spreeuwtje schreef:
pfff.. wat is dit moeilijk zeg!!
waarom kunnen artsen nou "nooit eens" gewoon doen en weten wat er te weten valt..

ik bedoel.. dit is toch rete verwarrend?
je gaat naar iemand met ervaring omdat je er zelf niks van weet.. op wie en wat moet ik nu vertrouwen?
maar..
het is niet alleen artrose he.. dat is nu nog minimaal..
ik heb het over artrose omdat dat op een foto wijst op een beschadiging, vermoedelijk gescheurde of gedeeltelijk beschadigde kniebanden..
iig was het dan de bedoeling om een extra knieband te zetten voor ondersteuning..
hoe zit het dan met mensen misschien hier op bp.. die een hond hadden/hebben met een kruisbandbeschadiging?
hadden deze hondjes dan geen eerste tekenen van artrose in het kniegewricht?
en wat werd daar dan aan gedaan?
werd daar soms alleen de banden gerepareerd zonder dat het opgeschoond werd?
lizzy? hoe zat t met linga?
Lijkt me ook heel lastig.
Je zult moeten afwegen hoeveel last ze heeft en wat die operatie teweeg brengt.
Want ook opereren vergroot de kans op atrose.
Ik neem aan dat de voorste kruisband beschadigd/uitgerekt is?
En dit atrose veroorzaakt heeft.
Als hij niet gescheurd is, wat een arts vrij simpel moet kunnen zien door middel van de schuiflade-test dan is opereren niet altijd noodzakelijk.
Maar in jou geval heeft jou hond last, lastig
Ik kan je wel het verhaal vertellen van mijn oude hond die ook een ingescheurde/uitgerekte kruisband heeft.
Zij ging haar achterhand zo ontzien dat ze voor mank ging lopen. Ik kwam er dus vrij laat achter wat er aan de hand was.
Toen dit bekend was, heb ik haar eerst op rust gezet en daarna heel langzaam aan opbouwen. Dit alles was op advies van de arts.
Dat opbouwen heeft een half jaar geduurd, maar het was dan ook een flinke blessure geworden.
Ze heeft geen atrose in haar knie-gewricht en is nu al 4 jaar stabiel.
Wel krijgt ze glucosamine complex en spiersupport en daarbij zorg ik dat haar spieren heel goed op peil zijn.
Wat ik echt niet meer doe met haar is ballen gooien en haar wild laten spelen want dat is mij teveel risico.
Weeg het goed af, sterkte met de beslissing!