Het is in elk geval knap kl*te...
Annak zijn haar valt ineens vreselijk uit.....
Moderator: Lizzy
Re: Annak zijn haar valt ineens vreselijk uit.....
In het boek dat ik hier heb liggen over de mal, staat dat deze aandoening nog niet eerder bij de mal in NL is gezien, maar dat boek is al van 2002. Ik lees ook dat het op latere leeftijd kan ontstaan en dat het erfelijk is. Als dit dus idd. cf is, zou ik de fokker van deze hond op de hoogte stellen, zodat hij/zij weet dat er cf in deze lijn zit.... Al ben ik bang (vanwege de hoge leeftijd van Anak) dat het leed al geleden is voor vele andere honden....
Maar goed, misschien voor volgende generaties?
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
De fokker van Annak is al jaren geleden met de Noorderzon vertrokken en ook geroyeerd als lid van de AMCN dus dat heeft geen zin.
Wat ik erover gelezen heb is dat er niets aan gedaan kan worden maar dat een hond er ook mee kan leven. Voor de tijd die Annak nog rest, lijkt het dus niet zo heel erg dramatisch. Tenminste, als dit de aandoening is die hij heeft.
Ik kijk het nog even een paar dagen aan en ga anders even met Arno Roos overleggen. Dank voor het meedenken
Wat ik erover gelezen heb is dat er niets aan gedaan kan worden maar dat een hond er ook mee kan leven. Voor de tijd die Annak nog rest, lijkt het dus niet zo heel erg dramatisch. Tenminste, als dit de aandoening is die hij heeft.
Ik kijk het nog even een paar dagen aan en ga anders even met Arno Roos overleggen. Dank voor het meedenken
Beau werd na zijn eerste osteopatische behandeling ook bijna kaal, je kon gewoon door zijn vacht heen kijken. Zo'n behandeling zet vaak een ontgiftiging in gang. Zo kreeg Beau ook vieze oren, en slijmerige ontlasting na de eerste behandelingen. Het zou dus heel goed kunnen komen door de osteopathie.Rovanna schreef: Hij krijgt verder alleen nog Previcox. Kan osteopathie voor haaruitval zorgen dan? Dat klinkt mij heel vreemd in de oren. Dat is inmiddels meer dan twee weken geleden.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Oké daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen maar wat valt er te ontgiften dan?*Natasja* schreef: Beau werd na zijn eerste osteopatische behandeling ook bijna kaal, je kon gewoon door zijn vacht heen kijken. Zo'n behandeling zet vaak een ontgiftiging in gang. Zo kreeg Beau ook vieze oren, en slijmerige ontlasting na de eerste behandelingen. Het zou dus heel goed kunnen komen door de osteopathie.
Hoe bedoel je?Rovanna schreef: Oké daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen maar wat valt er te ontgiften dan?
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Ontgiften is de darmen schoon maken en afvalstoffen verwijderen. Heeft een vers-etende hond dan zoveel afvalstoffen?*Natasja* schreef: Hoe bedoel je?
Ja, daar verbaasde ik me ook over. Maar volgens Erwin heeft zelfs een vers-etende hond altijd afvalstoffen. Denk alleen maar aan medicijngebruik, uitlaatgassen waar ze iedere dag aan worden blootgesteld etc.Rovanna schreef: Ontgiften is de darmen schoon maken en afvalstoffen verwijderen. Heeft een vers-etende hond dan zoveel afvalstoffen?
Kan door een blokkade opgebouwd zijn en als de blokkade wordt weggehaald lijkt het mij niet onlogisch dat er ontgiftigingsverschijnselen kunnen ontstaan.Rovanna schreef: Ontgiften is de darmen schoon maken en afvalstoffen verwijderen. Heeft een vers-etende hond dan zoveel afvalstoffen?
En Ja ook een vers-etende hond heeft afvalstoffen
Bij een te hoge dosering kan dat gebeuren. Wij hebben dat namelijk al een keer meegemaakt bij een patiënt. De chondroitine en glucasemine werkte goed bij de hond en de eigenaar had toen gedacht van weet je? hij is al oud ik geef hem gewoon wat extra.*Dorothea* schreef: Kunnen ze daar haaruitval van krijgen? (oeps ik heb net een vriend op de synoquin gezet)
Een tijdje later (ik weet niet of dat nu weken waren of een paar maanden
Als het inderdaad CF is, dan is 't inderdaad geen drama. Het is even opletten met warmte en met forse kou, de vacht kan immers niet meer isoleren. Het is vooral een heel akellig gezicht. En er kan volgens mij idd. niets aan gedaan worden. En als 't al kan, is 't natuurlijk nog de vraag of je dat moet willen op zijn leeftijd...Rovanna schreef: De fokker van Annak is al jaren geleden met de Noorderzon vertrokken en ook geroyeerd als lid van de AMCN dus dat heeft geen zin.
Ik kijk het nog even een paar dagen aan en ga anders even met Arno Roos overleggen. Dank voor het meedenken![]()
Knuf voor Annak Monique! Het is 'n kanjer!
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
weet ik niet Do, dat ga ik straks - als ik thuis ben - even checken.Do schreef: zit de haar wortel eraan?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Jemig Mo, dat ziet er best heftig uit! Gelukkig is het zomer 
Ontgiften lijkt mij helemaal niet zo gek, tenslotte krijgt Annak pijnstillers, die geven best veel afval. Als je dan idd een blokkade weghaalt kan er ineens meer gaan stromen.
Goeie van Do! Als de wortels er aan lijken te zitten, als je zo een bosje haar uit kunt trekken met aan de wortel een wittig/grijzig vettig knobbeltje dan kan het ook ringworm zijn, dat is een schimmel-infectie. Zien we bij de paarden nog wel eens. Daar zijn middelen tegen. Je moet dan wel uitkijken dat je het zelf niet krijgt.
De da kan een kweek maken, dan weet je meer.
Ontgiften lijkt mij helemaal niet zo gek, tenslotte krijgt Annak pijnstillers, die geven best veel afval. Als je dan idd een blokkade weghaalt kan er ineens meer gaan stromen.
Goeie van Do! Als de wortels er aan lijken te zitten, als je zo een bosje haar uit kunt trekken met aan de wortel een wittig/grijzig vettig knobbeltje dan kan het ook ringworm zijn, dat is een schimmel-infectie. Zien we bij de paarden nog wel eens. Daar zijn middelen tegen. Je moet dan wel uitkijken dat je het zelf niet krijgt.
De da kan een kweek maken, dan weet je meer.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
O getsie bah, wat een narigheid. Ik ga e.e.a. vanavond nog eens bij Annak bestuderen.
Dat ziet er uit zoals Boris eruit zag. Ik weet hoe je je voelt... 
Heb je al aan schildklier gedacht?
Hyperpigmentatie kan natuurlijk ook gewoon door zonlicht komen dat op de kale plek kan komen. Boris heeft zelfs hyperpigmentatie in zijn oren (vanochtend nog bij de DA gezien, zeer interessant
met zo'n cameraatje) door de allergieen.
Heb je al aan schildklier gedacht?
Hyperpigmentatie kan natuurlijk ook gewoon door zonlicht komen dat op de kale plek kan komen. Boris heeft zelfs hyperpigmentatie in zijn oren (vanochtend nog bij de DA gezien, zeer interessant
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou ik ben weer thuis. Annak zijn haren zitten enorm los en vallen dan uit. Het gaat dan om zowel lossen haren aan de bovenlaag als onderwol wat hij overigens nauwelijks meer heeft want dat had ik er al uitgeborsteld. Ook heeft hij veel last van haarschilfers.