[quote="202Spots"]
Eend is vetter"vlees" dan kip en kalkoen,net zoals lamsvlees,dat is ook ook vetter.
Gekookte groenten door 't eten prakken gaat ook niet?
Geef je ook snacks of tussendoortjes?
[/quote]
Ja, maar die trek ik van zijn voer af.
Bijvoorbeeld 50 gram gedroogde runderlip trek ik af als 150 gram verse lip (ik ga ervan uit dat dieren net als mensen voor 2/3 uit water bestaan).
Ik ga inderdaad ander vlees voeren. ;)
Ik kan wel gekookte groente geven erdoor, maar vraagje...
als ik dat doe dan ga ik dus 1% ipv 1,3% van zijn lichaamsgewicht aan bot/vlees/orgaan voeren. Is dat niet té weinig? Ik weet dat Lizzy een jaar of 2 geleden schreef dat ze het er niet mee eens was dat ik standaard maar 1.5 % van zijn lichaamsgewicht voerde, bang dat dit toch echt te weinig zou zijn. Gaat niet zoals nu om een korte periode afvallen, maar om structureel zo weinig voeren.
Ow ja, afgelopen week heeft hij wel iets meer gehad

Elke ochtend kwam hij me wekken met een rommelende maag. Om daarna te spuwen en toen heb ik hem maar een klein beetje voer gegeven

Ik zal proberen om hem in het vervolg niets meer te geven. (een portie groter en de andere kleiner verschuift het probleem alleen naar een ander tijdstip, daarbij krijgt hij medicatie waarbij hij moet eten en dat niet samen kan dus verdeeld moet worden over s ochtends en s avonds).