kleine hoeveelheden 'slechte' bacterieën van bedorven voedsel maken naar mijn idee zeer zeker de mensen buik sterker. Stel je hebt mensen die echt panisch zijn voor dingen die bijna over datum zijn, dus nooit iets tot zich nemen dat twijfelachtig is. en bijvoorbeeld ook de kip snijden met handschoenen aan, alles iedere dag schoonmaken met extreem ontsmet middel, etc. (even overdrijven om mijn punt kracht bij te zetten). en je neemt andere mensen die het niet zo heel nauw nemen met de datum. studenten bijvoorbeeld, of mensen met een krap budget, groot fan van alles bij AH met een 35% sticker erop, melk over datum drinken, eten buiten de koelkast bewaren, etc. dan geef je de hele groep hetzelfde eten wat misschien een tikkie bedorven is... wie zouden er ziek worden, en wie niet?Paula1976 schreef: Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb het inderdaad gewoon gebruikt en het zal allemaal wel loslopen. Eddie doet 5 dagen met een rol carnibest en die heb ik ook al die tijd in de koelkast liggen en maak ik op en hij verdraagt dat ook prima.
Wat zijn wij mensen dan toch watjes patatjes hè? Als wij er van zouden eten liggen we een week plat met voedselvergiftiging!!! Zouden de mensen die een paar honderd jaar geleden leefden en geen koelkasten enzo hadden ook zo'n gevoelig maagdarmstelsel hebben? Of zaten die van binnen net als onze barfers ook sterker in elkaar?? gewoon maar een gedachtenkronkel![]()
ken meerdere van dergelijk verhalen, families die naar een ver land gingen, een deel kreeg voedselvergiftiging, een deel niet. kan toeval zijn, en met de algemene weerstand te maken hebben, maar de mensen die echt panisch waren, de hele tijd overal op lette, etc. die werden dus ziek.
zo is het bij honden denk ik ook wel. barf/rauw zorgt denk ik voor een sterke maag, niet alleen qua bacterie gevoeligheid maar ook voor scherpe dingetjes enzo.