spreeuwtje schreef:
wat goed dat je iig afvraagt wat dit nu kon zijn..
ondanks de schrikreacties van mensen, schroom niet om dingen te vragen..
aldoende leert men..
ik vind het top dat je dat hondje in huis genomen hebt!!
Je neemt me de woorden uit het toetsenbord! Sommige reacties komen misschien hard aan, maar dat is omdat de mensen hier zich meer zorgen maken om de gevoelens van dieren dan die van mensen (en terecht!

). In ieder geval heb je nu concrete informatie en tips over hoe het wel moet.
Ik heb ook jarenlang in warme landen gewoond en daar mijn pups "opgelopen", en weet dus uit ervaring dat je de hitte soms niet kúnt ontduiken, ook 's avonds en 's nachts niet, terwijl je hondje wel moet wandelen natuurlijk. Wij hebben altijd zoveel mogelijk de schaduw van het bos opgezocht (hoewel het daar wel weer vochtig benauwd kan zijn), en verder rustig aan gedaan. Ook al koelt het tegen de avond niet denderend af, het is altijd nog beter dan de knallende zon op je kast (en die van je hond).
Wat lopen in het water betreft: het water weerkaatst nogal wat zonneschijn, en ik weet niet in hoeverre een hondenbuikje daardoor beschadigd kan raken, nog afgezien van al het zout. Heb je geen mogelijkheden om in de schaduw te gaan lopen met 'r?
Ik had altijd wel water bij me voor de honden, en als ze wilden drinken, dan konden ze dat. Gek genoeg dronk onze husky nog het minst van allemaal, dus het is van de hond afhankelijk of water meenemen zin heeft.