kiek dr achterpoot.. update.. foto's operatie (bloederig)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: kiek dr achterpoot..

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

net terug van de d.a in hypolitushoef..
we hadden niet meneer schoonhoven maar een andere, zeer vriendelijke man..
weer nieuwe foto's gemaakt, dit keer ook van de heupen om te zien of daar misschien wat problemen vandaan kwamen.. maar die waren mooi schoon..
in dr knie was veel vocht te zien en ook artroseplekken wat dus duidt op een probleem wellicht met haar banden.. knieschijf zat nog wel op zijn plek enzo.. maar het is dus nu duideiljk dat er iets gaande is in haar knie..
advies.. openen om te zien of ze dingen op kunnen schonen en hoe die banden er precies bij liggen.. wellicht nog een extra kunstband erbij om meer stabiliteit te brengen..
helemaal 100% zal t nooit meer worden maar het is wel de bedoeling dat kiek ooit haar flikflaks kan maken..
want een kiek zonder flikflaks is geen happy kiek..  :-\
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Bedoel je met opschonen, artrose verwijderen?
Als dat zo is weet ik niet of dat wel zo,n strak plan is, het komt namelijk sneller en erger terug.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

het is het plan om daarna met fysio en supplementen te proberen om het schoon te houden..
en natuurlijk het extra plaatsen van die band zodat er minder frictie is en de boel wat stabieler blijft..
of ze het daadwerkelijk echt op moeten schonen gaan ze ter plekke bekijken..
maar ik voel me wel een stukje geruster omdat er nu iets gedaan gaat worden aan t probleem..
niets doen is voor mij geen optie..
of die artrose sneller terug zal komen zal ik dan nog even navragen.. er komt nog een gesprekje vooraf..
iig bedankt voor je waarschuwing.. ik zal het in mijn hoofd houden.  :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

nog even een vraagje mbt de revalidatie..
heel lullig.. maar we hadden natuurlijk die vakantie geboekt eind april..  :-X
29 april ongeveer gaat kiek logeren bij de buuf van metal dog..
daar loopt een leuke witte herder waar kiek wel eens een robbertje mee wil stoeien.. (spelen dus)
maar als ze dan nog zwaar in de revalidatie zit.. weet ik niet of dat wel verstandig is..  :-[
de d.a. wil dat ze binnen nu en 2 weken wordt geopereerd..  :-\
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

ik ben recent met Max naar een orthopeed geweest omdat hij zo slecht
loopt en ik wil weten of ik er nog iets aan kan laten doen. Hij heeft behoorlijk arthrose
in beide voorvoetjes. Het advies was nu niet opereren omdat de arthrose dan vrijwel zeker
tussen een half jaar en 2 jaar terug komt en Max wordt in maart pas 6 jaar. het advies was
supplementen en eventueel een lichte pijnstiller op de moeilijke dagen en als hij ouder is en
dan echt niet goed meer kan lopen dan (eventueel) opereren met nog steeds het risico dat het
heel erg snel terugkomt  :-\

Een operatie kun je niet terugdraaien en je hebt ook nog een herstelperiode ...  :-\ ik zou toch
nog een keertje vragen naar hoe zij verwachten dat het resultaat zal zijn en hoelang  :-\
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Te lang wachten is volgens de arts geen optie. Liever vandaag dan volgende week zei hij. De website doet t overigens wel hoor. Ik heb een stukje terug de link geplaatst.
essie74
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door essie74 »

spreeuwtje schreef: Te lang wachten is volgens de arts geen optie. Liever vandaag dan volgende week zei hij. De website doet t overigens wel hoor. Ik heb een stukje terug de link geplaatst.
ff een vraagje waarom is het met een brace niet op te lossen?? als ik jou was zou ik met de foto;s eens naar utrecht rijden naar lars Theyse... hij is van de alternatieve oplossingen zoals onze Jesse met Brace....

onze jesse links bovenin...

http://dierenorthopedie.hodes.eu/nl/fot ... rij-3.html
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

pfff.. wat is dit moeilijk zeg!!
waarom kunnen artsen nou "nooit eens" gewoon doen en weten wat er te weten valt..  :-[
ik bedoel.. dit is toch rete verwarrend?
je gaat naar iemand met ervaring omdat je er zelf niks van weet.. op wie en wat moet ik nu vertrouwen?

maar..
het is niet alleen artrose he.. dat is nu nog minimaal..
ik heb het over artrose omdat dat op een foto wijst op een beschadiging, vermoedelijk gescheurde of gedeeltelijk beschadigde kniebanden..
iig was het dan de bedoeling om een extra knieband te zetten voor ondersteuning..

hoe zit het dan met mensen misschien hier op bp.. die een hond hadden/hebben met een kruisbandbeschadiging?
hadden deze hondjes dan geen eerste tekenen van artrose in het kniegewricht?
en wat werd daar dan aan gedaan?
werd daar soms alleen de banden gerepareerd zonder dat het opgeschoond werd?

lizzy? hoe zat t met linga?
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Senta schreef: Deze website doet het echt niet bij mij zie alleen een lege pagina met wat tekentjes.
t spijt me meis.. maar hier werkt hij gewoon hoor.. ook deze link..  :-\
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Senta schreef: Deze website doet het echt niet bij mij zie alleen een lege pagina met wat tekentjes.
Andere browser gebruiken. In IE doet die het wel. :)
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

spreeuwtje schreef: pfff.. wat is dit moeilijk zeg!!
waarom kunnen artsen nou "nooit eens" gewoon doen en weten wat er te weten valt.. :-[
ik bedoel.. dit is toch rete verwarrend?
je gaat naar iemand met ervaring omdat je er zelf niks van weet.. op wie en wat moet ik nu vertrouwen?

maar..
het is niet alleen artrose he.. dat is nu nog minimaal..
ik heb het over artrose omdat dat op een foto wijst op een beschadiging, vermoedelijk gescheurde of gedeeltelijk beschadigde kniebanden..
iig was het dan de bedoeling om een extra knieband te zetten voor ondersteuning..

hoe zit het dan met mensen misschien hier op bp.. die een hond hadden/hebben met een kruisbandbeschadiging?
hadden deze hondjes dan geen eerste tekenen van artrose in het kniegewricht?
en wat werd daar dan aan gedaan?
werd daar soms alleen de banden gerepareerd zonder dat het opgeschoond werd?

lizzy? hoe zat t met linga?
Lijkt me ook heel lastig.
Je zult moeten afwegen hoeveel last ze heeft en wat die operatie teweeg brengt.
Want ook opereren vergroot de kans op atrose.

Ik neem aan dat de voorste kruisband beschadigd/uitgerekt is?
En dit atrose veroorzaakt heeft.
Als hij niet gescheurd is, wat een arts vrij simpel moet kunnen zien door middel van de schuiflade-test dan is opereren niet altijd noodzakelijk.
Maar in jou geval heeft jou hond last, lastig  :-\

Ik kan je wel het verhaal vertellen van mijn oude hond die ook een ingescheurde/uitgerekte kruisband heeft.
Zij ging haar achterhand zo ontzien dat ze voor mank ging lopen. Ik kwam er dus vrij laat achter wat er aan de hand was.
Toen dit bekend was, heb ik haar eerst op rust gezet en daarna heel langzaam aan opbouwen. Dit alles was op advies van de arts.
Dat opbouwen heeft een half jaar geduurd, maar het was dan ook een flinke blessure geworden.
Ze heeft geen atrose in haar knie-gewricht en is nu al 4 jaar stabiel.
Wel krijgt ze glucosamine complex en spiersupport en daarbij zorg ik dat haar spieren heel goed op peil zijn.
Wat ik echt niet meer doe met haar is ballen gooien en haar wild laten spelen want dat is mij teveel risico.

Weeg het goed af, sterkte met de beslissing!
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

Pluto heeft in juni 2010 zijn linker kruisband afgescheurd, vorige week dus de rechtse  :-X Dat is vastgesteld door de schuiflade-test en door rontgenfoto's. Hij heeft geen artrose maar en zijn kruisband wordt dus nu vervangen door kunststof. Hij moet wel geopereerd worden omdat de kruisband volledig kapot is en een stukje knieschijf kapot is. Gelukkig is er op de foto nog geen artrose, maar ik ga hem toch maar op de glucosamine zetten  :-\

Ik weet niet of voor honden hetzelfde geldt als bij mensen, maar als je bij mensen bijv. verklevingen operatief verwijderd wordt het bijna altijd daarna erger.....

In elk geval veel sterkte met Kiek  :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Het probleem is dat ze er steeds doorheen gaat. Heb ik haar een paar weken aan de riem, loopt ze weer ok met af en toe een minimale kreupelheid na een lange wandeling. Maar als we dan een leuke hond tegen komen. Dan is het weer raak. En op dit moment dan zo erg dat ze ook echt op 3 poten loopt. Ze speelt natuurlijk ook met kayne en straks met de nieuwe pup. ze zal zonder operatie altijd aan de lijn moeten of helemaal alleen wandelen. Dat is geen optie voor ons en voor kiek. Of die band volledig gescheurd is weet ik niet. Ik denk t niet want de da kon t niet met zekerheid zeggen. Maar er moet zeker meer ondersteuning komen. Gisteren nog gekeken naar die braces. Iemand een idee of dat vergoed gaat worden door protec?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

jeetje lyd wat een toestand met je meisje..
hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat ze weer dubbele salto's ed kan gaan maken!!!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

net de assistente van de kliniek waar ik gister was nog gesproken..
de d.a. belt me later nog even terug..
en ik ga me nu toch écht verschrikkelijk zorgen maken..  :'(
volgens haar zou ze nooit meer los mogen lopen en ook nooit meer spelen..  :'(
niet in huis met kayne..
niet met de toekomstige pup..
niet op vakanties in het huisje met omheinde tuin..
niet bij de oppas als we naar kroatie gaan..  :'(

ik weet t effe niet meer..  :'(

Plaats reactie