kippenhartjes.
Moderator: Lizzy
Re: kippenhartjes.
Toevallig net gisteren gedroogd. heb ze gehalveerd evenals de maagjes. Ik heb ze 20 uur laten drogen op 50 graden. Ik doe ze in een pot met wat ongekookte rijst er bij. Ik heb verder nog geen ervaring hoe lang ik ze kan bewaren. (ben pas 2 weekjes in bezit van een voedseldroger. 
Ik heb een droger van Bomann die kan je niet instellen op graden de knop aan en hij doet het en de knop uit en hij slaat af, wat heb jij dan voor droger.Aquillo schreef: Toevallig net gisteren gedroogd. heb ze gehalveerd evenals de maagjes. Ik heb ze 20 uur laten drogen op 50 graden. Ik doe ze in een pot met wat ongekookte rijst er bij. Ik heb verder nog geen ervaring hoe lang ik ze kan bewaren. (ben pas 2 weekjes in bezit van een voedseldroger.![]()
ja hoor, ik droog wel eens kippenhartjes en -maagjesdeja schreef: Bedankt voor de adviezen ik ga het ook proberen zijn er ook mensen die maagjes van de kip hebben gedroogt.
Van de hartjes snij ik het vet af en daarna 1 keer in de lengte doormidden. De maagjes snij ik in 3 stukken
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb zowel hartjes als maagjes gedroogd. De hartjes bevallen me beter om te drogen want vet knip je bovenaan er snel en makkelijk van af. Met de wildschaar knip ik ze doormidden en na zo'n 8 uur zijn ze droog. Ik heb 1x schimmel gehad maar toen waren ze niet goed droog.
Maagjes vind ik toch wat bewerkelijker om te knippen omdat het dikker is. Ook vind ik dat er meer vet aan zit. Ik droog meestal long, witte vis, kipfilet en soms ook runderkopvlees.
Maagjes vind ik toch wat bewerkelijker om te knippen omdat het dikker is. Ook vind ik dat er meer vet aan zit. Ik droog meestal long, witte vis, kipfilet en soms ook runderkopvlees.
Ik heb maagjes gedroogd 4 roosters en een rooster met wat kippenlever en hartjes, de lever had ik al eens geprobeerd en dat doe ik niet meer het heeft 17 uur in de droger gezeten en is nog niet echt droog hartjes wel maar daar vind ik weinig van overblijven.
De maagjes zijn wel goed droog in 17 uur maar ik vind toch dat long zich het beste leent voor drogen.
De maagjes zijn wel goed droog in 17 uur maar ik vind toch dat long zich het beste leent voor drogen.
Ik heb een stockli met timer en temperatuur regelaar en rvs trays. Pas sinds 3 weken nu. Maar wat ik tot nu toe gedroogd heb is kurkdroog. Ook een boekje erbij met de advies tijden erbij hoelang je iets moet drogen. En de rest heb ik van Amerikaanse sites en filmpjes op You tube. Daar wordt namelijk heel veel gedroogd. Dus ik ben ook al enthousiast om eigen dingetjes te drogen.deja schreef: Ik heb een droger van Bomann die kan je niet instellen op graden de knop aan en hij doet het en de knop uit en hij slaat af, wat heb jij dan voor droger.

Nu denk erover om een vacuum sealer aan te schaffen voor als ik grotere hoeveelheden tegelijk ga drogen. Dat maakt dat ik het dan niet in de vriezer hoef te bewaren en sporen (schimmel) vrij houd.
Long doe ik niet omdat mijn honden daarvan aan de dunne gaan. Rauw lusten ze de long ook niet.. tenzij het in een klein prooidier als konijn zit.
Paard wat vetter was. Blijft olieachtig. dus dat doe ik niet meer, behalve als het echt mager is.
Maar ze vonden dat bros geworden vette vlees erg lekker.

maagjes en kippenhartjes (gehalveerd)

kippenhartje

Kippenmaagje

Onder de hertenlever en daarboven hartjes. Het valt me echt op dat lever glanst na het drogen

Laatst gewijzigd door Aquillo op za 22 jan 2011, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de vele foto's maar waar heb je die besteld kan je die link even op barfplaats zetten, Aquillo.
Ik droog regelmatig kippenekjes; knip het vet eraf en laat vlees zitten: ik droog ze tot ik ze nog iets in kan drukken en knip ze dan op 1,5 cm zeg maar; ik hou er een stuk of 10 uit en de rest weer in de vriezer. kippehartjes knip ik het vet af en droog ze ook net niet helemaal droog en die gaan ook de vriezer weer in kippemaagjes snijd ik ook in 3 en en ook weer terug in de vriezer en pak er steeds een paar uit.
Het effect van een timer bereik je ook als je een tijdschakel klok tussen de droger en het stopcontact zet 

Ja, ongetwijfeld was het schimmel, toen ik de trommel opende was alles groenrobbiekomvoor schreef:
Weet je wel zeker dat het schimmel is,ik heb ook vaak witte plekjes op het gedroogde vlees,maar dat is gestold vet,je veegt het er zo vanaf![]()
kalkoenhartjes vind ik makkelijker, die zijn wat groter, ik knip het vet eraf (de basis van het torentje zal ik maar zeggen)
en dan knip ik 3 laagjes, de onderste twee (rondjes dus) in 4-en en het topje in 2-en... met de kippenhartjes doe ik het ook ongeveer zo maar dan in minder stukjes
en dan knip ik 3 laagjes, de onderste twee (rondjes dus) in 4-en en het topje in 2-en... met de kippenhartjes doe ik het ook ongeveer zo maar dan in minder stukjes
ja hij staat ook tussen het andere topic waarin om een droger gevraagd wordt..deja schreef: Bedankt voor de vele foto's maar waar heb je die besteld kan je die link even op barfplaats zetten, Aquillo.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 25.15.html
blz 2
en voor jou ook in een nieuw topic
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... w.html#new
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 27 jan 2011, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.