Ingevroren herkennen...
Moderator: Lizzy
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Ingevroren herkennen...
Vleesbot en spiervlees gaat hier per kilo, pens per 500 gram en overig orgaan (nier, hart, lever) per te geven portie per hond.
Pip krijgt bv 500 gram vleesbot, 500 gram spiervlees en bv 200 gram hart...
DeeJay krijgt 400 gram vleesbot, 400 gram spiervlees en bv 175 gram hart... Van die kilo vleesbot hou ik dus 100 gram over, die gaat in het geval van kippennekjes naar de katten, ander vleesbot gaat die 100 gram in een aparte zak en na 4/5 dagen is het weer een nieuw portie geworden (overigens gewoon in de vriezer)
Pip krijgt bv 500 gram vleesbot, 500 gram spiervlees en bv 200 gram hart...
DeeJay krijgt 400 gram vleesbot, 400 gram spiervlees en bv 175 gram hart... Van die kilo vleesbot hou ik dus 100 gram over, die gaat in het geval van kippennekjes naar de katten, ander vleesbot gaat die 100 gram in een aparte zak en na 4/5 dagen is het weer een nieuw portie geworden (overigens gewoon in de vriezer)
bot ligt hier allemaal in een aparte la, orgaan spiervlees en pens maak ik een mix van die ik over verschillende zakjes verdeel (dus gewoon allemaal bij elkaar). En anders ga ik er vanuit dat ik hoeveelheden heb gehaald die allemaal wel kloppen en dat Luck er echt niet van dood zal gaan een maaltijdje orgaan te eten ipv bot en later in de week 2 bot maaltijden op een dag...
- *Nikki*
- 5-sterren

Ik ook.MarijeEnBoomer schreef: Ik heb overal stickertjes op![]()
Als het per grotere hoeveelheden gaat, is het misschien ook makkelijker te herkennen.
Bot, spier en orgaan heb ik al wel gescheiden, maar dan.
De volgende keer toch inderdaad met een watervaste stift of met stickertjes of iets dergelijks.
Bot, spier en orgaan heb ik al wel gescheiden, maar dan.
De volgende keer toch inderdaad met een watervaste stift of met stickertjes of iets dergelijks.
-
charlarloca
- 1-ster

- Contacteer:
Max krijgt de ene dag 50 gram en de andere dag 100 gram (anders komt ie teveel aan). Ik sta dus ook een aantal uren te hakken en te breken, maar dan ben ik vaak voor een paar weken klaar. Ik schrijf op de zakjes wat erin zit en daarnaast heb ik een lijstje wat ie iedere dag moet hebben en dat pak ik de avond tevoren uit de vriezer. Op een ander lijstje houd ik bij wat ik nog in huis heb. Het is veel werk om alles in porties van 50 gram te verpakken, maar Max doet het er goed op en vindt Barf heerlijk dus ik heb het er wel voor over.
Bandhu heeft porties van 70 gram en bot van 140 gram. Dus ik snap wat je bedoelt, wij zijn er ook "even" mee bezig geweest. 
Een weekmenu bij de hand houden is een goed idee.
En de volgende keer ga ik het er inderdaad opschrijven of met kleurstickers werken of zo.
Een weekmenu bij de hand houden is een goed idee.
En de volgende keer ga ik het er inderdaad opschrijven of met kleurstickers werken of zo.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Wij maken ook alles in porties aan de hand van de weekmenu's. Om elk zakje gaat bij ons een sluitclipje (bv van de Ikea, maar er zijn meerdere merken) met daarop een stukje tape met erop geschreven wat erin zit. Is even werk om die te maken maar de keer erop kan je ze gewoon hergebruiken. Zo is altijd duidelijk wat het is. Stickertjes lieten los en erop schrijven vond ik zelf onhandig want vaak vriest het vlees zo in dat je niet meer kan lezen wat erop staat.
Verder doen wij per week alles in een grote plastic zak, zondag halen we die hele zak uit de vrieskist en doen we het in een vrieslaatje (is makkelijker, de kist staat boven en de la is in de vriezer in de keuken). Als je dan per ongeluk het verkeerde uithaalt is het niet erg, toch van 1 weekmenu in totaal.
Verder doen wij per week alles in een grote plastic zak, zondag halen we die hele zak uit de vrieskist en doen we het in een vrieslaatje (is makkelijker, de kist staat boven en de la is in de vriezer in de keuken). Als je dan per ongeluk het verkeerde uithaalt is het niet erg, toch van 1 weekmenu in totaal.
Ook een goed idee. Verschillende kleuren klipjes.
Wat een ontzettend leuke foto's trouwens!!!!
Wat een ontzettend leuke foto's trouwens!!!!
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
ik vind het knap als jullie herkennen wat er in het zakkie zit. Veel herken ik wel maar veel ook niet zoals orgaan en verschillende ribben. Ik zet er met een watervaste stift op wat het is