij komt
dat zijn hele nest slecht was, allergie enz. Mijn god ik schrok echt dat een Da dat zei...
Ik wil gewoon het beste voor het ras en zal ook niet eens willen fokken als het hondje gedrags problemen zou hebben.
Alles moet goed en gezond anders is het een not done! Er staan genoeg hondjes op marktplaats enz
Maar zo zie ik het. Ook al had C gemogen in de club had ik het nog niet gedaan.
Vind het zo gek dat 1 kant perfect is en de andere zo  :-\
Maar dat is idd een andere discussie.

Net wat jij zegt Rian, beter een korter leven vol plezier dan een rr van 18 maanden altijd maar aan de lijn,
dan flipt ze. Ik kan er vrede mee hebben als ik weet dat ik haar het beste leventje gegeven heb die ik maar
heb kunnen geven dan. Maargoed zo moeten we nog langgggg niet praten want ga er gewoon van uit dat
ze lekker oud word!

Waar ik train laten ze af en toe een osteopaat komen voor de honden en paarden,
die moest binnenkort weer langs komen en laten we saba gelijk ook eventjes nakijken!!
Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik ga ze vanavond eventjes mailen.

Afbeelding
mijn prinsesje!
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

er zijn wel meer honden met 1 slechte kant, in nederland echter krijg je beoordeling voor beide heupen.
kijk s in buitenland waar per heupen andere bepaling is, daar valt het veel meer op.

ik ben erg benieuwd wat de osteopaat zegt en ach laat die dierenarts maar, helaas zijn er veel mensen die met niet gezonde honden fokken om wat voor reden dan ook. :-\

hopelijk gaat je meissie gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang of nooit last ervan krijgen :-*
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Rare vraag misschien, maar zie je ook niets aan haar bespiering? Is die helemaal gelijk links/rechts? Ik heb geen idee, maar als ze last heeft van haar iets scheve heup, zou je misschien ook verwachten dat je daar iets aan kan zien?
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Toevallig kijk ik daar de laatste weken al goed naar, maar kan het niet echt zien
of aan 1 kant meer bespiering is dan de andere kant, maar misschien dat een ander het wel
goed kan zien hoor, je ziet je hondje elke dag dus is het moeilijker om te zien dan iemand anders
vind ik altijd. 
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*Evie* schreef: Dat is ook zo hoor, er zijn genoeg gezonde honden, net als met kane en zn hartruis.
De foto's waren gemaakt en ik zei gut eerst kane al en nu saba...
Andere DA die erbij was vroeg zich af wat ie had, ik verhaal samen met onze eigen da uitgelegt
en hij zei... MAAR DAAROM HOU JE HEM TOCH NIET TERUG VAN DE FOK HE??!
Uhm jawel, heb hem ook al gecastreerd, er zijn meer dan genoeg gezonde reuen en erbij komt
dat zijn hele nest slecht was, allergie enz. Mijn god ik schrok echt dat een Da dat zei...
Ik wil gewoon het beste voor het ras en zal ook niet eens willen fokken als het hondje gedrags problemen zou hebben.
Alles moet goed en gezond anders is het een not done! Er staan genoeg hondjes op marktplaats enz
Maar zo zie ik het. Ook al had C gemogen in de club had ik het nog niet gedaan.
Vind het zo gek dat 1 kant perfect is en de andere zo  :-\
Maar dat is idd een andere discussie.

Net wat jij zegt Rian, beter een korter leven vol plezier dan een rr van 18 maanden altijd maar aan de lijn,
dan flipt ze. Ik kan er vrede mee hebben als ik weet dat ik haar het beste leventje gegeven heb die ik maar
heb kunnen geven dan. Maargoed zo moeten we nog langgggg niet praten want ga er gewoon van uit dat
ze lekker oud word!

Waar ik train laten ze af en toe een osteopaat komen voor de honden en paarden,
die moest binnenkort weer langs komen en laten we saba gelijk ook eventjes nakijken!!
Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik ga ze vanavond eventjes mailen.

Afbeelding
mijn prinsesje!
Ja gut zeg, die man moet toch ook een beetje werk houden ::)

Ik vind het ook prima hoor dat C niet mag. Bij de oesrv mag het ook en als het een C is zoals op deze foto's te zien is dan is daar wat van te zeggen, maar er zijn ook c-heupen die al zeer doen als je er naar kijkt en die mogen dan ook gebruikt worden en daar gaat bij mijn het licht uit.

Je hebt een prachtig prinsesje en jammer helaas van de fokplannen, maar buiten dat hoop ik dat jullie heel lang van elkaar mogen genieten.
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Re: Mijn meisje (18mnd) heeft HD, wat te geven?? Update

Bericht door *Evie* »

Nou, we zijn bij een osteopaat geweest..

Mevrouw had 9!! blokkades, arme meid.
Over 3 weken weer om te kijken of het beter is geworden.

Re: Mijn meisje (18mnd) heeft HD, wat te geven?? Update

Plaats reactie