Ja dat moet allemaal nog volgen. Ze hebben zoals dat zo mooi heet weefsel geïsoleerd waarmee ze aan de slag kunnen. (ik heb wat moeite met de benamingen omdat het voor mij niet om weefsels gaat maar om Lotje).Lizzy schreef: Moeten nu verdere onderzoeken mbt bacterieen en virussen nog volgen? Pfft, een ernstige circulatiestoornis maar ja, veroorzaakt waardoor he..? Als het geen anatomische/functionele aard is, wat is het dan wel? Nou ja, verder afwachten dus? Heb je enig idee wanneer je vervolg kunt verwachten?
Feit is dat er aan het hart en het vatenstelsel geen afwijkingen zijn geconstateerd die het probleem hebben kunnen veroorzaken. Er is dus geen Aorta Stenose, er zijn geen afwijkingen aan de hartspier, alle vaten in en om het hart zijn waren in orde. Er wordt een functionele stoornis genoemd als oorzaak wat betekent dat er ergens in het lichaam iets fout is gegaan wat dit heeft veroorzaakt. Je kunt hierbij denken aan een bacterie/infectie als een van de mogelijkheden. Neusholte was in orde, luchtpijp was in orde. Wel is schuimig slijm in haar luchtpijp aangetroffen wat natuurlijk ook logisch is gezien de klachten die ze had. En ze had ernstig longoedeem en dat is natuurlijk ook logisch gezien de problemen. Ook het strottenhoofd was in orde.
Een virus zou je eigenlijk wel uit kunnen sluiten gezien de incubatietijd, de snelheid waarmee de problemen ontstonden en het feit dat er geen andere pups ziek geworden zijn. Daarnaast hebben we ook geen problemen met onze eigen volwassen honden gehad buiten 1 dag diarree van Fleur.
Wat voor mij nog steeds heel erg meespeelt is de beet die Lotje op zaterdagavond van Fokke heeft gekregen. Daarna zijn de problemen begonnen. Of dat ook de trigger is geweest durf ik op dit moment niet te zeggen maar het kan meespelen. En, nee niets ten nadele van Fokke. Hij heeft gehandeld zoals iedere volwassen hond zou doen tegen een pup alleen kwam zijn tand wat hard aan. Dus Fokke treft, mocht het zover komen dat het toch daaraan heeft gelegen, geen enkele blaam. Er is dan sprake van pure pech...wel heel erg zuur maar nog steeds pech.
Wanneer ik een verder uitslag kan verwachten weet ik niet. Het is maar net wat ze kunnen vinden en hoe snel. Wel weet ik dat ze daar erg grondig zijn en heel graag iets willen vinden.