Hond te snel moe

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hond te snel moe

Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

BostonNutmeg schreef: Eten tijdens wandelen kan gevaarlijk zijn. Honden mogen een uur vóór ze beweging krijgen niet eten en liefst een uur erna ook niet. De maag kan anders kantelen en daar gaan ze dood aan (zoek op "maagtorsie")
Dit is niet bewezen.
Een hond kan ook een maagtorsie krijgen met rust  :-X
BostonNutmeg
1-ster
1-ster

Bericht door BostonNutmeg »

Dat is helaas ook waar  :-\ (vandaar de zoektip, probeerde kort en bondig te zijn  ;))
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

wat goed dat je iig afvraagt wat dit nu kon zijn..
ondanks de schrikreacties van mensen, schroom niet om dingen te vragen..
aldoende leert men.. :)

ik vind het top dat je dat hondje in huis genomen hebt!!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

spreeuwtje schreef: wat goed dat je iig afvraagt wat dit nu kon zijn..
ondanks de schrikreacties van mensen, schroom niet om dingen te vragen..
aldoende leert men.. :)

ik vind het top dat je dat hondje in huis genomen hebt!!
Je neemt me de woorden uit het toetsenbord! Sommige reacties komen misschien hard aan, maar dat is omdat de mensen hier zich meer zorgen maken om de gevoelens van dieren dan die van mensen (en terecht! :P). In ieder geval heb je nu concrete informatie en tips over hoe het wel moet.
Ik heb ook jarenlang in warme landen gewoond en daar mijn pups "opgelopen", en weet dus uit ervaring dat je de hitte soms niet kúnt ontduiken, ook 's avonds en 's nachts niet, terwijl je hondje wel moet wandelen natuurlijk. Wij hebben altijd zoveel mogelijk de schaduw van het bos opgezocht (hoewel het daar wel weer vochtig benauwd kan zijn), en verder rustig aan gedaan. Ook al koelt het tegen de avond niet denderend af, het is altijd nog beter dan de knallende zon op je kast (en die van je hond).

Wat lopen in het water betreft: het water weerkaatst nogal wat zonneschijn, en ik weet niet in hoeverre een hondenbuikje daardoor beschadigd kan raken, nog afgezien van al het zout. Heb je geen mogelijkheden om in de schaduw te gaan lopen met 'r?

Ik had altijd wel water bij me voor de honden, en als ze wilden drinken, dan konden ze dat. Gek genoeg dronk onze husky nog het minst van allemaal, dus het is van de hond afhankelijk of water meenemen zin heeft.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Is je pup dat hondje dat je toen gered hebt en waar wat ridgeback-bloed in leek te zitten? Volgens mij heb je toen ook hier op BP advies gevraagd. Top dat je je hond dat gouden mandje hebt gegeven.
En fantastisch dat hij zo opgeknapt is dat je er al zulke wandelingen mee kunt maken. Zegt toch iets over zijn conditie.
Vooral bij een eerste hond kun je vaak onzeker worden of enthousiast te snel willen. Gewoon vragen blijven stellen hoor  ;)  Ook al roept het soms wat geschrokken reacties op, er wordt vooral naar het welzijn van de dieren gekeken hier. En jij krijgt de tips en info zodat je ook weer de nodige ervaring op kunt doen. :)
paul36
2-sterren
2-sterren

Bericht door paul36 »

Je kunt hier nergens lopen met je hond. Het is hier op de parkeerplaats samen kakkerlakken jagen of naar het strand. Niet zo als in Holland een breed strand maar heel smal en kan er alleen met haar lopen als het eb is. Momenteel is dat op het heetst van de dag maar veel maanden zal dat ook 's avonds zijn.

Ik zie niks verbrands aan haar, gaan ze dan vervellen zoals ons? Met een wandeling van 40 kunnen we wel leven denk ik :)

En nog steeds aan de BARF natuurlijk maar wel een heel beperkt. Ze vertikken het bijvoorbeeld nog organen te eten. Geef pup en kitten alleen nog maar Hele vissen, hele kip en lappen biefstuk nu maar zien er beiden nog goed uit!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

het is wel een beperkt dieet.. al is hele vis en hele kip natuurlijk gewoon volledig prooidier..
dat ze er nu nog goed uitzien kan wel kloppen..  de problemen zie je pas op den lange duur..
er zijn nog meer mensen hier die in thailand wonen..
misschien kun je daar aan vragen waar zij hun spullen vandaan halen?
exect heet die man geloof ik, die ook in thailand woont..
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

paul36 schreef: Je kunt hier nergens lopen met je hond. Het is hier op de parkeerplaats samen kakkerlakken jagen of naar het strand. Niet zo als in Holland een breed strand maar heel smal en kan er alleen met haar lopen als het eb is. Momenteel is dat op het heetst van de dag maar veel maanden zal dat ook 's avonds zijn.

Ik zie niks verbrands aan haar, gaan ze dan vervellen zoals ons? Met een wandeling van 40 kunnen we wel leven denk ik :)

En nog steeds aan de BARF natuurlijk maar wel een heel beperkt. Ze vertikken het bijvoorbeeld nog organen te eten. Geef pup en kitten alleen nog maar Hele vissen, hele kip en lappen biefstuk nu maar zien er beiden nog goed uit!
Heeft de hond een licht gekleurde neus? Dan kan die wel verbranden. De huid gaat schilferen. Met een donkere neus gebeurt dat minder snel. Ook op plekken waar ze niet zo dicht behaard is kan ze verbranden. Dat gaat dan idd vervellen en de haren vallen uit. Die plekken kun je evt. insmeren met zonnebrand, maar als ze gewoon een goede vacht heeft zou ik me daar niet zo druk om maken.
Wat je misschien nog kunt doen voordat je gaat wandelen is haar goed laten drinken. Desnoods water met een smaakje erdoor, zodat ze alles opdrinkt. Scheutje kefir bv, of wat bouillon. Na het drinken een uur wachten tot je vertrekt (tussendoor zal ze wel moeten plassen), zodat je niet met een volle waterbuik op pad gaat. En na het wandelen ook weer wat laten drinken.
Succes met je pup! :)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Misschien kun je je barfdieet uitbreiden met de kakkerlakken die jullie samen op de parkeerplaats vangen?! :D :P :biggrin2:
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

vergeet ook niet dat het zand ook heel heet kan zijn aan de bodemzooltjes van de voeten.
Wanneer het hier bloedje heet is,dan  kan ik zelf ook niet met mijn blote voeten op de asphalt van de straat staan,
en laat ik de honden overdag dan ook niet op straat lopen.
Maar ga s'morgens vroeg of s'avonds aan de wandel, of naar de dogpark.
paul36
2-sterren
2-sterren

Bericht door paul36 »

Ze krijgen alleen geen organen meer. Verder idd hele kippen en hele vissen en biefstuk dus. Het is niet anders en lijkt me altijd nog veel gezonder dan ze brokken geven toch?! Volgens mij zou een dieet van 100% kippenpoten nog gezonder zijn dan een dure zak pedigree pal.
lola woef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lola woef »

en het mulle zand is ook best klote voor haar gewrichten

maar ik vind het goed dat je het vraagt zo leert men
dat hebben we allemaal moeten doen

als je nog een leuk boekje wil om je hond beter te leren begrijpen

turid rugaas : kalmerende signalen  dat is toch wel een must have
ook allemaal erg leerzaam
karen pryor : don t shoot the dog