Karkas bedorven?? Nog te gebruiken??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Karkas bedorven?? Nog te gebruiken??

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Paula1976 schreef: Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb het inderdaad gewoon gebruikt en het zal allemaal wel loslopen. Eddie doet 5 dagen met een rol carnibest en die heb ik ook al die tijd in de koelkast liggen en maak ik op en hij verdraagt dat ook prima.

Wat zijn wij mensen dan toch watjes patatjes hè? Als wij er van zouden eten liggen we een week plat met voedselvergiftiging!!! Zouden de mensen die een paar honderd jaar geleden leefden en geen koelkasten enzo hadden ook zo'n gevoelig maagdarmstelsel hebben? Of zaten die van binnen net als onze barfers ook sterker in elkaar?? gewoon maar een gedachtenkronkel  ;)
kleine hoeveelheden 'slechte' bacterieën van bedorven voedsel maken naar mijn idee zeer zeker de mensen buik sterker. Stel je hebt mensen die echt panisch zijn voor dingen die bijna over datum zijn, dus nooit iets tot zich nemen dat twijfelachtig is. en bijvoorbeeld ook de kip snijden met handschoenen aan, alles iedere dag schoonmaken met extreem ontsmet middel, etc. (even overdrijven om mijn punt kracht bij te zetten). en je neemt andere mensen die het niet zo heel nauw nemen met de datum. studenten bijvoorbeeld, of mensen met een krap budget, groot fan van alles bij AH met een 35% sticker erop, melk over datum drinken, eten buiten de koelkast bewaren, etc. dan geef je de hele groep hetzelfde eten wat misschien een tikkie bedorven is... wie zouden er ziek worden, en wie niet?

ken meerdere van dergelijk verhalen, families die naar een ver land gingen, een deel kreeg voedselvergiftiging, een deel niet. kan toeval zijn, en met de algemene weerstand te maken hebben, maar de mensen die echt panisch waren, de hele tijd overal op lette, etc. die werden dus ziek.

zo is het bij honden denk ik ook wel. barf/rauw zorgt denk ik voor een sterke maag, niet alleen qua bacterie gevoeligheid maar ook voor scherpe dingetjes enzo.
muntdropje
1-ster
1-ster

Bericht door muntdropje »

Onze Diesel van een half jaar is dan toch een watje.. Ik heb nu al twee keer gehad dat hij zn neus ophaalde voor vlees wat ik te laat uit de vriezer had gehaald, en toen maar een nacht buiten de koelkast heb laten ontdooien. De ene keer een botmix waarvan hij de andere helft al eens gegeten had, (dus hij lustte het wel) en een gansenkarkas. De andere helft had hij ook al eens op. Ik dacht dat sneller was bedorven omdat, zeker in dat karkas, nog ingewanden enzo zaten.
Ik vond het niet eens zo slecht ruiken..
Bij de mix nam hij nog een hapje.. met de houding van.. ik doe je een plezier, maar liet de helft vallen en liep weg
De karkas werd nog wel meegenomen de tuin in, waar hij bleef liggen.  Dus toch maar in de vuilnisbak gegooid. Ik wilde al een vraagje hierover gaan stellen. Of dat ik het misschien alleen maar in de koelkast mag ontdooien, maar als ik het nu in deze topic lees, is het per hond verschillend.
Diesel heeft dus een wat verfijne neus, en ik dacht nog wel dat ie alles at.. (eet bij de buren gewoon de reguliere hondebrokken op, als ie de kans krijgt)
Francisca
1-ster
1-ster

Bericht door Francisca »

muntdropje schreef: De karkas werd nog wel meegenomen de tuin in, waar hij bleef liggen.  Dus toch maar in de vuilnisbak gegooid. Ik wilde al een vraagje hierover gaan stellen. Of dat ik het misschien alleen maar in de koelkast mag ontdooien, maar als ik het nu in deze topic lees, is het per hond verschillend.
Diesel heeft dus een wat verfijne neus, en ik dacht nog wel dat ie alles at.. (eet bij de buren gewoon de reguliere hondebrokken op, als ie de kans krijgt)
Kijk ook eventjes bij mijn topic over vleesbot begraven in de tuin  ;) . Het schijnt voor sommige honden heel normaal te zijn om vlees mee naar buiten te nemen, het daar neer te leggen of begraven en het dan smakelijk pas na een aantal dagen weer op te eten. Misschien heb je er wat aan....
wolfdolf
3-sterren
3-sterren

Bericht door wolfdolf »

Je moet met vallen en opstaan leren wat er in de maag van je hond kan en wat niet.
Honden verschillen wel eens op dat vlak.

Mijn teefje begraaft vaak vleesbot als ze geen honger heeft.
Die eet ze dan enkele  dagen (of zelfs weken) later op.
Vaak zijn die dan echt rot.
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Paula1976 schreef: Wat zijn wij mensen dan toch watjes patatjes hè? Als wij er van zouden eten liggen we een week plat met voedselvergiftiging!!! Zouden de mensen die een paar honderd jaar geleden leefden en geen koelkasten enzo hadden ook zo'n gevoelig maagdarmstelsel hebben? Of zaten die van binnen net als onze barfers ook sterker in elkaar?? gewoon maar een gedachtenkronkel  ;)
Je hoeft helemaal niet zo ver terug te gaan. Zo'n 70 tot 80 jaar geleden werd vlees vaak ingemaakt met zout. Maar na een tijd sloeg het vlees dan toch wat groen uit of kreeg andere rottings verschijnselen. Dit werd gewoon weg gegeten door mensen zonder ziek te worden. De mensen hadden het toen niet ruim en dus werd alles opgegeten. In oost-groningen is een boerderij/museum met restaurant waar de eigenaar allerlei verhalen vertelt over het leven in die tijd met voorbeelden erbij. Echt een aanrader om eens heen te gaan.

Plaats reactie