Vanmiddag ben ik in het stadscentrum geweest en ook bij de markt. Op de markt heb ik een poelier gevonden met best wel wat interessante dingen. Veel kip, maar ook duif, stukken konijn en haas en op bestelling kwartel. Ik heb een duif meegenomen (is wel ontdaan van veren, kop, onderkant poten en organen helaas, maar aangevuld met kippenorgaan kan het wel weer toch?) en zaterdag ligt er een kwartel klaar. Ik ben alleen vergeten te vragen of het een compleet dier is, maar vinden de katten het lekker kan ik dat voor een volgende keer wel vragen. Bij een andere kraam heb ik 1 kg kippennekken voor een euro gevonden en een eend. Dus dat heb ik ook meegenomen. Daarnaast zag ik nog paardenvlees bij een andere kraam, kalf- en lamsvlees en hier en daar konijnenbouten en hazenbouten, maar dit heb ik niet mee genomen. Ik zag dat een slager ook voor 9,50 parelhoen had. Dat is dus goedkoper dan bij de Lidl. Maar eerst maar eens dit proberen.

Ik kan nu de beeflapjes en kipfilet afwisselen met kalkoenfilet (had ik nog), duif, eend en zaterdag kwartel.
Daarnet hebben de oudjes een kippennek in stukjes gehad en Khalid weer zijn 100 g barf (kippennek, beeflap en kippenorgaan). Muninn (oude kater) heeft de kippennek geheel op en de hoeveelheid die Nimueh heeft gegeten valt ook niet tegen. Het bot eten begint steeds meer te komen bij haar. Eerst moest ze er niets van hebben en spuugde ze alles uit zodra ze iets hards ontdekte, maar nu heeft ze de kippennek die ik voor haar in stukjes van 1 cm bij 0,5 cm had gesneden voor de helft opgegeten. Ik hoorde zelfs af en toe een botje kraken. Ze leert het dus nog wel.

Khalid heeft zijn maaltijd voor de helft op. Kippennekken zijn toch wel favoriet bij hem. Die stukken heeft hij eruit gegeten.

Ik heb ze nog wel in 4en gesneden voor hem, want ik merk dat hij het voor elkaar krijgt om de botten op zijn kiezen te spiezen, maar hij is er wel lekker zoet mee (ik blijf er wel bij). Ook de leverstukjes heeft hij eruit gehaald en wat beef. De rest is voor straks als hij weer honger heeft.