wat een goed forum!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: wat een goed forum!

Anja47
1-ster
1-ster

Bericht door Anja47 »

Ook ik heb regelmatig gekeken :o. Sinds vandaag ben ik geregistreerd. Zou graag op barf overgaan, maar zit in de schuldsanering :'(.Heb gemerkt dat barf toch te duur voor me is.
Voeg wel 1 en ander toe om mijn Basset Hound "Socrates"optimaal gezond te houden.
Misschien heeft iemand van jullie tips om op natuurlijke wijze de oren van mijn hond schoon te houden? Ik doe dit nu wekelijks met een oplossing van water en azijn. Uiteraard alleen de oorschelpen.
Al vast bedankt. :)
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Welkom Anja!
Over de oren schoonhouden heb ik geen tips.
Maar miss is qua eten wel te doen om over te gaan op smuldier?
Dat is niet zo duur en toch een stuk gezonder dan brokken en makkelijk verkrijgbaar in de supermarkt.
Barf is vaak wel net iets duurder, maar met goed zoeken en rond vragen bij de slager, visboer, poelier of islamiet, kun je vaak bv zalmkoppen, kipkarkassen enzo wel gratis of bijna gratis meekrijgen, zo kun je de kosten ook weer wat drukken, als je dat bv combineert met smuldier.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Er zijn mensen die barfen voor rond de 1 euro de kilo, daar kan volgens mij geen kvv tegenop. Moet je geen hert of hazenrug willen voeren maar met kip, kopvlees en leuke aanbiedingen kun je toch een heel eind komen.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Anja47 schreef: Misschien heeft iemand van jullie tips om op natuurlijke wijze de oren van mijn hond schoon te houden? Ik doe dit nu wekelijks met een oplossing van water en azijn. Uiteraard alleen de oorschelpen.
Al vast bedankt. :)

Oren schoonmaken in zoeken  hierboven in tikken, en dan krijg je heel wat ideetjes! ;)
Anja47
1-ster
1-ster

Bericht door Anja47 »

Bedankt voor de tip May Linn. Zal ik zeker overwegen.
Onlangs heb ik gelezen dat de pens geen voedingsstoffen meer bevat. Toen ik "vroegah" bij een slagerij (met slachthuis) werkte, verkochten(?) we "vuile"pens voor fl0,50 per pens. Is zoiets uberhaupt nog ergens te krijgen? Ik woon in Beetsterzwaag, Friesland. Zou hier geen ouderwetse slager of poelier in de buurt weten. Is de pens van smuldier nog wel vergelijkbaar?
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Kijk eens op www.lotgering.nl of www.kivo.nl deze merken zijn ook niet zo heel duur en de eerstgenoemde is nog biologisch ook!
Anja47
1-ster
1-ster

Bericht door Anja47 »

Ga ik zeker doen smooth collies. Bedankt voor de tip.
Ga nu eerst een uurtje met Socrates lopen. wellicht tot later...
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

mysmoothcollies schreef: Kijk eens op http://www.lotgering.nl of http://www.kivo.nl deze merken zijn ook niet zo heel duur en de eerstgenoemde is nog biologisch ook!
Dat geloof je toch zelf niet ???
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Anja47 schreef: Bedankt voor de tip May Linn. Zal ik zeker overwegen.
Onlangs heb ik gelezen dat de pens geen voedingsstoffen meer bevat. Toen ik "vroegah" bij een slagerij (met slachthuis) werkte, verkochten(?) we "vuile"pens voor fl0,50 per pens. Is zoiets uberhaupt nog ergens te krijgen? Ik woon in Beetsterzwaag, Friesland. Zou hier geen ouderwetse slager of poelier in de buurt weten. Is de pens van smuldier nog wel vergelijkbaar?
Vuile pens wordt nog steeds wel verkocht bij sommige slachthuizen, al zal 0,50 echt een koopje zijn voor hele pens.
Ik betaal zo'n 5euro voor een hele pens.
Met een beetje puzzelen kun je idd ook wel barfen voor erg voordeliger, maar dat is wel even zoeken naar goede adresjes en puzzelen.
Ik weet dat er van hier ook een aantal mensen uit friesland komen, dus ook daar is barfvlees vrij makkelijk verkrijgbaar.
Zou als ik jou was ook even de aanbodcategorie in de gaten houden.
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Anja47 schreef: Bedankt voor de tip May Linn. Zal ik zeker overwegen.
Vuile pens is inderdaad goedkoop en nog wel verkrijgbaar. Staat er hier geen adresje in de buurt?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70825.0.html
Of anders inderdaad de pens van Smuldier, hier is die nog bij alle supermarkten te verkrijgen (AH, C1000 en Jumbo).
yvon49
1-ster
1-ster

Bericht door yvon49 »

Ook ik vind het een fantastisch forum. Als nieuw lid heb ik toch al weken zitten lezen en er veel van opgestoken. Ik heb ook al een vraag gesteld en hoop gauw antwoord te krijgen.
Heb nog wel een vraag over mijn profiel. Daar staat achter berichten - Niet aanwezig per dag - wat betekend dat?
En al die smilies, want een lol. :mbounce:

Gr Yvon
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

yvon49 schreef: Ook ik vind het een fantastisch forum. Als nieuw lid heb ik toch al weken zitten lezen en er veel van opgestoken. Ik heb ook al een vraag gesteld en hoop gauw antwoord te krijgen.
Heb nog wel een vraag over mijn profiel. Daar staat achter berichten - Niet aanwezig per dag - wat betekend dat?

Gr Yvon
Ws omdat je nog geen dag lid bent  :biggrin2:
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

yvon49 schreef: Ook ik vind het een fantastisch forum. Als nieuw lid heb ik toch al weken zitten lezen en er veel van opgestoken. Ik heb ook al een vraag gesteld en hoop gauw antwoord te krijgen.

Gr Yvon
Bij andere leden staat ipv 'niet aanwezig per dag', 'x-aantal berichten per dag'. Maar omdat je pas lid bent kan dat nog niet ;)
dancingdaydream
4-sterren
4-sterren

Bericht door dancingdaydream »

Ik zit hier nu net een paar maanden (sinds juli geloof ik?) en ook ik vind t geweldig!
velduil
2-sterren
2-sterren

Bericht door velduil »

Wat een waardeloos forum.................... Het kost me vreselijk veel tijd , dat steeds maar weer terug komen per dag, en door alle nieuwe dingen die ik hier heb gelezen is mijn hond van de brok af ( was zo lekker makkelijk, 1x per maand halen en altijd schoon en droog ) steeds maar weer mijn pizza uit de vriezer omdat het eten van de hond er in ligt dus ik ben ook afgevallen, de hond gelukkig en goed in z'n vel dus daar kan ik ook al niet meer over klagen, 't beest is ook al nooit meer ziek door dat gezonde eten en dus zie ik die liefe dieren arts niet meer,

Neeee........ Barfplaats  bedankt voor het veranderen van mijn leven :)

Plaats reactie