Hoe lang kan een kat NIET eten.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Hoe lang kan een kat NIET eten.

MarjanR
1-ster
1-ster

Bericht door MarjanR »

Oh, ik had het niet over brokken die haar favo zijn hoor. Maar blikjes van Almo  ;)

ik heb nog een aantal truckjes niet toegepast bedenk ik me.
Ik kan het ook naast haar bakje leggen, ze is nog al "netjes" zeg maar (eerst de brokjes naast haar bakje opeten, dan pas wat erin zit).
En ik had het theelepeltje ernaast ook al gelezen, maar nog niet toegepast. Thanks for the tip.

Ik kan inderdaad als bovenstaande niet werkt nog de boel zo door elkaar mengen dat ze niet meer kan ontleden.
En ik ga zo een paar botten en soepvlees halen om te koken, en dan de bouillon over de kvv heen. Wie weet.

Net Bibi gehaald. En omdat het toch zaterdag=iets anders/lekkers proberen dag heb ik lamshart op het menu staan.
Barfen vind ik persoonlijk nog even moeilijk (jaja, ik weet het gewoon aan beginnen je hebt het zo onder de knie ;) )
Ik ben namelijk bang dat ik de poezels te kort doe, en aangezien Teun heel makkelijk is (Geef mij maar gewoon Darf Eko, vrouwtje. Daar lust ik wel  3kg van als het moet) hoopte ik dat in iedergeval Sara-Mara ook op de kvv zou gaan.
Ik hou nog even vol op de kvv icm truckendoos.
En anders ga ik me toch verdiepen in het Barf. *hellupie*

Prooi lust ze wel, of althans de kuikens.
Maar ik denk dat als ik iets anders op het toneel werp dat ze daar gerust op aanvalt :D

De brokken staan gewoon nog netjes in de kast, geen seconde bedacht dat ik die tevoorschijn moet halen hoor :D
MarjanR
1-ster
1-ster

Bericht door MarjanR »

Hmmmm, ik heb toch maar weer een blikje almo opengemaakt.
tis tenslotte al meer dan 24 uur geleden  ;)
Ik heb overigens wel de tartaar (die ze ook niet wilde) eronder gelaten, en de stukjes tonijn er gewoon in gedrukt.
Ze is er maar bezig mee, maar krijgt toch stiekum wat tartaar binnen  ;D

Morgen weer opnieuw beginnen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Poes voor de gek houden en tartaar door t blik mengen mag best.
MarjanR
1-ster
1-ster

Bericht door MarjanR »

Ja, ik ben bang dat ik het, ondanks het vele lezen, het toch verkeerd aangepakt heb met m'n prinsesje.

Ze krijgt vanaf nu niet CB met blik, maar blik met CB.
Ze is waarschijnlijk toch het type moeilijk overzetbaar.
En dat is prima.  ;) Dat is toch waarom we zo van onze beestjes houden he?

Vanmiddag een kuiken (las dat het toch wel meer voedzaam was dan ik dacht).
En vanavond blik met CB. Komt goed.
Ik heb het cold turkey geprobeerd, maar geen goed idee in dezen.

Ik ben erg blij met dit forum. Dat wilde ik even kwijt  :)
Aradia
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aradia »

Ik heb hier dus ook zo'n koningin (muts) Ze heeft sinds gisterenmorgen niets gegeten. Ik maak me nu toch wel echt zorgen. :(
net een derde gekookt ei (de anderen willen natuurlijk ook ei) en wat blikvoer erdoor gedaan. Niets!!!!
MarjanR
1-ster
1-ster

Bericht door MarjanR »

Niet te lang niet eten.
Ik hou voor mezelf 24 uur aan.
Ze kreeg eten in de avond, en toen ze 24 uur lang niets had gegeten kreeg ze iets wat ze wel at.
Eerst deed ik teveel kvv erdoor, maar doen ik daar de helft vanaf haalde ging het bakje schoon leeg.

Ik wilde dus net reageren met jubel stemming; IK BOEK RESULTAAT!!
Ze krijgt nu 2/3 tonijn van Almo en 1/3 CB vlees mix en ze eet het EINDELIJK helemaal op.
Ik denk dat ze uiteindelijk nu wel doorheeft dat ze echt niets anders krijgt dan dat.
En dat ze nu toch echt wel trek krijgt en dat het niet-eten-dieet toch niet zo fijn is.
Dus Saar eet. Ik hou het een weekje zo, en dan krijgt ze 50/50

Bedankt.
Aradia
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aradia »

Ik vind het knap, hoop dat ze geen terugval krijgt. Ik kan het me bij mij nog niet voorstellen ;D
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Onze poes buff was dus ook zo ontzettend moeilijk. Ze moet gewoon geen KVV. Gister heb ik het laatste beetje KVV wat ik nog tegenkwam in de vriezer gegeven aan de katsels. Alice eet het, maar met lange tanden ( OEPS sorry zonder tanden, bij wijze van spreke dan.) En Buffy moest er niks van hebben. Toen maar blikvoer erdoor gemengt. ze at wel wat, maar haar maagje vond het niet zo'n goed idee. En alles heeft ze er weer uitgegooit. :-\
Vandaag een zelfgemalen BARF hap....hopla dat eet ze gewoon weer! :biggrin2:

Wel moet ik zeggen dat ook de zelfgemalen BARF er in het begin niet in wilde bij haar. Ze trapte er dan wel in als ik blikvoer erdoor mengde. En dat at ze wel. Steeds minder blikvoer, net als jij nu doet. Mijn man was een keer vergeten blikvoer te mengen. En toen at ze het ook gewoon. Gewoon van de 1 op andere dag. Sindsdien vind ze al mijn gemalen Barfhappen lekker en brengt ze soms zelf wat mee van buiten. :o

De aanhouder wint. Het kost alleen even wat moeite, geduld en tijd. Je doet het hartstikke goed zo! Die gaat echt wel vanzelf om. En anders toch maar gaan malen  ;) valt best mee hoor.  :)
Aradia
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aradia »

Hoe gaat ie??!
*Flip*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Flip* »

katten  :D
hier wordt zelden iets geweigerd, maar smuldier wordt echt niet gegeten, even als vis. Vis bleef ik soms proberen, maar na 1 hap wordt het steeds weer uitgekotst :-\
Katten die langer niet eten krijgen juist minder trek, dat maakt het moeilijker dan bij honden. Ik heb dat in het begin opgelost met tapa's. bv. lekker kippennekje, nieuw levertje en vertrouwd stukje eend. Eerst werd alles uit gebreid besnuffeld, duidelijk dat alles op het plankje is om te eten, dan ging het nieuwe er na 1 of 2x aanbieden ook gewoon naar binnen  :biggrin2:

Muisjes probeer soms, maar gaat heel moeilijk. 1x heeft hij het toch op gegeten, fijn gehakt door reevlees. De 2e keer vroeg hij zich bijna hard op af of ik dacht dat hij achterlijk was ;D Over paar weken weer proberen...
MarjanR
1-ster
1-ster

Bericht door MarjanR »

Hihi, die Pammie. Leuk om te zien hoe sommige denkballontjes echt overkomt op ons mensen  ;D

Ik dacht van de week dat Sara inderdaad een terugval had.
Maar mevrouw was gewoon aan het uitproberen of ik niet toevallig toch wat meer tonijn erbij kon doen.
Toen ik m'n tong uitstak en de huiskamer inliep heeft ze toch maar gegeten.
Ik vraag me af of het slecht is dat ik er steeds tonijn doorheen blijf roeren?
Ze eet in ieder geval. En de bakjes gaan leeg.
Ik moet duidelijk nu gaan rekenen of ze wel voldoende binnenkrijgt (open een ander topic)

Vanmorgen een kuiken gegeven (er ligt nog een voet, kattepoesjes van me!), en daarna CB zonder tonijn.
Ik ben benieuwd of ze het vanmiddag toch wel opgegeten heeft ::)

Ik ga even shoppen voor muizen. Ik weet sinds van de week waar ik die kan scoren.
Ben heel benieuwd hoe mijn oerkatjes dit gaan verwerken  :D

Ik zal een eigen topic openen, aangezien Sara eet :D
Aradia
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aradia »

Duurt nog even voor wij zover zijn hier. Gisterenavond vergeten KVV uit de vriezer te halen, dom, dom, dom  :-\
Ben benieuwd hoe er bij jou op de muizen gereageerd gaat worden. Onze Prinses op de erwt blieft geen dooie dieren.... ze haalt er de neus voor op tot nu toe. De katers daarentegen zijn dol op een eendagskuiken.

Ik hoor het graag wat ze met de muizen gedaan hebben!!!!
MarjanR
1-ster
1-ster

Bericht door MarjanR »

Ooooooooooooooooooh, sorry.
ik KON het niet.
Ik had dit eerst ook met de kuikens, maar daar is de knop van omgezet in m'n hoofd (ik durf de kuikens nu ook gewoon te pakken... was eerst ook niet).
Ik moet m'n knopje voor de muizen nog zoeken.... oei oei.
Ik ga volgende week weer kijken naar de dooie bevroren muizen.
Ik ben nu voorbereid.
Ik meld me later weer als ik het knopje gevonden heb  :-\
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Succes met het vinden van ´t knopje  ;D het went echt hoor!
Als je adresje ook losse muizen heeft probeer dat eerst eens (anders zit je met een kilo dure muizen) hier zijn er ook maar 2 van de 4 katten die muis/rat lusten al hoop ik nr 3 ook ooit nog eens zo ver te krijgen (5 jaren plan)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Voor de mensen die het eng vinden zo'n ding (kuikentje, muis, ratje, etc) vast te pakken, is zo'n ding heel handig. Verkrijgbaar bij de Hema en vast ook wel Xenos en Blokker:
Afbeelding

Plaats reactie