hoe ver gaan bij afvallen-mega verschil

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: hoe ver gaan bij afvallen

Lil

Bericht door Lil »

[quote="Pammie"]
Over carnibest heb ik ook gehoord dat daar oliën aan toegevoegd zijn. Voor artrose hadden wij homeopatische tabletten, Rhus. €5 per 200 pillen, 2 per dag voor een grote hond (50kg) was voldoende, als hij dan een tijdje goed beweegt kan je naar 1 tablet per dag. Zonder die pillen wilde/kon onze hond amper bewegen.
[/quote]

Ik hoorde dat ook gisteren en heb daarom Tinlo besteld  ;) Is Lizzy schuld met haar reclame  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Nee, kende dat al van de katten die het er super op doen.
Ik ga eens uitzoeken wat Rhus is.
Lil

Bericht door Lil »

[quote="Lil"]
Ik hoorde dat ook gisteren en heb daarom Tinlo besteld  ;) Is Lizzy schuld met haar reclame  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Nee, kende dat al van de katten die het er super op doen.
Ik ga eens uitzoeken wat Rhus is.
[/quote]

Rhus is op basis van rhus toxicodendron wat ik net las?

DAt zit al in de cox compositum tegen de pijn en ook al in het glucosamine, chondriotine complex dat ik geef. Helaas... daar moet ook zalmolie bij om alles in beweging te houden.  :(
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="Lil"]
Helaas groentenmix is helemaal geen optie. Gaat hier al jaren niet goed. Af en toe krijgt hij wat gekookte groente van me, maar dat gaat al zo oud als hij is af van zijn portie vlees.
Zoals boven staat geef ik 's avonds barf botten. Er zit nooit vel of vet op als ik het geef!
(mag Cay altijd hebben  :biggrin2:). Daarom was ik ook verbaast dat mensen zeiden geen eend meer te geven, maar omdat ik genoeg variatie heb gaat het voorlopig maar even van zijn menu af.
[/quote]

Eend is vetter"vlees" dan kip en kalkoen,net zoals lamsvlees,dat is ook ook vetter.
Gekookte groenten door 't eten prakken gaat ook niet?
Geef je ook snacks of tussendoortjes?
dancingdaydream
4-sterren
4-sterren

Bericht door dancingdaydream »

Als hij appel lust zou je hem ook dat kunnen geven, dat schijnt ook te helpen bij afvallen. Verder heb ik geen tips voor je die niet al genoemd zijn.
Lil

Bericht door Lil »

[quote="202Spots"]
Eend is vetter"vlees" dan kip en kalkoen,net zoals lamsvlees,dat is ook ook vetter.
Gekookte groenten door 't eten prakken gaat ook niet?
Geef je ook snacks of tussendoortjes?
[/quote]

Ja, maar die trek ik van zijn voer af.
Bijvoorbeeld 50 gram gedroogde runderlip trek ik af als 150 gram verse lip (ik ga ervan uit dat dieren net als mensen voor 2/3 uit water bestaan).
Ik ga inderdaad ander vlees voeren.  ;)
Ik kan wel gekookte groente geven erdoor, maar vraagje...

als ik dat doe dan ga ik dus 1% ipv 1,3% van zijn lichaamsgewicht aan bot/vlees/orgaan voeren. Is dat niet té weinig? Ik weet dat Lizzy een jaar of 2 geleden schreef dat ze het er niet mee eens was dat ik standaard maar 1.5 % van zijn lichaamsgewicht voerde, bang dat dit toch echt te weinig zou zijn. Gaat niet zoals nu om een korte periode afvallen, maar om structureel zo weinig voeren.

Ow ja, afgelopen week heeft hij wel iets meer gehad  :-[
Elke ochtend kwam hij me wekken met een rommelende maag. Om daarna te spuwen en toen heb ik hem maar een klein beetje voer gegeven  :-[ :-[ :-[ :-X
Ik zal proberen om hem in het vervolg niets meer te geven. (een portie groter en de andere kleiner verschuift het probleem alleen naar een ander tijdstip, daarbij krijgt hij medicatie waarbij hij moet eten en dat niet samen kan dus verdeeld moet worden over s ochtends en s avonds).
Laatst gewijzigd door Lil op vr 28 jan 2011, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

En als je nou niet de portie verkleind, maar gewoon - dan maar zonde van wat je nog hebt liggen - consequent kiest voor mager vlees (dus niet alleen vetjes er af snijden, maar ook vleessoorten die zelf mager zijn, zoals kip, paard, konijn...) en de vis vervangt door Doils Joint (scheelt wanzinnig in calorieen! zie http://www.doils.net/v1/vragen/vragen.a ... ge=nl&vr=6) dan zal ze met wat tijd toch ook dat kilootje verliezen, zonder dat er idd tekorten ontstaan.
En mbv een (extra) hap groenten, heeft ze ook nog een beetje extra vulling, tegen het hongergevoel ;)
Lil

Bericht door Lil »

Je hebt gelijk ik moet inderdaad niet menen dat ik zoals in het verleden een kilo binnen een maand eraf jas bij een oudere hond. Langzaam aan met mager eten is inderdaad beter. Is helemaal niet zonde dat ik nog spullen heb liggen, want cay is te dun. Die eet het wel op ;) :)
Lil

Re: hoe ver gaan bij afvallen-ruzie met da

Bericht door Lil »

Jullie geloven het niet, maar ik heb  volgens mij de zoveelste da getroffen die geen kaas heeft gegeten van het gewicht van een hond.
Ze vond hem dun!!!! Heb haar gezegd dat ze toch echt eens moest kijken, want zijn taille is niet wat hij geweest is (wonderbaarlijk was hij op de weegschaal toch maar 27 kg, terwijl hij laatst toen toch echt strakker uitzag). Bij zijn ribbenkast kun je gewoon vel/vet vastpakken en dat mag gewoon absoluut niet, dat weet ik zeker. Heb nooit bij een hond iets kunnen vastpakken bij de ribben, dat lukt je normaal gesproken niet.

Jaaaaaa zegt ze... dat komt omdat hij al bijna 10 is en dan gaat alles hangen omdat de bespiering weg gaat vallen, dat zie je bij labradors vaker...

lieve da dit is een kruising die meer postuur mechel heeft dan postuur labrador en hij heeft nog even veel beweging als vorig jaar, dus hoezo valt bespiering weg?

enne mijn andere hond was ook al te dun (ja duuuuhhhhh weet ik, die krijgt ook 550 gram per dag en vetjes en zo te eten! Dat is gewoon een hieperdepieper hond, als ik die meer voer poept ze meer, maar wordt niet zwaarder).
Met andere woorden ze was heel boos op me en heeft zijn gewicht genoteerd en gezegd dat hij niet mocht afvallen  >:(

denk je eindelijk een fijne praktijk te hebben, kom je zo'n doos tegen.  :-X
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik zit bij een praktijk waar ze juist promoten om de hond mager te maken. Nou krijg ik nooit commentaar, want ik houd wel van en sportief lijf, maar ik heb een labrador uitgelaten bij wie ik de ribben zag en die vreselijk poep ging eten. Ik opperde dat het wellicht van pure honger was... Nee, de da had juist een pluim gegeven. Nou zeg ik niet gauw dat een hond te dun is, maar hij... Ze heeft bwv experiment hem toch iets laten aankomen en het poep-eten was verleden tijd...
Toen Indra pups had, werd ze op zeker moment wat dun. Begrijpelijk, moederen en voeden is zware arbeid. Dus ik heb alles op alles gezet om haar te laten aan komen. Trots was ik toen ze ten tijde dat de pups uit vlogen ipv 27,5 kilo 28,5 kilo woog. De da assistente reageerde scherp dat ze dikker was geworden. "Dat rent ze er vanzelf weer af", dacht ik, blij met het resultaat.

Maar wat betreft afname van bespiering, dat kan goed de oorzaak zijn van vel kunnen pakken waar dat eerder niet kon. Toen Indra ziek werd, wist ik haar met veel moeite op gewicht te houden en ze ging nog dagelijks mee op flinke losloopwandelingen door de duinen, maar desondanks nam de bespiering af. Zeker op de rug en ook wel billen zag/voelde je verschil. Ook ouderdom heeft invloed op bespiering, ongeacht prima voeding & beweging.
Als zijn gewicht is zoals je na streefde, maar zijn figuur desondanks niet als vanouds, zou ik hem niet verder af laten vallen, maar er op vertrouwen dat dit voor hem nu een goed figuur is.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="dancingdaydream"]
Als hij appel lust zou je hem ook dat kunnen geven, dat schijnt ook te helpen bij afvallen. Verder heb ik geen tips voor je die niet al genoemd zijn.
[/quote]

Zetmeel + suiker...niet zo'n strak plan dus :-\
dancingdaydream
4-sterren
4-sterren

Bericht door dancingdaydream »

zit er zetmeel in appels? dat wist ik niet, sorry. Is mij verteld dat appels helpen bij afvallen.. dat zal ik ook maar weer vergeten dan!
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="dancingdaydream"]
zit er zetmeel in appels? dat wist ik niet, sorry. Is mij verteld dat appels helpen bij afvallen.. dat zal ik ook maar weer vergeten dan!
[/quote]
Niet iedereen is het hier mee eens,sommige beweren wel zetmeel en ander zeggen van niet.. :-\
De zetmeel in appels is 'n soort koolhydraat en veranderd met het rijp worden in suikers.
jodium test om te zien of iets zetmeel bevat
In appel zit geen zetmeel, dat bleek ook uit mijn proef.
Ik veronderstel dat er in geen een fruitsoort zetmeel zit.
In een vervolgonderzoek zou ik dat proberen te kunnen ontdekken.

http://www.scholieren.com/werkstukken/18860

'n appel als tussendoortje blijf ik lekker vinden hoor. :P
en als ik zelf 'n appel eet dan eten de honden lekker mee, of ik geef ieder 'n halve appel om te kluiven.
http://www.24-tip.com/afvallen/129-appe ... allen.html
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Onrijp fruit bevat zetmeel,rijp fruit niet omdat het zetmeel dan al is omgezet naar suikers...vooral bananen,peren en appels hebben dit.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="202Spots"]
Niet iedereen is het hier mee eens,sommige beweren wel zetmeel en ander zeggen van niet.. :-\
De zetmeel in appels is 'n soort koolhydraat en veranderd met het rijp worden in suikers.
jodium test om te zien of iets zetmeel bevat
In appel zit geen zetmeel, dat bleek ook uit mijn proef.
Ik veronderstel dat er in geen een fruitsoort zetmeel zit.
In een vervolgonderzoek zou ik dat proberen te kunnen ontdekken.

http://www.scholieren.com/werkstukken/18860

'n appel als tussendoortje blijf ik lekker vinden hoor. :P
en als ik zelf 'n appel eet dan eten de honden lekker mee, of ik geef ieder 'n halve appel om te kluiven.
http://www.24-tip.com/afvallen/129-appe ... allen.html
[/quote]

Ik ook, maar ik ben geen hond die af moet vallen :P
Lil

Bericht door Lil »

Ow meen je dat parelridder dat ze inderdaad los vel krijgen? Eerlijk gezegd nooit geweten, maar onder de vacht van huskeys zie je het figuur niet zo goed. In ieder geval blijf ik hem voorlopig andere kvv en alleen "mager" vlees geven ;) dat kan geen kwaad. Fruit?  Dat noemen ze hier gif hahaha ik heb dus lekker alles voor mezelf ;)

Plaats reactie